Nieuwe Subs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RifatSahin
    • Nov 2007
    • 30

Nieuwe Subs

Ik heb op dit moment een Dynacord PM 1000 Mk2 ( 2x 700 watt ) en 2 tops Dynacord D15-3 ( ieder 500 watt )

Nu wil ik er subs bij gooien. Als je logisch denkt dan denk je automatisch Dynacord 118 Subs.. Maar nou vroeg ik me af of er ook andere mogelijkheden zijn en wellicht nog betere subkasten. Hoe dan ook ga ik er een extra versterker en een crossover bijnemen dat is 100% gegarandeerd. Maar ik wou graag meningen over een goede subkast.. Of moet ik toch gewoon die 118 sub van dynacord erbij nemen?

Graag reacties, en nog een fijne kerst heren/dames
    Last edited by RifatSahin; 29-12-08, 03:26.
  • RifatSahin
    • Nov 2007
    • 30

174 views en niemand ideetjes ..

Comment

• Dimi
      • Oct 2002
      • 91

goedemorgen

Waarschijnlijk zal één van de beste adviezen zijn: ga luisteren. Maar je moet ergens beginnen met zoeken, je neemt graag alvast wat positieve ervaringen mee van andere gebruikers en soms ook niet onbelangrijk: wat de reputatie is (restwaarde en acceptatie, afhankelijk natuurlijk van het gebruik. Drive-in is dat minder een probleem dan wanneer je misschien nog weleens een tape-act doet?).

Ik heb eenzelfde soort 'probleem': ik wil subjes vervangen en liefst van 15 naar 18 inch (beide actief) gaan. Probleem: de ruimte met transport. Eén van de weinige kandidaten die ik ben tegengekomen is de DB Technologies Sub 18 D maar daar heeft nog niemand ervaring mee (want nog niet leverbaar). RCF 4PRO 8001AS is denk toch te groot maar gebruikers zijn enthousiast. Als optie nog dan een RCF 905AS, wel weer 15 inch maar speelt toch wel harder dan mijn huidige Mackies. Dieper zal wel tegenvallen. Andere 18 inch optie voor mij is de nieuwe JBL EON 518. Spuuglelijk maar enorm licht (34kg) en ook niet te groot. Al zet ik daar weer vraagtekens bij de max. SPL, die is op papier niet meer dan wat ik nu heb.

Ik heb nog veel meer gezien maar ik denk dat ik met deze wishlist gewoon eens een keer ga shoppen. Dus oriënteer je op het geruik, wat verwacht je van SPL/klanken en heb je onbeperkt de ruimte/budget? Ik denk dat een D-Lite 118 (die bedoel je toch) misschien wat te kort komt. Maar nogmaals: zal ook van je toepassing en verwachting afhangen.

Comment

• w00Dy
        • May 2006
        • 257

Ikzelf werk met een D12-3 Systeem op zelfbouw 18Sound subs. Ik heb 2 15W700's of 2 18ND9300's, het gebruik hangt van de applicatie af. Voor 15" toppen zou ik zeker 18" subs nemen.

Is zelfbouw geen optie dan gewoon wat rondschoppen zou ik zeggen. Kwa klank kan je mss bij EV/Dynacord blijven.
        Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

Working...