K112 Vliegen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Originally posted by moderator
    Paul, vraagje... Geeft EV ook aan of dat beugeltje ook buiten kan worden toegepast?
    .
    Mod, Het is een beugel waarmee je de sx300 ook bijv. aan een muur kunt bevestigen.
    De beugel is meer een houder waartussen de box wordt vastgezet onder en boven, waarbij gebruik wordt gemaakt van de vliegpunten.
    t.a.v. die vliegpunten geeft EV al een aantal voorbeelden over wat mag/kan, en ook over het gebruik van de beugel.
    Typenummer : MB200
    Mogelijkheden zie http://electrovoice.com/documents/ev/mb200-eds.pdf

Paul.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

Die beugel is qua tilit mogelijkheden ook Kennelijk Uitermate Teleurstellend als je het mij vraagt
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Mathijs
        Moderator
        • Aug 2002
        • 1353

Dan zou ik niet weten waar die inserts voor zijn, betrouwbaar of niet
        Die is puur voor de sier. Ik heb ze al een aantal keer uit het plastic zien schieten.
        Hieraan ophangen is dus echt levens gevaarlijk!

Comment

• Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

Originally posted by Mathijs
          Die is puur voor de sier. Ik heb ze al een aantal keer uit het plastic zien schieten.
          Hieraan ophangen is dus echt levens gevaarlijk!
          Zijn die bussen niet voor het inschroeven van een pen, net als bij de good old S200-tjes, om het ding wat schuin te zetten als ze als wedge worden gebruikt ?

Groeten !
          Meer is minder, minder is meer

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Voor gebruik als floor worden losse beugeltjes meegeleverd.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Om even een voorbeeld te geven, je zou zoiets in elkaar kunnen flansen:
              Marktplaats - De plek om Nieuwe en Tweedehands spullen te kopen en verkopen Je ziet vanzelf waar ik het over heb als je naar de foto's kijkt.
              Moet er wel bij zeggen, dat als je ze als een soort Line-Array boven/onder elkaar wilt hangen een steviger frame moet gaan maken.

Succes verder,

Teun
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Ik heb ook gekeken naar de beugels van EV en denk aan de volgende oplossing. De kasten komen op zijn kant twee onder elkaar. Ze worden gefixeerd in een rechthoek van dunwandig rechthoekig stalen buis (mogelijk ook U-profiel.
                De kasten kunnen nu links en rechts met de bestaande inserts en vleugelbouten worden vastgeschroefd. De inserts worden niet op trek belast, maar volledig zijdelings. De kasten worden in positie gehouden met een ketting aan de achterzijde, door daarin een 8mm haakje te schroeven. tevens is de hoek dan instelbaar. Als laatste worden er nog safety kabeltjes door de handgrepen gedaan, die net niet strak staan, dat verhindert in elk geval het neerstorten van een kast, mochten alle bouten eruit trillen.
                Aan de bovenste dwarsligger (dikwandig stalen buis), kunnen bevestigingsmiddelen naar keuze worden gezet, truss klem, of wat dan ook.

De hele combinatie zal ca 50 kg wegen. Per wind-up komt dat neer op 100Kg.

Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

Originally posted by speakertech
                  Ik heb ook gekeken naar de beugels van EV en denk aan de volgende oplossing. De kasten komen op zijn kant twee onder elkaar. Ze worden gefixeerd in een rechthoek van dunwandig rechthoekig stalen buis (mogelijk ook U-profiel.
                  De kasten kunnen nu links en rechts met de bestaande inserts en vleugelbouten worden vastgeschroefd. De inserts worden niet op trek belast, maar volledig zijdelings. De kasten worden in positie gehouden met een ketting aan de achterzijde, door daarin een 8mm haakje te schroeven. tevens is de hoek dan instelbaar. Als laatste worden er nog safety kabeltjes door de handgrepen gedaan, die net niet strak staan, dat verhindert in elk geval het neerstorten van een kast, mochten alle bouten eruit trillen.
                  Aan de bovenste dwarsligger (dikwandig stalen buis), kunnen bevestigingsmiddelen naar keuze worden gezet, truss klem, of wat dan ook.

De hele combinatie zal ca 50 kg wegen. Per wind-up komt dat neer op 100Kg.

Speakertech
                  Klinkt goed, mijn zegen heb je. (voor zover dat nu mogelijk is)
                  Zou je foto's/bouw/ontwerpen willen posten zodat iederen op het forum alles een beetje kan volgen en het eindresultaat kan bewonderen?

Teun
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1697

Originally posted by 4AC
                    Klinkt goed, mijn zegen heb je. (voor zover dat nu mogelijk is)
                    Zou je foto's/bouw/ontwerpen willen posten zodat iederen op het forum alles een beetje kan volgen en het eindresultaat kan bewonderen?

Teun
                    Het is voor een aantal projecten in het volgende seizoen. Zodra ik heb wat ik wil,zal ik er foto´s van maken.
                    Ik wil het wel zo maken, dat het frame mooi vertikaal hangt, zodat een trussclamp geen draaimoment uitoefent.

Speakertech
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• luc2366
                      • Jul 2002
                      • 1161

Originally posted by SPS
                      Mod, Het is een beugel waarmee je de sx300 ook bijv. aan een muur kunt bevestigen.
                      De beugel is meer een houder waartussen de box wordt vastgezet onder en boven, waarbij gebruik wordt gemaakt van de vliegpunten.
                      t.a.v. die vliegpunten geeft EV al een aantal voorbeelden over wat mag/kan, en ook over het gebruik van de beugel.
                      Typenummer : MB200
                      Mogelijkheden zie http://electrovoice.com/documents/ev/mb200-eds.pdf

Paul.
                      Dezelfde beugels zijn ook te koop bij american audio. Ik gebruik ze voor mijn K112 en dat gaat goed

Comment

Working...