Gebruik van back drop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kjp
    • Jul 2008
    • 24

Gebruik van back drop

Sinds kort heb ik een backdrop pakket aangeschaft.
    Mijn systeem bestaat uit 2 keer een lichtstatief met een simpele truss er tussen en dan een backdrop (zwart kleed) van drie bij drie meter aan de truss gehangen. Ook heb ik nog 1 extra backdrop klees van 3 bij 3.

Ik maak het namelijk regelmatig mee dat ik mijn kleine PA in kerken neerzet en dat er dan een drumstel komt te staan, op een plaats voorin de kerk, en dat er dan sprake is van vervelende geluidsreflecties. De achterwand vd kerk is van glas of het is een harde muur. Mijn idee is dan om door middel van dit doek achter het drumstel te plaatsen dat je dat voorkomen gaat.

Ik heb een backdrop alleen nog maar in werking gezien bij grotere bands en...ik ken de theorie.

De theorie is geloof ik dit: het verkleinen van het aantal decibels op het podium teneinde een betere zaalmix te maken als ook feedback problemen op het podium te voorkomen. (ik ben niet in het bezit van in ear monitoring maar werk met actieve stage monitors)

Zijn er nog kleine dingetjes waar je op moet letten bij het gebruik van zo'n systeem? Kwa plaatsing?

Het viel me ook op dat er nog geen item over was. Op Popschool Maastricht: de virtuele muziekschool een leuke site voor een beginnend geluidsman heb ik er ook nog niets over kunnen vinden..... heeft iemand een leuke link over backdrops ?

bvd!

klaasjan
    Soundman - The one person everyone in the band should treat really well ... but doesn’t. He or she is the hard working individual that can fix everything you own (including the band’s van) armed with nothing but a jackknife, a gum wrapper and gaffer tape.
  • jens
    • Aug 2004
    • 1066

ehm volhgens mij heb ik een tijdje terug een topic voorbij zien komen over backdrops

kwam er vooral op neer dat het vaak niet word meegenomen bij kliene concerten, optredens omdat er vaak geen budget voor is! terwijl het soms al vreselijk veel verschil kan uitmaken...

ik zou even de zoekfuntie daarvoor gebruiken!

mvg jens

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...-techniek.html

nuttig topic
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• kjp
        • Jul 2008
        • 24

oke

ja, oke bedankt! (had even kunnen zoeken)

ik heb dit met zeer veel interesse gelezen
        Soundman - The one person everyone in the band should treat really well ... but doesn’t. He or she is the hard working individual that can fix everything you own (including the band’s van) armed with nothing but a jackknife, a gum wrapper and gaffer tape.

Comment

Working...