multiconnector systeem of niet?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

aiii 4x8 stacks. Dan is de hele excercitie om minder te sjouwen een gevecht tegen muzikanteneisen.

De bassist, toetsenist en ik hebben als "Backline" nu nog maar elke een attachekoffertje spul met ontvanger erin en DI+8 meter snoer eruit. En alle zangmicro's zijn wireless. Ontvanger ingebouwd in het monitorrek.

Ik wed dat wij sneller bouwen. (Rek open, 220v plug in de muur. monitors werkend. Per muzikant: Koffertje op de grond leggen, snoer in het gat met label "gitaar" in het rek, gitaar omhangen. Je beltpackjes uit de deksel pakken. klaar)
    lekker belangrijk!

Comment

• Mattheusvz
      • Jun 2007
      • 107

Originally posted by showband
      aiii 4x8 stacks. Dan is de hele excercitie om minder te sjouwen een gevecht tegen muzikanteneisen.

De bassist, toetsenist en ik hebben als "Backline" nu nog maar elke een attachekoffertje spul met ontvanger erin en DI+8 meter snoer eruit. En alle zangmicro's zijn wireless. Ontvanger ingebouwd in het monitorrek.

Ik wed dat wij sneller bouwen. (Rek open, 220v plug in de muur. monitors werkend. Per muzikant: Koffertje op de grond leggen, snoer in het gat met label "gitaar" in het rek, gitaar omhangen. Je beltpackjes uit de deksel pakken. klaar)
      Klopt helemaal. Na een aantal jaren ook alleen maar met 1 monitorrack gesjouwd te hebben waar alles in 1 keer ingebouwd was begonnen er toch buikjes te groeien bij de bandleden. En dus werd het nuttige met het aangename verenigd...

Comment

• Trogdor
        • Sep 2008
        • 34

Originally posted by sparky
        Als je je daar zorgen over maakt, kun je ook gewoon een dikkere speakerkabel gebruiken, denk aan 4mm2 oid. Ik zou me eerder zorgen maken over de effecten van een langere kabel van de basgitaar naar de versterker.
        Draadloos

Originally posted by sparky
        Beter dan, is de mogelijkheid die showband noemt: bouw de basversterker samen met de speaker is een kist (tenzij je dat 8x10 geval meesleept)
        Een AMPEG 4x12 cabinet in een 19" case inbouwen? Dat is volgens mij niet te doen; dan zal ik eens moeten meten...
        edit: oh, ik zie het op de foto van Mattheusvz; het is een case gemaakt op de breedte van de cabinet, met een soort 19" profiel erin . Is ook wel een goed idee! ... alleen over 'niet te tillen' gesproken

Maar heeft er iemand commentaar op mijn multiconnector/harting+kabel idee? Ik heb nog niet gehoord of dit gaat werken of niet .
        Last edited by Trogdor; 02-10-08, 16:31.

Comment

• gezellug
          • Sep 2007
          • 13

Hallo Trogdor,

Gaat prima werken! wij werken al twee jaar zo. Gewoon als het ware een stageblock in de case van de tafel ernaast bouwen met 16 xlr'n 1 op 1 aansluiten op de ingangen van de tafel. In het "stageblock" per kanaal drie pennen van de Harting connector aansluiten. Vanuit deze connector een multikabel aansluiten met xlr'n voor in het FOH stageblock.

Enige nadeel is misschien dat je alles van het podium direct in het tafel "stageblock" moet inprikken.

En vergeet niet afspraken te maken met het geluidsbedrijf over wie de fantoomvoeding levert..

groeten,

Comment

• Trogdor
            • Sep 2008
            • 34

Originally posted by gezellug
            Gaat prima werken! wij werken al twee jaar zo. Gewoon als het ware een stageblock in de case van de tafel ernaast bouwen met 16 xlr'n 1 op 1 aansluiten op de ingangen van de tafel. In het "stageblock" per kanaal drie pennen van de Harting connector aansluiten. Vanuit deze connector een multikabel aansluiten met xlr'n voor in het FOH stageblock.

Enige nadeel is misschien dat je alles van het podium direct in het tafel "stageblock" moet inprikken.

En vergeet niet afspraken te maken met het geluidsbedrijf over wie de fantoomvoeding levert..
            I.p.v. een stageblok heb ik voorin de monitorkist een paar XLR inputs op een plaatje van 2 HE gemaakt (of eigenlijk: laten maken). Daar prik ik de microfoons voor de zang, bass en gitaar op in, en ook hun line-signalen; en die gaan uiteraard naar de inputs van de mengtafel. Wat ik straks met de drum-mics ga doen weet ik nog niet aangezien we op dit moment geen drummer hebben, maar ik denk dat ik daarvoor ook maar een plaatje laat maken met XLR-inputs...

In mijn geval kan ik dus het beste een Harting female-chassis op een plaatje laten zetten met 16 XLR kabeltjes+connectors eraan (die dan in de splits kunnen van de monitortafel)? Hoeveel pens kan ik het beste hebben qua connector? Is er verschil in stevigheid of ''makkelijker aan te sluiten'' in het aantal pins, of zijn er betere merken? Maakt goude of zilvere pens veel uit, en wat is het verschil in prijs? Help !

Die tip van de phantompower is nog wel goed. Ik zal eens kijken in de handleiding van de WZ3 12M of die ook via de splits kan gaan. Al zouden we die alleen nodig hebben voor eventuele condensator-mics voor de drums. Maar wel handig om in je technische rider te zetten.

Comment

• Mattheusvz
              • Jun 2007
              • 107

Ik zou de harting connector doorverbinden met de XLR inputs op het plaatje. direct 1 op 1. Werkt handig en snel. Ik heb mijn twijfels bij het doorverbinden via de tafel.....

Comment

• michiel23
                • Oct 2008
                • 1

speaker

ik heb naar luidspreakers gezocht
                en er straat bij Rated power: 700 W RMS
                Program power: 1400 W
                wat moet ik er mee doen 700 of 1400 watt
                versterker nemen ik weet het niet

alvast bedankt michiel23

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

Originally posted by Trogdor
                  Die tip van de phantompower is nog wel goed. Ik zal eens kijken in de handleiding van de WZ3 12M of die ook via de splits kan gaan. Al zouden we die alleen nodig hebben voor eventuele condensator-mics voor de drums. Maar wel handig om in je technische rider te zetten.

de phantom power passeert de A&H zonder probleem. Het is wel handig om ze in de A&H altijd default uit te houden zodat je niet allebei de tafels op phantom zet.

In onze rider staat het principe "wij doen geen phantom tot het gevraagd wordt" expliciet vermeld.
                  lekker belangrijk!

Comment

• Trogdor
                    • Sep 2008
                    • 34

Originally posted by Mattheusvz
                    Ik zou de harting connector doorverbinden met de XLR inputs op het plaatje. direct 1 op 1. Werkt handig en snel. Ik heb mijn twijfels bij het doorverbinden via de tafel.....
                    Uhmmm... We moeten het signaal van de inputs (gemic'te gitaren, bass en zang) toch sowieso eerst zelf binnenkrijgen op de monitortafel, anders hebben we toch geen signaal naar onze in-ear. Of we moeten elkaar verkeerd begrijpen?

Comment

• Mattheusvz
                      • Jun 2007
                      • 107

Originally posted by Trogdor
                      Uhmmm... We moeten het signaal van de inputs (gemic'te gitaren, bass en zang) toch sowieso eerst zelf binnenkrijgen op de monitortafel, anders hebben we toch geen signaal naar onze in-ear. Of we moeten elkaar verkeerd begrijpen?
                      Ik ga ervan uit dat je In Ear zender aanstuurt vanuit je monitor tafel... of heb ik nu ergens over heen gelezen...
                      Deze IEM zender kun je overigens ook gelijk in je rack inbouwen compleet met de monitortafel. Ik had je een foto beloofd van onze situatie, maar warhoofd als ik ben.....

Comment

Working...