ProCab XLR 3p Chassisdelen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stefan90kauw
    • Jun 2005
    • 189

ProCab XLR 3p Chassisdelen

Hallo,

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen hier met de Chassisdelen van Procab.
    Deze zijn veel goedkoper dan de Neutriks, wat in het budget eigenlijk even wat mooier uitkomt.

De enige die prikt en eruit haalt, ben ik.
    Ik soldeer alles zelf.
    Gaan met enige regelmaat on the road. Zeker 1x per maand.

Groetjes,

Stefan
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

Ik heb hier diverse Procab producten in gebruik, en die gaan al
    probleemloos een jaar of 2 mee.
    Tot nu toe nog geen brokken gehad met de connectors.
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

ik heb er onlangs weer een 100 in de ton geflikkerd.,..
      bleek namelijk dat bij het insteken van de male de female bus soms wel en soms niet bleef zitten. Met wisselende contacten tot gevolg.

conclusie : Neutrik, of storingzoeken.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Ik moet zeggen, heb hier verschillende merken liggen. Oa ook procab. Heb eigenlijk met geen enkele problemen. This vooral deze die de kabels oprolt en behandeld die bepaald of een kabel een lange levensduur heeft of niet?
        Als je een XLR plug altijd uittrekt met de vingers op het chassis voorkom je al veel schade.

Comment

• w00Dy
          • May 2006
          • 257

Je bent bezig met geluid, waarom dan bezuinigen op het meest essentiële: het signaal van de ene kant naar de andere krijgen.

Ik heb in mijn beginjaren ook wel eens gezondigd richting andere merken, uit eigen ervaring=> nooit meer.
          Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Originally posted by w00Dy
            Je bent bezig met geluid, waarom dan bezuinigen op het meest essentiële: het signaal van de ene kant naar de andere krijgen.

Ik heb in mijn beginjaren ook wel eens gezondigd richting andere merken, uit eigen ervaring=> nooit meer.
            Sluit me hier volledig bij! Voor intern zou het kunnen, maar zelfs dan heeft Neutrik de voorkeur. Kleine uitzondering zijn de DAP-patch-kabels met haakse Jack die ik gebruik voor de aansluitingen op m'n rackgemonteerde-A&H PA12. Maar da's 'n ruimte-probleem.

Afgelopen week nog een rack opnieuw bekabeld. Rack was sinds 94 niks meer aan gedaan en moest up-to-date worden gebracht. De oude (eerste, met vergrendelingsring) Speakons waren gaar (vooral veel gebroken polen) maar de Neutrik XLR-en zijn gewoon hergbruikt.

Een Neutrik is kwalitatief gewoon enorm goed en heb er gewoon ook nooit problemen mee gehad. Qua solderen, levensduur, slijtvastheid, qua alles. Wat ook verstandig is, is goede kabel gebruiken. Het kost allemaal wel wat meer, maar het komt de levensduur maar nog belangrijker de betrouwbaarheid alleen maar ten goede. En dat is mij die extra centen echt wel waard...

Over dat rackje: er zaten net zo oude Bell PCX9024's in die nog steed elke week perfect dienst doen op een al even oude Bell-set...
            Last edited by Outline; 01-01-09, 15:38.

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

En voor ik het vergeet: Ja, Amphenol is ook goed. Kom ze alleen nooit tegen en er aan komen is eigenlijk al net zo makkelijk...

Comment

• tarpan
                • Dec 2008
                • 266

Ik gebruik tegenwoordig ook alleen nog maar neutrik.

Ik heb vroeger nog jacks gebruikt van een ander merk die er een stuk steviger uitzagen, en zelfs volledig in metaal, inclusief die "schroefdop". Maar de tips waren heel krakkemikkig gerevetteerd dus die kon je zo ronddraaien na verloop van tijd. Slecht contact dus...

En idd, ga niet bezuinigen op je stekkers. Dan kan je evengoed microkabel gaan gebruiken tussen je versterker en klankkast...

gebruik tegen de tips van velen ook geen stekkers met vergulde contacten want die zijn minder goed dan de "gewone"
                als je bij de brom zit...

Comment

• flurk
                  • May 2003
                  • 409

Heb een paar Procab stage snakes en heb problemen met de chassisdelen. De vergrendelingen
                  breken makkelijk af met alle gevolgen van dien...
                  Niet echt tevreden van.
                  Last edited by flurk; 26-01-09, 07:39.

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

Originally posted by flurk
                    Heb een paar Procab stage snakes en heb problemen met de chassisdelen. De onderhandelingsklimaat breken makkelijk af met alle gevolgen van dien...
                    Niet echt tevreden van.
                    Beste Flurk, ... één pintje teveel gehad??

wat is een 'onderhandelingsklimaat'

groeten John
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• SoundOfSilence
                      • Mar 2007
                      • 766

Originally posted by flurk
                      De onderhandelingsklimaat breken makkelijk af...
                      Onderhandelingsklimaat????

Da´s toch de mogelijkheden die je hebt om je snakes bij de leverancier om te ruilen? Of in ieder geval sfeer die er heerst als je daarover wilt praten.

WTF is een onderhandelingsklimaat op een snake
                      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Originally posted by tarpan
                        gebruik tegen de tips van velen ook geen stekkers met vergulde contacten want die zijn minder goed dan de "gewone"
                        Dit is dus zeker niet waar.
                        Het probleem en dat is wat waarschijnlijk bedoeld word, is het mixxen van de gewone=zilver met goud contacten.

De verschillende materialen zorgen ervoor dat er contact problemen kunnen ontstaan.
                        Nu is het tegenwoordig gebruikelijk dat vele apparaten met neutrik A,AA,B,BA chassisdelen worden uitgevoerd en deze typen zijn bij mijn weten altijd voorzien van goud contacten.

Als je enkel "ouderwetse" verzilverde D serie gebruikt, dan kun je beter gewone gebruiken.

Zeker voor vaste bedrading kijk ik altijd even wat voor chassisdeel ik heb, en pas daar de connector op aan. Losse kabels zijn bij mij ook gewoon zilver.

Comment

• tarpan
                          • Dec 2008
                          • 266

ik heb verschillende redenen gehoord, zowel van verkopers, gebruikers, en techniekers.

-Het laagje goud is in vele gevallen zó dun dat het nogal snel afslijt.
                          -Goud "pakt" niet op het metaal dat gebruikt wordt voor de constructie, dus moet er nog een "grondlaag" aangebracht worden in nog een ander metaal. Deze zorg dan weer voor een overgangsweerstand in de contacten zelf, waardoor de goede contacteigenschappen van goud tenietgedaan worden.
                          als je bij de brom zit...

Comment

• flurk
                            • May 2003
                            • 409

Foutje waarvoor sorry. Weet niet hoe dit erop is gekomen. Waarschijnlijk de automatische spellingscontrole en de verkeerde keuze gemaakt.

Comment

• DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

Originally posted by tarpan
                              -Het laagje goud is in vele gevallen zó dun dat het nogal snel afslijt.
                              -Goud "pakt" niet op het metaal dat gebruikt wordt voor de constructie, dus moet er nog een "grondlaag" aangebracht worden.
                              Dat het te dun is zou een goede reden kunnen zijn, dit gaat echter alleen op voor verbindingen die erg veelvuldig los genomen worden.

Deze grondlaag is nikkel, en voor printplaten is de situatie niet anders. Toch worden op het moment bijna alle high tech printplaten voorzien van nikkel goud, omdat dit nog steeds het beste alternatief is.
                              Er is inderdaad een metalurgische laag die je liever niet hebt (ivm risico op scheuren) maar dit creeert geen extra meetbare overgangsweerstand.

Comment

Working...