Lexicon alex

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pavaha1
    • Sep 2008
    • 8

Lexicon alex

Hallo,

Ik ben opzoek naar een galm voor de zang in onze band.
    Nu ben ik al een paar keer de lexicon alex tegengekomen is dit een beetje een goed apparaat of heeft iemand hier ervaring mee!?
    Hoeveel mag zo'n effect kosten?

Groeten,

Patrick
  • keenoncoolstuff
    • May 2003
    • 695

Hoi Patrick,

De Alex is in principe geen verkeerde galm, alleen is hij qua instelmogelijkheden erg beperkt. Mijn eerste galmpjes waren 2 Lexicon Reflex. Ben er altijd best tevreden over geweest, maar op een gegeven moment heb ik ze toch weggedaan, vanwege de functionaliteit.
    Een Alex in goede staat zal een euro of 70 kosten. Maar kijk ook eens naar een MPX110 (de modernere variant van de Alex) of de MPX550 (de grotere broer van de 110, met meer mogelijkheden en een display). Maar ook de Yamaha REV-500 is een erg leuke galm, die net als de MPX550 makkelijk in te stellen is door 4 draaiknoppen op het frontje.

De REV-500 kost gebruikt rond de 140 euro, de MPX550 rond de 225 euro...

Groet, Rob.
    Last edited by keenoncoolstuff; 02-10-08, 20:56.
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Gitarist 62
      • May 2006
      • 278

Originally posted by pavaha1
      Nu ben ik al een paar keer de lexicon alex tegengekomen is dit een beetje een goed apparaat of heeft iemand hier ervaring mee!?
      hoi Patrick,

als je m al een paar keer bent tegengekomen: Hoe vond je hem zelf klinken? Als het ding doet wat jij wilt is het antwoord ja, toch?

Ik heb ook veel met een Alex gewerkt. Het is een eenvoudige, maar degelijke galm. Zeker als je weinig ervaring ebt een heerlijk ding om mee te leren werken. Plus je kunt instellingen die je gemaakt hebt ook nog eens opslaan. Voor 70-80 eur moet het wel lukken. Wel ff luisteren, een enkel exemplaar wil wel eens gaan kraken ed.

ook goed, veel nieuwer maar nauwelijks duurder: TC M300. DIe vind ik persoonlijk mooier klinken en is echt heel eenvoudig te bedienen, ook de combi van 2 effecten is prima.

Ik heb nu zelf de MPX 550 en een TC 300 (meestal resp als galm en delay) en daar kan je het reguliere bandwerk echt mee aan
      ~Clearsound~

Comment

• purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

Ik zou voor een hoofdgalm echt een Lexicon nemen.
        In plaats van een Alex zou ik een LXP15 versie 1 of 2 overwegen.
        Galmkwaliteit die dicht tegen de beroemde PCM70/80 aanzit.
        Deze zijn 2ehands ook nog wel goed te krijgen tussen de 2-300 euro.
        Een MX of MPX hoewel nieuwer moet je niet aan beginnen deze legt het echt af tegen de warmte van een LXP.

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

de oude bruikbare galm merken zijn yamaha lexicon en alesis.
          voor galm in een band bij de eigen installatie is op cafe en bruiloftgebied een galm al snel voldoende. Antieke rev galms van yamaha zijn wat koud maar een oude lexicon of alesis werkt meestal prima. Je gebruikt meestal alleen wat op zang.

Wij gebruiken in oefenruimte en schnabbels met zanginstallatie nog steeds een microverb. Die dingen zijn tegenwoordig voor bijna niets te koop.

Je moet wel rekenig houden dat een beetje instap behringer ongeveer 10 keer zo krachtige processing heeft als een 15 jaar oude galm. En veel verkopers op tweedehandssites blijven zeuren over de prijs die die dingen kostten toen ze nieuw waren. Dat is totaal geen maat van de waarde. Een alex heeft een leuke effectalgoritme en voor een paar tientjes is het een leuke koop.

Zodra je instrumenten of zang echt in een vette badkamer wil zetten is het puur budgetkwestie. Maar gelikte galmen die daarvoor geschikt zijn hoorden nooit tot de goedkopere.
          lekker belangrijk!

Comment

• pavaha1
            • Sep 2008
            • 8

Ik heb een lexicon alex heel geschikt kunnen kopen voor 30 euro dus dat heb ik maar gedaan.
            Hoe kan ik instellingen die ik maak vast zetten want dat snap ik nog niet echt

Groeten,

Patrick

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Hier de handleiding:

sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

2 Dingetjes:

1. (De technicus van) Jannes werkte vorig nog met een Alex. Is hij helemaal lijp van.

2. Die nieuwste versie van die (ongeveer een jaar of 1.5 al) TC Electronic is de M350. Heb 'm zelf hier ook in m'n (reserve-)rack zitten. Doet voor het geld heel goed wat hij moet doen.

Comment

• TonBeljon
                  • Apr 2006
                  • 104

Originally posted by Outline
                  2 Dingetjes:

1. (De technicus van) Jannes werkte vorig nog met een Alex. Is hij helemaal lijp van.

2. Die nieuwste versie van die (ongeveer een jaar of 1.5 al) TC Electronic is de M350. Heb 'm zelf hier ook in m'n (reserve-)rack zitten. Doet voor het geld heel goed wat hij moet doen.
                  De Technicus van Jannes.......Zo hee! Je doet net of het de technicus van een 1 of andere wereldact is zoals b.v. KISS. je bedoeld toch gewoon die ''kamper'' uit Drenthe?

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

Als jij het zo wil zeggen...

Aangezien ik netjes ben opgevoed formuleer ik het ook netjes. Dat jij iemand 'kamper' wil noemen, moet je zelf weten. Ik denk alleen dat je, als je zo met iedereen omgaat, vanzelf een keer de verkeerde tegen komt of zonder werk komt te zitten.

Kort gezegd: ooit gehoord van omgangs- en beleefdsheids-regels?

Overigens ook fijn dat je de moeite hebt genomen om je profiel in te vullen...

Comment

• MC Party
                      • Sep 2003
                      • 481

Alex is zeker een bruibaar galmpje alleen niet heel erg bedrijfszeker.

Hier al twee dode gehad.. meer mensen dit probleem?
                      Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

Working...