Alto PS5HA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Socrates
    • Dec 2008
    • 2

Alto PS5HA

He geluids broeders!

Ik ben nieuw op dit forum en zal me daarom kort voorstellen. Ik ben een jaar of 10 actief als muzikant, schrijf songs, zing en speel gitaar en tinwhistle, treed op solo en met een band (MySpace.com - SOCRATES - Rotterdam, NL - Fusion - www.myspace.com/socratestheband) en ben een jaar of 3 actief als DJ (MySpace.com - DJ Socrates - 27 - Man - NL - www.myspace.com/deejaysocrates). Sinds een jaar professioneel. Ik heb tot nu toe alles mezelf aangeleerd, nooit een relevante opleiding gevolgd en ben dus stukje bij beetje mn noodzakelijke kennis en ervaring aan het opbouwen.

Ik ben nu op een punt dat ik wil gaan investeren in professionele apparatuur voor DJ gigs. Ik weet inmiddels dat ik het fijn vind te draaien met een Pioneer DJM 800 en 2 CDJ-200's. Nu ben ik bij speakers beland...

Eigenlijk weet ik helemaal niets van speakers zal ik eerlijk bekennen. Ik weet alleen of ik ze mooi/natuurlijk vind klinken of niet...
    Nu overweeg ik 2 Alto PS5HA speakers over te nemen van een DJ van wie ik wel eens spullen huur. Hij heeft nog geen prijs genoemd en ik moet ze nog horen..

Er van uitgaand dat alles het nog goed doet; heeft iemand van jullie enig idee wat een redelijke prijs is voor 2 tweedehands Alto PS5HA speakers?

Heeft iemand verder "Live" ervaring met deze speakers? Ik draai World Fusion, dus ik hoef er over het algemeen geen pompende house mee te produceren.. Maar om bescheiden te beginnen; voor een ruimte met een man of 150, zouden ze daar bovenuit komen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Hartelijke groet

Frederik
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Ken ze niet, maar even op de site van Alto gekeken.
    alto - Alto, Music Passion Design - PS 5LA / PS 5HA=

Stevig vermogen voor een kunststof cabinet. (530W laag; 100W hoog)
    Maar een tegevallen max spl van 124 dB!
    Je zou eens moeten luisteren ernaar, maar 124dB/meter lijkt mij niet genoeg voor ca 150 man. Loopt het echt op z'n tenen. Zeker zonder subs erbij..

Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• DJ Socrates
      • Dec 2008
      • 2

Dankjewel Paul!

Je hebt gelijk ik zou ze gewoon eens goed moeten beluisteren om een serieus oordeel te vormen.. Ben benieuwd wat zijn vraagprijs zal zijn, hoor ik binnenkort, dan maar kijken of ik het er voor over heb..

Hartelijke groet, Frederik

Comment

Working...