AKG C214 = C414-light-edition?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Originally posted by hugovanmeijeren
    Behalve dan dat het uiterlijk en de naam van de C214 op die van de C414 lijken, hebben de microfoons niet zo gek veel met elkaar te maken.
    Ik denk dat je het beste de C214 helemaal los van de C414 kunt zien.

De rest is alleen maar slimme marketing van AKG, door de C214 op het succes van de C414 te laten meeliften. Niets ten nadele van de C214, maar je moet hem gewoon niet vergelijken met de C414 omdat het hele principe van de microfoon al totaal anders is (elektret vs condensator, enkel membraan vs dubbel membraan, etc.).

Groeten Hugo
    Waar je dit haalt moet je toch eens bewijzen, want dit klopt niet. Een elektret microfoon werkt nog altijd met metalen plaatjes en niet met een membraam.
    Last edited by frederic; 23-07-13, 07:23.

Comment

• peterwagner
      • Oct 2008
      • 317

Originally posted by frederic
      Waar je dit haalt moet je toch eens bewijzen, want dit klopt niet. Een elektret microfoon werkt nog altijd met metalen plaatjes en niet met een membraam.
      Precies, het dubbele membraan is alleen om de verschillende polar patterns te kunnen maken. En aangezien het een electret mic is, heeft ie geen membraan.
      Last edited by peterwagner; 23-07-13, 09:59.

Comment

• rdreiers
        • Nov 2009
        • 407

Is het niet ook zo dat de c414 met de hand in oosterijk en de de c214 in een land waar je niet op vakantie wilt gemaakt wordt?

Het is een antwoord op de goedkopere 1" grootmembramen. Mijn advies, heb je budget en werk voor de c414, koop deze dan.

De proberen gewoon een (geen slechte) mindere mic te laten meeliften op het succes van de c414 die zijn sporen ruimschoots heeft verdient.

AKG maakt mooie mic's, helaas ondergewardeerd. Heb zelf 4 stuks c451EB, durf ik rustig naast een km184 te houden.

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Ik heb geen C214 wel C414 B-ULS.

Als je er vaker verschillende klussen voor hebt, je schrijft
          over live en opnamen, dan adviseer ik je de 414.
          Naast dat de sound uitermate transparant is, is er natuurlijk
          het gemak van het schakelbare pattern, waardoor de mike juist
          zo multifunctioneel toe te passen is en je er juist erg vaak gebruik
          van maken kunt.
          Hiernaast is er een ingebouwd schakelbaar laag af filter, wat live
          goed tot haar recht komt.

Sterkte met zoeken.

Grtz

Nes

~nu nog op zoek naar condensor vs electret~?
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• BJD
            • Oct 2007
            • 771

De C214's komen gewoon uit Europa (volgens mij Oostenrijk). 1 op 1 vergelijken met de 414 moet je niet doen. Maar in zijn prijsklasse is de 214 een erg leuke mic. 214 heeft trouwens ook een laagaf.

Comment

• jans
              • Feb 2003
              • 869

geen membraam?, welk onderdeel "vangt" dan de trillingen in de lucht op?
              Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by jans
                geen membraam?, welk onderdeel "vangt" dan de trillingen in de lucht op?
                Een Electret microfoon is gelijkaardig kwa werking met een condensator.
                Maar een Electret microfoon heeft 2 elektrisch geladen metalen plaatjes in plaats van een membraam. Een van die plaatjes is een opgehangen elastisch plaatje. Dat "elastisch" plaatje beweegt door de trillende lucht.

Comment

• jans
                  • Feb 2003
                  • 869

Een Electret microfoon is gelijkaardig kwa werking met een condensator.
                  Maar een Electret microfoon heeft 2 elektrisch geladen metalen plaatjes in plaats van een membraam. Een van die plaatjes is een opgehangen elastisch plaatje. Dat "elastisch" plaatje beweegt door de trillende lucht.
                  En hoe noemen we een elastisch plaatje?
                  Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Originally posted by jans
                      En hoe noemen we een elastisch plaatje?
                      Geen membraam.

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

klopt, membraaN komt beter in de buurt,
                        en teflon-folie noem ik in de rest van mn winkel echt membraan-technology
                        Last edited by Gast1401081; 24-07-13, 08:10.

Comment

• Breur
                          • May 2007
                          • 80

Heren, thanks voor de terugkoppeling! Het verstandigste zal voor mij de C414 zijn; kost meer maar ook veel breder toepasbaar. Afgezien van de verschillende varianten (B-ULS of B-XLS de beste?) ben ik wel verder gekomen. De juiste variant kiezen is gewoon proberen. Nogmaals dank!

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Iedereen moet naar zijn beurs kijken wat hij kan spenderen. Maar de C214 is voor mensen met een beperkt budget, en mensen die geen regelbare amplitude nodig hebben zeker een waardig alternatief voor de c414. Maar natuurlijk als je niet op 400€ moet kijken koop je natuurlijk the real one. Ik gebruik persoonlijk 2 c214 als overhead op drums.

Comment

Working...