Axys Source G2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pino
    • Jul 2002
    • 390

Axys Source G2

Jo de mannen (en vrouwen?)

Net nog eens gesurft op de website van Plaza (compleet gemist dit jaar), en gemerkt dat Duran Audio een aantal van hun producten ge-upgraded heeft.
    Toevallig al iemand die vb de nieuwe Axys Source gehoord/in gebruik heeft?
    Wat zijn verbeteringen/minder goede kantjes tov de 98 en 86 versie?
    Met welke systemen kan je ze vergelijken? Vb fifty line (db technologies), juby 3000 (aa craaft/nova) of SA2(dynacord) ? of andere prijscategorieen met hoorngeladen toppen?
    Hebben zij ook de ambitie om 20 jaar te kunnen meedraaien zoals hun "ouders" of zelfs "grootouders"?

Ik lees het wel...

Pino
    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Ha Pino,

De nieuwe lijn is om te beginnen een stuk lichter; Switch mode voedingen en Neodimium magneten hebben het gewicht tov de 89 en 98 series flink gereduceerd.
    Een klant van me draait al jaaaaaaren enkel met (grote aantallen) Axys en die gaat compleet over op de nieuwe systemen. Door de onboard DSP's schijnen de systemen nog beter te presteren, zowel in geluidsbeeld als in SPL's. Bijkomend voordeel is dat alle systemen op elkaar aansluiten en dus in elke gewenste configuratie (arena subs onder scope of source tops) ingezet kunnen worden. Minder materiaal met een hogere bezettingsgraad dus.

shit ... ik lijk wel een verkoper ;-)

Enfin, in theorie ziet het er iig best doordacht uit ... hoe het in de praktijk werkt zullen we binnenkort gaan zien.

Groeten !
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

Ik weet wel dat men er ten tijde van Frankfurt 2007 ook al mee bezig was... Is wat mij betreft dus niet echt nieuws en mijn inziens gaat Axys daarmee ook niet meer de verkoophit worden die het ooit was.

De site: :::::::::: AXYS® by Duran Audio ::::::::::
      Last edited by Outline; 05-10-08, 14:31.

Comment

• sjoerd
        • Apr 2004
        • 341

Ik sprak hierover op de theaterbeurs nog iemand van Duran. Volgens mij is een verkoophit ook niet de opzet geweest en meer als liefhebberij weer opgepakt. Axys verdient het geld tegenwoordig toch meer met ander soortige geluidssystemen. Maar goed, omdat we toch ook Axys gebruikers zijn was het toch wel leuk om te zien hoe het concept weer leven in geblazen is!

Comment

Working...