Nexo Geo S 1230

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Draad
    • Apr 2001
    • 122

Nexo Geo S 1230

Heeft iemand ervaring met een horizontale array van S 1230?
    Ben hier al lang mee aan het denken, en lijkt mij een goede oplossing t.o.v. de verticale, omdat de hoogtes in de meeste situatie's nogal te wensen overlaat.
    Zelf ben ik het nog niet tegengekomen, en zou graag wat ervaringen/adviezen zien. (Is toch het gemak van een forum)
    Voegt het bijv. wat toe t.o.v. de PS 15, of kan ik beter de PS 15 uitbreiden?

M.v.g. Herman
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

Zijn er inmiddels al GEO S1230 gebruikers op het forum te vinden?

Comment

• Husss
      • Jul 2003
      • 220

Originally posted by purplehaze
      Zijn er inmiddels al GEO S1230 gebruikers op het forum te vinden?
      Ik begreep dat je er inmiddels zelf al hebt.

Hoe zijn je bevindingen en in welke configuratie gebruik je ze?

Met vr gr,
      Husss

Comment

• purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

Hoi, ja sinds kort GEO S1230 in het assortiment.

De gebruikservaringen zijn nog niet zo breed gezaaid.
        Maar hier dan alvast over de volgende configuratie:
        Gevlogen: 1x S1230 + 2x S1210 per kant, aangestuurd door NXamp4x4.
        Subarray, verspreid onder het podium met circa een meter tussenruimte, van 4x Alpha S2 subs aangestuurd door NX241 + 2x lab gruppen FP6400.
        Ervaringen zijn erg goed met het setje, GEO S matcht erg goed met de S2 subs, wel goed delayen natuurlijk.
        De GEO S toppen produceren in de bovenstaande configuratie echt voldoende druk in het laag/ laag mid, de aansluiting tussen sub en toppen is dan ook goed te noemen.
        De algehele klank is enorm gedetailleerd en open maar toch ballen, wat ik bij de huidige kleine line array's vaak wel mis.
        Als ik het moet vergelijken met Spectrix of de KS C-line (beiden dubbel 8") dan is GEO met 3 kastjes per zijde goed werkbaar en moet je met de dubbel 8"ers al zeker 6 kastjes per kant hebben hangen voor een vergelijkbaar resultaat of basjes meevliegen voor het laagmid. Ook bij de Q-serie van d&b (10"ers) heb ik altijd een gemis aan laagmid ervaren.
        Als ik het zo beschouw dan is GEO S12 dus economischer in aanschaf en in het gebruik, minder kasten nodig, minder laadruimte.
        En de aansturing kan geheel passief via een NXamp waarbij je per kanaal makkelijk 4 kastjes (16 ohm per top) kunt aansturen, dus 16 toppen op 1 amp.
        We hebben nog een test gedaan met de S2 subs op de NXamp en dit vergeleken met de labs, dit kan prima maar naar mijn smaak wordt het sub minder warm, minder rond en verliest aan slagkracht.
        Maar let op de NXamp levert aan 2 kanalen 8kW aan 2 ohm, maar 4 kanalen FP6400's leveren bijna 13kW aan 2 ohm, dus helemaal eerlijk is het vergelijk niet.
        Al met al vind ik de klank van de Labs op sub te preferen.

De S1230 is verder nog gewoon als top te gebruiken, de afstraling van 80gr x 30 gr maakt hem bezonder geschikt als top in een subje-topje situatie. Enige jammere is dat je met een beugel moet gaan klooien want je moet de 1230 dan natuurlijk horizontaal gebruiken, hier moet ik nog een fraaie compacte beugel voor laten maken want de nexo-beugel is wat lomp (maar goed wel geschikt om 2 toppen per kant in deze beugel te gebruiken).
        tot zover ff.

Comment

• M'Elodie
          • Oct 2006
          • 148

Hoi, ja sinds kort GEO S1230 in het assortiment.

De gebruikservaringen zijn nog niet zo breed gezaaid.
          Maar hier dan alvast over de volgende configuratie:
          Gevlogen: 1x S1230 + 2x S1210 per kant, aangestuurd door NXamp4x4.
          Subarray, verspreid onder het podium met circa een meter tussenruimte, van 4x Alpha S2 subs aangestuurd door NX241 + 2x lab gruppen FP6400.
          Ervaringen zijn erg goed met het setje, GEO S matcht erg goed met de S2 subs, wel goed delayen natuurlijk.
          De GEO S toppen produceren in de bovenstaande configuratie echt voldoende druk in het laag/ laag mid, de aansluiting tussen sub en toppen is dan ook goed te noemen.
          De algehele klank is enorm gedetailleerd en open maar toch ballen, wat ik bij de huidige kleine line array's vaak wel mis.
          Als ik het moet vergelijken met Spectrix of de KS C-line (beiden dubbel 8") dan is GEO met 3 kastjes per zijde goed werkbaar en moet je met de dubbel 8"ers al zeker 6 kastjes per kant hebben hangen voor een vergelijkbaar resultaat of basjes meevliegen voor het laagmid. Ook bij de Q-serie van d&b (10"ers) heb ik altijd een gemis aan laagmid ervaren.
          Als ik het zo beschouw dan is GEO S12 dus economischer in aanschaf en in het gebruik, minder kasten nodig, minder laadruimte.
          En de aansturing kan geheel passief via een NXamp waarbij je per kanaal makkelijk 4 kastjes (16 ohm per top) kunt aansturen, dus 16 toppen op 1 amp.
          We hebben nog een test gedaan met de S2 subs op de NXamp en dit vergeleken met de labs, dit kan prima maar naar mijn smaak wordt het sub minder warm, minder rond en verliest aan slagkracht.
          Maar let op de NXamp levert aan 2 kanalen 8kW aan 2 ohm, maar 4 kanalen FP6400's leveren bijna 13kW aan 2 ohm, dus helemaal eerlijk is het vergelijk niet.
          Al met al vind ik de klank van de Labs op sub te preferen.

De S1230 is verder nog gewoon als top te gebruiken, de afstraling van 80gr x 30 gr maakt hem bezonder geschikt als top in een subje-topje situatie. Enige jammere is dat je met een beugel moet gaan klooien want je moet de 1230 dan natuurlijk horizontaal gebruiken, hier moet ik nog een fraaie compacte beugel voor laten maken want de nexo-beugel is wat lomp (maar goed wel geschikt om 2 toppen per kant in deze beugel te gebruiken).
          tot zover ff.

Tja, over smaak valt niet te twisten: ik vind het Nixo :-)

Over horizontaal array: ik zou gaan voor L'Acoustics Arc of de nieuwe Eclipse van Adamson. Of.... maar deze staat pas heel ver onderaan de lijst: JM-1P van Meyer S.

Comment

• purplehaze
            • Jul 2004
            • 692

ha,ha,ha ...nixo vind ik wel goed gevonden.Heb je GEO S12 al wel eens gehoord je bent zo stellig?

Comment

• M'Elodie
              • Oct 2006
              • 148

ha,ha,ha ...nixo vind ik wel goed gevonden.Heb je GEO S12 al wel eens gehoord je bent zo stellig?
              ja, anders kan ik er geen mening over geven.
              Ik ben niet echt onder de indruk van dit systeem. Vind het een ontzettend lompe kast en qua array verdient deze niet echt een schoonheidsprijs.
              Verder ken ik ook erg goed de GEO S8 serie. Dit is wel ok.
              Wel heeft GEO-D mij kunnen overtuigen. De Geo S12 vind ik Nixo. Maar nogmaals dat is mijn bescheiden mening :-)

Comment

• purplehaze
                • Jul 2004
                • 692

Lomp...tja de GEO-S12 kastjes zijn wat groter dan de dubbel 8"kastjes van div. pluimage. Daar krijg je wel een volwassenere klank voor terug die je bereikt met met minder kastjes.
                Al met al een goed stuk gereedschap wat ook nog eens makkelijk te configureren is, maar ieder zijn voorkeur natuurlijk.
                En als ik dan verhalen van collega's hoor dat ze met 5x S1210+ 1xS1230 per kant 4000 man doen...en laat het dan wat afgerond zijn... denk ik toch dat het een volwassen systeem is. Wat van klein tot groot inzetbaar is. Max. 16 kastjes per kant volgens opgave NEXO da's toch niet nixo...hahaha.

Comment

• salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

Idd, de GEO-S12 heeft duidelijk meer 'body' dan de kleinere broer GEO-S8..Maar om nou over een 'lompe' kast te praten.... De GEO -D10 zal je wel bedoelen..

Dave
                  [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

En als ik dan verhalen van collega's hoor dat ze met 5x S1210+ 1xS1230 per kant 4000 man doen...en laat het dan wat afgerond zijn... denk ik toch dat het een volwassen systeem is. .
                    Als dit in Mierlo was, klopt het, wel per kant 4 RS15 in cardioide opstelling erbij (en dat alles op 2 NX 4*4 amps). Opkomst was 'hoger' dan verwacht (+/- 2500 personen). Al met al een mooie spreiding over het hele veld, uiteraard na een metertje of 30/40 zakte het wel wat weg.
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• dokter dB
                      • Nov 2003
                      • 1535

ja leuk hoor
                      alleen jammer dat je met een emmer glijmiddel naar de importeur moet om wat voor elkaar te krijgen.
                      Ik wou daar laatst wat inkopen en ben nog nooit zo stroef behandeld, en zo banaal en arrogant afgepoeierd.
                      Men is zogenaamd totaal niet geinteresseert om iets aan je te verkopen. Er word ook verder helemaal geen onderzoekje gedaan ofzo van wie je bent enwat je doet.

Ik kan zo even een lijstje met andere importeurs verzinnen waar dat totaal anders gaat. Dat waardeer ik dan even des te meer. En daarom doe ik daar ook liever zaken. Zo werkt dat jongens.
                      knoppen en waarden :)

Comment

• Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

Originally posted by dokter dB
                        ja leuk hoor
                        alleen jammer dat je met een emmer glijmiddel naar de importeur moet om wat voor elkaar te krijgen.
                        Ik wou daar laatst wat inkopen en ben nog nooit zo stroef behandeld, en zo banaal en arrogant afgepoeierd.
                        Men is zogenaamd totaal niet geinteresseert om iets aan je te verkopen. Er word ook verder helemaal geen onderzoekje gedaan ofzo van wie je bent enwat je doet.

Ik kan zo even een lijstje met andere importeurs verzinnen waar dat totaal anders gaat. Dat waardeer ik dan even des te meer. En daarom doe ik daar ook liever zaken. Zo werkt dat jongens.
                        Zo hebben wij dat niet ervaren , Bert is zeer behulpzaam geweest.
                        Groeten John
                        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• salsa
                          • Jan 2007
                          • 1315

Originally posted by dokter dB
                          ja leuk hoor

Barney, ik kan je ook helpen met NEXO, ben zeker goedkoper dan bij Bert.
                          Groeten uit (op dit moment Argentinie) bij Celso van NEXO.

Dave uit Aruba
                          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• dokter dB
                            • Nov 2003
                            • 1535

hey dave
                            dankjewel maar geen interesse
                            hou niet van nevenimport
                            ik hoor dat jij de tekst dokter dB op je bus hebt staan!
                            mooi verhaal!
                            knoppen en waarden :)

Comment

• salsa
                              • Jan 2007
                              • 1315

Ja dat DR.DB is een geintje, staat aan mijn bestuurders kant op de deur, aan de andere kant staat DR.SPL.
                              Voorop staat AUDIO AMBULANCE
                              Dit omdat ik een bus heb die op een ambulance lijkt....

Mijn NEXO prijzen verschillen enorm t.o de I.R prijzen, de mijne zijn in dollars en iets lager geprijst. Terwijl ze alemaal in Frankrijk gebouwd worden en gehaald worden..
                              Bertje weet wel van prijzen, en ze betalen ervoor!

Wanneer ben je weer in ons eilandje? In september met het Jazz??

Dave

Comment

Working...