Tom tom microfoon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J.S. Coolen
    • May 2008
    • 254

Ik heb helaas geen tijd om te wachten in overleg met mijn verkoper heb ik gekozen voor de 904. Verlopig heb ik er maar 2 gekocht als ze bevallen zullen we deze gaan gebruiken, anders kijken we nog eens naar de Beta's.
    Account niet meer actief.

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

Originally posted by berolios
      Zelfs in bovenstaande situatie vind ik de toms dan meestal (zonder EQ-ing) klinken alsof de drummer op een stel holle planken (of holle palen, wat je wilt) staat te meppen. Als je je daar niks bij voor kunt stellen: neem een holle plank (of paal) en sla daar met een drumstok op... dat is ongeveer wat ik bedoel... !
      haha dat is dus wat je bedoeld, maar is dat ook wat je wil?
      knoppen en waarden :)

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

@musiqman

b98 zeker een mooie mic als je hem los op een trommel of snare luistert.
        maar ik ben er al een tijd klaar mee.
        pakt enorm veel cymbals op (ook reflectie via de drumvellen)
        en dat eeuwige geneuzel met die krakende plugjes, of te lage fantoomspanning. ben er nooit achter gekomen waar het nou vandaan komt want het treed uiteraard alleen op bij hard geluid en dan wil je echt niet in de buurt van die microfoon zijn

apr heeft volgens mij een ander/dikker kabeltje eropgezet ivm kraken.

anyways heb ik iets te vaak kraak icm een b98 meegemaakt, en dan ontstaat er een soort psychische rem.
        het zou zo maar kunnen dat er dus een nieuwe versie is die wel ok is want dat heb ik nl wel zo begrepen.

weet je wat mooi is? een km140 op toms.
        dat is wat je wil. als je dan toch voor de overspraak gaat.
        knoppen en waarden :)

Comment

• TabakabaT
          • Jul 2008
          • 10

Ja de Beta 98's zijn inderdaad erg storingsgevoelig, ik ben nu al een tijdje op tour met 2 soorten Tom micro's en deze bevallen heel erg goed, geen enkele storing of uitval tot nu toe en deze klinken echt vet,met weing last van overspraak. Het zijn de AE3000 en de ATM350 van Audio Technica, vooral de ATM350 is erg interessant qua prijs en het is echt een reuze handig klemmetje dat overal op en tussen past.
          Zelfs in Noord en Zuid Amerika waar ik vaak vertoef en waar meestal alle systemen van Dubieuze kwaliteit zijn ondervind ik geen enkele storing zoals ik die met de Beta98's wel had (dat waren dan vooral Phantoom gerelateerde storingen)

Audio-Technica - Microphones, headphones, wireless microphone systems, noise-cancelling headphones & more : ATM350 Cardioid Condenser Clip-On Microphone

Audio-Technica - Microphones, headphones, wireless microphone systems, noise-cancelling headphones & more : AE3000 Cardioid Condenser Instrument Microphone
          Last edited by Mathijs; 17-11-08, 21:14.
          " ja meneer Sub zegt Boem..... "

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Originally posted by dokter dB
            haha dat is dus wat je bedoeld, maar is dat ook wat je wil?
            Ja precies, soms krijg je hier van die reacties waar ik maar weinig mee kan ... en als ik in een bepaalde bui ben geef ik dan zo'n antwoord ja ... ach ja... en inderdaad, die holle plank is niet wat je wilt nee !! Dat was precies de strekking van het verhaal .

Verder is het inderdaad bekend dat B98's nogal storingsgevoelig zijn inderdaad.

@TS: succes met je 904's... prima keuze
            Last edited by berolios; 17-11-08, 20:01.
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Is de 904 ook goed op floor? Of zijn daarvoor betere (in die prijsklasse...)
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• MusiQmaN
                • Sep 2006
                • 328

Ja precies, soms krijg je hier van die reacties waar ik maar weinig mee kan ... en als ik in een bepaalde bui ben geef ik dan zo'n antwoord ja ... ach ja... en inderdaad, die holle plank is niet wat je wilt nee !! Dat was precies de strekking van het verhaal .

Verder is het inderdaad bekend dat B98's nogal storingsgevoelig zijn inderdaad.

@TS: succes met je 904's... prima keuze
                Maar waarom worden ze dan toch zoveel gebruikt? (mij lijken ze door de flexibiliteit en compacte formaat echt uitstekend)

wat zouden trouwens andere opties zijn die ook met een zwanenhals werken en zon klein kopje hebben.

Ik ben nog steeds aan het rondkijken voor een mooi setje voor mn toms (met name rack omdat ook mijn splashes erg laag hangen) de 904's zijn al te groot (wel erg fijn, heb ze een tijd gebruikt op mn andere sets)
                Drummer en techniek freak.

Comment

• berolios
                  • Sep 2005
                  • 1538

De AT350 die Raymond net noemt zijn zeker een optie. Ook Audix heeft zo'n zwanenhals clip-on voor drums, Micro-D heet die geloof ik. Verder kun je naar de Beyer Dynamic Opussen kijken... die zijn ook zeker niet slecht !!
                  Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• MusiQmaN
                    • Sep 2006
                    • 328

De AT350 die Raymond net noemt zijn zeker een optie. Ook Audix heeft zo'n zwanenhals clip-on voor drums, Micro-D heet die geloof ik. Verder kun je naar de Beyer Dynamic Opussen kijken... die zijn ook zeker niet slecht !!
                    Ik wou net zeggen, zijn de http://www.wallofsound.com.au/PA%20&...yer-Opus87.jpg niks.

De audix clip zien er trouwens erg fragiel uit, zeker op een die cast hoop...
                    Last edited by MusiQmaN; 17-11-08, 21:11.

Comment

• G.flater
                      • Dec 2007
                      • 35

Originally posted by MusiQmaN
                      Ik wou net zeggen, zijn de http://www.wallofsound.com.au/PA%20&...yer-Opus87.jpg niks.

De audix clip zien er trouwens erg fragiel uit, zeker op een die cast hoop...
                      De Audix clip ziet er niet alleen fragiel uit, hij is het ook!
                      Zeker geen aanrader.. Bij al mijn (Audix)drumkitjes word hier vrolijk gebruik gemaakt van de K&M rim-clip. Waar een MD421, Audix i5, Audix D4 en ga zo maar verder, vrolijk opgeplakt worden. Heb nu een 10tal audix clipdingen op de plank liggen, voor de liefhebber?..

Alleen met lage splashes even puzzelen met die K&M dingen..
                      "Ik stuur onvervormd +45Db uit, en jij?.."

Comment

• MusiQmaN
                        • Sep 2006
                        • 328

edit. Toch anders.
                        Last edited by MusiQmaN; 06-07-09, 08:53.

Comment

• MusiQmaN
                          • Sep 2006
                          • 328

Nog even terug komen op de 98d voor de racktoms. Is er nog wat te doen aan de storingen die kunnen, of is dit probleem (nu een half jaar later) opgelost?

Comment

Working...