muziek programma op de laptop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tjeerd
    • Nov 2002
    • 51

muziek programma op de laptop

Hallo forum leden,

Ik heb een Simpele vraag over het afspelen van geluid via de laptop.
    Ik moet voor een toneelstuk een aantal audio fragmenten afspelen op een laptop, als ik de fragmenten open(een lijst met 14 titels) gaat dat automatisch via media player
    dit is een zeer beperkt afspeel programma.
    Ik wil graag per nummer een eigen fade out tijd toekennen als ik doorskip naar het volgende nummer, en het volgende nummer dan weer op auto ceu laten scherp zetten zodat ik alleen maar weer op het goede tijdstip op play hoef te drukken. zodat ik mij op de microfoon kanalen kan richten tijdens het toneelstuk.

dus spel af (volgende nr indrukken)> automatisch fade out,> automatisch pauze voor het volgende nr. bij start nieuwe nr geen fade in!

Is er een programma wat deze mogenlijkheden heeft? waar vind ik dat en wat kost het eventueel?

heeft iemand hier ervaring mee?

in afwachting, Tjeerd
  • Toan_08

Hallo tjeerd. als je dat wilt doen zou ik zelf Virtual dj gebruiken. Daar kan je precies doen wat je wilt. gwn een demo ergens downloaden en je bent klaar voor gebruik.

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

Niet met toan eens.
      Je kan in Virtual dj, en ook niet in andere dj decks op de computer, ingeven welke fade out tijden je per track(!) wil toekennen.

Tracks bewerken en afspelen met Abelton lijkt mij een zeer werkbare en betrouwbare manier.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Toan_08

ah, ik dacht dat je dat wel kon met VDJ. Mijn excuses dan

Comment

• freek
          • Aug 2008
          • 238

Waarschijnlijk erg omslachtig, maar ik zet altijd alles op een tijdlijn in final cut. ook als ik alleen maar audio instartjes heb. Kwestie van een fade out maken en que points. de que points kan je een nummer mee geven. je drukt op een nummer en hij staat meteen scherp. hoef je alleen nog maar op spatie balk te drukken. Willen ze opeens een ander muziekje druk je gewoon een ander nummer in.
          Ik weet het, het is omslachtig, maar ik doe ook vaak video instartjes bij voorstellingen dus ik kan het programma dromen. Ik vind het handig maar ben waarschijnlijk 1 van de weinigen.
          Oja, en natuurlijk mac only

Comment

• martijn verkerk
            • Nov 2005
            • 300

google is op jingle player.
            er zijn verschillende varianten ook waar je apart fade kan instellen.
            via "hotkeys" (toetsen op je toetsenbord) kun je je media direct starten/stoppen

Comment

• bran0985
              • May 2004
              • 75

audacity is een gratis programma om muziek (simpel) te bewerken.
              Audacity: Free Audio Editor and Recorder

Jetaudio is een fijn afspeel programma met véél meer mogelijkheden dan winamp e.d. en is ook gratis...
              JetAudio Basic 7.0.5 gratis downloaden

succes ermee.

Comment

• Koert
                • Nov 2002
                • 86

Heb je toevallig een mac? Dan is dit een leuk gratis programma:

QLab :: Live media timelines for theatre, dance, installation, and more.

Comment

• speakertech
                  • Jan 2008
                  • 1697

Originally posted by Tjeerd
                  Hallo forum leden,

Ik heb een Simpele vraag over het afspelen van geluid via de laptop.
                  Ik moet voor een toneelstuk een aantal audio fragmenten afspelen op een laptop, als ik de fragmenten open(een lijst met 14 titels) gaat dat automatisch via media player
                  dit is een zeer beperkt afspeel programma.
                  Ik wil graag per nummer een eigen fade out tijd toekennen als ik doorskip naar het volgende nummer, en het volgende nummer dan weer op auto ceu laten scherp zetten zodat ik alleen maar weer op het goede tijdstip op play hoef te drukken. zodat ik mij op de microfoon kanalen kan richten tijdens het toneelstuk.

dus spel af (volgende nr indrukken)> automatisch fade out,> automatisch pauze voor het volgende nr. bij start nieuwe nr geen fade in!

Is er een programma wat deze mogenlijkheden heeft? waar vind ik dat en wat kost het eventueel?

heeft iemand hier ervaring mee?

in afwachting, Tjeerd
                  Wat je vraagt, is precies wat minidisk kan. Je neemt de stukken op en zet hem op autopause. Hij stopt dan voor elk nieuw fragment. Op de teller zie je hoever je bent. Uitfaden doe je met de hand. Bij een live voorstelling past de lengte vaak niet als het geen liedje is.
                  Ik weet het, minidisk is bijna antiek, maar wel simpel en doeltreffend.

Speakertech
                  Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                  ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Originally posted by speakertech
                    Wat je vraagt, is precies wat minidisk kan. Je neemt de stukken op en zet hem op autopause. Hij stopt dan voor elk nieuw fragment. Op de teller zie je hoever je bent. Uitfaden doe je met de hand. Bij een live voorstelling past de lengte vaak niet als het geen liedje is.
                    Ik weet het, minidisk is bijna antiek, maar wel simpel en doeltreffend.
                    Dat kan toch ook met een CD?
                    Waarom een minidisk player aanschaffen als het ook met CD kan?
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

Originally posted by renevanh
                      Omdat CD's zuigen er komen krassen op en ze slaan dan over, een haperende MD heb ik nog nooit meegemaakt.
                      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• ralph
                        Banned
                        • Aug 2000
                        • 2649

Minidisk, cd ...allemaal leuk, maar dat is niet de vraag hier.

Nog los daarvan zijn het beide geen handige dragers als je gebruik maakt van een laptop.
                        een cf kaart is al wat meer van deze tijd.

Meest kwetsbare bij gebruik van een laptop blijft het besturingssysteem, maar dat valt te ondervangen door een weloverwogen (mac) aanschaf, niet bedoeld om een flame te starten over betrouwbaarheid van systemen, puur gebasseerd op ervaring, al staat het beeld van de toetsenist bij Sara Kroos die heftig pielend aan de voeding van zn mac snel ff en herstartje moest doen (en niet 1x...) me nog goed voor ogen

@koert, dank voor de nuttige link, kende het programma nog niet, eerste indrukken zijn positief!

Comment

• speakertech
                          • Jan 2008
                          • 1697

Originally posted by renevanh

Welke CD heeft autopause?
                          Minidisk moet toch wel ergens te leen zijn, ze raken van lieverlee toch in onbruik.

Speakertech
                          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

Working...