ik werk nu al een tijdje met verschillende Eq's, van Behringer fbq3102 en deq2496 tot laatst een TC EQ station.
nu ben ik bezig met een rackje voor defige geluidssetjes ( congressen etc)
de speakers varieren van Musicson sat8-jes tot Yamaha 15" toppen,dit alles 9 van de 10 keer op Yamaha versterkers met SP2060 (of 2).
Verder een setje van 2 Focusrite twintrack pro's en een sennheiser g2 zenderrekje met vlaggen
nu heb ik hier nodig:
- room correction, dus een Analyzer en iets dat ruis produceerd
- feedback verwijderen, dus lekkere smalle filtertjes
- beetje klank eq'en, 31 bandjes
Nu kan ik alles in die sp2060 gaan doen, maar dat vind ik nog al een onhandig apparaat. heb liever iets meer "hands-on in een rekje"
er zit nu een behringer ouder digitale eq tussen, maar das ook niet alles
ik dacht zelf aan een
- 2 Sabine GRQ3122's ( feedback weg, en klank maken)
- of 2 Klark DN360's, minder precies feedback verwijderen maar klinkt wel beter
- 1 TC eq station ( maar dat ding is best duur)
en voor roomcorrection een Phonic PAA2 of 3 als analyzer; het lijkt me makkelijker werken dan een laptop met losse geluidskaart ed.
Wie heeft hier iedeeen over? alle suggesties en opmerkingen zijn welkom.
Leks
nu ben ik bezig met een rackje voor defige geluidssetjes ( congressen etc)
de speakers varieren van Musicson sat8-jes tot Yamaha 15" toppen,dit alles 9 van de 10 keer op Yamaha versterkers met SP2060 (of 2).
Verder een setje van 2 Focusrite twintrack pro's en een sennheiser g2 zenderrekje met vlaggen
nu heb ik hier nodig:
- room correction, dus een Analyzer en iets dat ruis produceerd
- feedback verwijderen, dus lekkere smalle filtertjes
- beetje klank eq'en, 31 bandjes
Nu kan ik alles in die sp2060 gaan doen, maar dat vind ik nog al een onhandig apparaat. heb liever iets meer "hands-on in een rekje"
er zit nu een behringer ouder digitale eq tussen, maar das ook niet alles
ik dacht zelf aan een
- 2 Sabine GRQ3122's ( feedback weg, en klank maken)
- of 2 Klark DN360's, minder precies feedback verwijderen maar klinkt wel beter
- 1 TC eq station ( maar dat ding is best duur)
en voor roomcorrection een Phonic PAA2 of 3 als analyzer; het lijkt me makkelijker werken dan een laptop met losse geluidskaart ed.
Wie heeft hier iedeeen over? alle suggesties en opmerkingen zijn welkom.
Leks

... als je hem vergelijkt met een analoge 31-bands graphic grijp je natuurlijk niet effe snel naar een frequentie... daar moet je effe voor draaien... maar dat heb je met elke vergelijkbare doos, toch? Je kunt ook de remote erbij nemen, maar dat vind ik voor 4 kanalen toch een beetje overdreven... is ook niet echt goedkoop dat ding. Op monitors werkt die remote trouwens geweldig! Je neemt hem mee naar je lead-vocal groepje en je kunt ter plekke een EQ-standje maken!
...
" )
Comment