Microfoonkeuze live

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mattheusvz
    • Jun 2007
    • 107

@Sabine

Zie je door de bomen het bos nog??
    Het aanbod van goede microfoons is immers overweldigend. Ik denk dat je bij je keus een paar zaken goed in de gaten moet houden. Ten eerste zul je zelf 'happy' moeten zijn met een microfoon. Het immers 'jouw ding' en 'jouw sound'. Laat je niet door anderen een microfoon aanpraten waar je jezelf niet prettig bij voelt. Dit komt je zelfvertrouwen en je performance niet ten goede.

Je zult echter wel rekening moten houden met 'bepaalde' karakteristieken van een microfoon. Als voorbeeld: Ik voel mezelf erg happy met een beta87 van shure. Echter op het podium sta ik vlak voor een drumstel en de beta87 pikt ontzettend veel daarvan op.... geen goede keus voor mij dus....(helaas)

Succes met zoeken in ieder geval!

Comment

• Sabine
      • Oct 2008
      • 9

Originally posted by Songbird
      hoe is de shure LX met LX-2 sm58?

ik heb zelf ooit een PGX sm58 gehad maar die is gestolen.

is het niet vergelijkbaar met een SLX????? maar de oude versie ofzo?

iedereen bedankt voor de reacties. ik zing beetje stevige rock maar ook ballads ik heb zelf eindelijk wat mikes uitgeprobeerd en vond de beyerdynamic opus(300 dacht ik) erg mooi maar ook de shure 87c maar ja ik weet nog niet hoe ze klinken op het podium...

Comment

• Songbird
        • Oct 2008
        • 4

is het nadelig als een set zo'n vaste frequentie heeft?

Comment

• JustME125
          • Jun 2006
          • 297

Om ff een "stomme" opmerking te maken he......iemand al aan de draadloze systemen van EV gedacht? Zwerven er bij ons op de zaak een aantal van rond. Schijnen prima te werken en te klinken. Typenummers moet ik ff verschuldigd blijven :S

Mzzls

Edit: RE2 serie bedoelde ik dus.
          Last edited by JustME125; 31-10-08, 00:15.
          Correct me if I'm wrong

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

is het nadelig als een set zo'n vaste frequentie heeft?
            Alleen als er in de zaal ernaast al iets anders bezig is en jouw frequentie bezet houdt. (Kan inderdaad nadelig zijn dus.)

Comment

• Songbird
              • Oct 2008
              • 4

ok dank je wel. in dezelfde zaal zou dat ook een probleem zijn neem ik aan? en de lx is verder hetzelfde als slx?
              nou ja meestal treed ik op in jongerencentra en poppodia en die hebben maar 1 zaaltje.

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

ok dank je wel. in dezelfde zaal zou dat ook een probleem zijn neem ik aan? en de lx is verder hetzelfde als slx?
                nou ja meestal treed ik op in jongerencentra en poppodia en die hebben maar 1 zaaltje.
                LX is zeker niet gelijk aan de SLX. LX is een veel oudere serie, die volgens mij ook nog op VHF frequenties werkt. Ik zou deze niet snel meer aanschaffen.

Comment

• Songbird
                  • Oct 2008
                  • 4

ok het is dus qua geluid ook niet vergelijkbaar met de nieuwere shures pgx en slx?

Comment

• Sabine
                    • Oct 2008
                    • 9

Originally posted by Outline
                    Het allerbelangrijkste is dat je zelf gaat luisteren wat je het beste bij jouw stem vindt passen!!! Daar kan geen advies tegenop!

Voor een Sennheiser: een '35-kop voor zang moet je niet doen, een '65-kop gaat weer heel goed.

Als je wil weten wie er bij jou in de buurt een losse kop voor je Shure kan leveren, moet je even bellen met de importeur TM Audio Audio nieuws | TMr Audio - professional sound equipment

Maar het allerbelangrijkste is wat ik bovenaan heb gezet!
                    ik heb slx beta58 aangeschaft, tot nu toe 1x live gebruikt en dat bevalt goed. ik zit eraan te denken om als ik weer geld heb er een beta87c bij te kopen(alleen de microfoon, voor ballads vond ik em toch wat mooier klinken hoog) kan dat met die ontvanger die bij de beta58 hoort? of is het beter om een losse kop te bestellen? kun je die beta58 kop er makkelijk afschroeven? ik bedoel ik wil niks kapotmaken, ik vind het een beetje eng.

Comment

• 4uss
                      • Aug 2005
                      • 578

Originally posted by Sabine
                      ik zit eraan te denken om als ik weer geld heb er een beta87c bij te kopen(alleen de microfoon, voor ballads vond ik em toch wat mooier klinken hoog) kan dat met die ontvanger die bij de beta58 hoort? of is het beter om een losse kop te bestellen? kun je die beta58 kop er makkelijk afschroeven? ik bedoel ik wil niks kapotmaken, ik vind het een beetje eng.
                      De kop schroef je er heel makkelijk af. Je hebt onder de grille een rand zitten met daarop dat het een Shure Beta58 is. die hoort nog bij de kop. Als je hem daar op losmaakt is er niets aan de hand. Bij onze SLX/Beta58a gaat de kop er ook wel eens af, want onder de kop zit het 0/-10dB gain-schakelaartje .

Comment

• Sabine
                        • Oct 2008
                        • 9

ok dank je wel. misschien dat ik dat dan toch doe. een hele andere microfoon kan dus niet bij de ontvanger van die beta58?

Comment

• Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

Een andere microfoon (staaf) kan wel, maar daar maak je het je niet eenvoudiger mee. Dit omdat, als er 2 tegelijk aan staan, je al meteen problemen hebt.

Ook ga je problemen krijgen met je EQ- en gain-instellingen aan de FOH en monitor-tafel. Dit is wel op te lossen door voor de verschillende staven verschillende kanalen te gebruiken, maar dit is verre van ideaal!

Mijn advies zou zijn even door te sparen en er gewoon een 2de setje bij te nemen. Dan heb je nog steeds 2 verschillende kanalen nodig, maar er zit veel minder kans in dat het fout gaat.

Ook is een losse staaf relatief duur.

Over het omschroeven van de koppen: zie je dit al enkele malen per optreden doen? Dus staaf uit, kop eraf, kop erop, staaf weer aan. Ben je per keer ook zomaar weer een minuut aan kwijt..

Comment

• MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

ik neem aan dat je per optreden één microfoon gaat gebruiken en niet gaat wisselen tussen de nummers door ??

Als dat het geval is en je geen twee microfoons nodig hebt zou ik zeker alleen een losse microfoonkop kopen, dat is namelijk veel goedkoper en je hebt de tweede zender toch niet nodig.

Comment

• Sabine
                              • Oct 2008
                              • 9

hartelijk dank weer voor alle reacties.
                              ik bedoelde dus een staaf+kop beta87 niet tegelijk met de beta58 op de ontvanger maar in plaats van(of begreep ik de opmerking van outline verkeerd??) ik vroeg me af of dat mogelijk is. een losse kop is 320 euro en een hele microfoon rond de 400 dus zoveel scheelt het naar mijn mening niet.

in elk geval kan ik best de losse kop bestellen ik zou per concert slechts 1 microfoon willen gebruiken.

Comment

• Outline
                                • Feb 2006
                                • 1434

Zeg dat dan meteen...

Zoals ik het begreep, dacht ik dat je tijdens het optreden van kop wilde verwisselen. Vandaar mijn reactie.

Comment

Working...