Hoi allemaal! Ik zou graag jullie mening horen over het volgende.
In onze band hebben we een case met daarin een monitortafel voor onze In-Ear systemen. Alle 16 kanalen (op de clicktrack na, maar dat doet er even niet toe) die we gebruiken moeten uiteindelijk ook naar de zaalmixer via de lokale stagebox van de zalen waar we gaan spelen. Hiervoor ga ik de ''split'' XLR-uitgangen van de monitortafel gebruiken, die het signaal meteen unprocessed door moeten gaan sturen naar de zaalmixer.
Er zijn dus 16 XLR uitgangen. Een optie zou zijn om b.v. twee ''multikabels'' van 8x XLR naar 8x XLR in deze case aan te sluiten van de monitortafel naar de stagebox van de zaal.
Maar we willen onze opbouwtijd zo kort mogelijk hebben, en ''in het donker voor een optreden'' 16 XLR's in de case moeten prikken is niet zo handing. Een optie zou dan zijn om deze kabels in de case te laten liggen...
Dat word dus een grote warboel aangezien dat deze kabels minimaal 10 meter per stuk zullen zijn, ALS deze al in de case zouden passen. En er is dan ook nog eens een risico dat ik andere kabels in de case lostrek. Niet handig allemaal.
Een extern plaatje met 16 XLR-chassisdelen in de case zou dan misschien een oplossing zijn, maar dan prik je toch ook weer 16 kabels in aan die kant. En met nummertjes lezen en kleurensystemen ben je ook niet zo blij vlak voor een optreden, hoe goed het ''racklight'' dan ook is.
Vandaar dat ik dus zat te denken aan een multiconnector chassisdeel van b.v. Harting. Een ''female'' chassis op een plaatje (1 of 2 HE) in de case, en dan een aparte kabel van 10 meter met een ''male''-connector, die zich aan het eind opsplitst naar 16 XLR's voor in de stagebox.
Is dit mogelijk en handig? Zijn er andere manieren? Ik weet dat het niet goedkoop is!
Voor zover ik het begrijp gebruikt een XLR-signaal in dat systeem drie pennen. Ik zou dan voor 16 kanalen dus minimaal een 48-pens systeem moeten hebben. Volgens mij kom ik dan toch bij een 72 pens systeem van Harting uit?
Afijn, ik zou hier graag wat commentaar op krijgen.
Groetjes,
Trogdor
In onze band hebben we een case met daarin een monitortafel voor onze In-Ear systemen. Alle 16 kanalen (op de clicktrack na, maar dat doet er even niet toe) die we gebruiken moeten uiteindelijk ook naar de zaalmixer via de lokale stagebox van de zalen waar we gaan spelen. Hiervoor ga ik de ''split'' XLR-uitgangen van de monitortafel gebruiken, die het signaal meteen unprocessed door moeten gaan sturen naar de zaalmixer.
Er zijn dus 16 XLR uitgangen. Een optie zou zijn om b.v. twee ''multikabels'' van 8x XLR naar 8x XLR in deze case aan te sluiten van de monitortafel naar de stagebox van de zaal.
Maar we willen onze opbouwtijd zo kort mogelijk hebben, en ''in het donker voor een optreden'' 16 XLR's in de case moeten prikken is niet zo handing. Een optie zou dan zijn om deze kabels in de case te laten liggen...
Dat word dus een grote warboel aangezien dat deze kabels minimaal 10 meter per stuk zullen zijn, ALS deze al in de case zouden passen. En er is dan ook nog eens een risico dat ik andere kabels in de case lostrek. Niet handig allemaal.
Een extern plaatje met 16 XLR-chassisdelen in de case zou dan misschien een oplossing zijn, maar dan prik je toch ook weer 16 kabels in aan die kant. En met nummertjes lezen en kleurensystemen ben je ook niet zo blij vlak voor een optreden, hoe goed het ''racklight'' dan ook is.
Vandaar dat ik dus zat te denken aan een multiconnector chassisdeel van b.v. Harting. Een ''female'' chassis op een plaatje (1 of 2 HE) in de case, en dan een aparte kabel van 10 meter met een ''male''-connector, die zich aan het eind opsplitst naar 16 XLR's voor in de stagebox.
Is dit mogelijk en handig? Zijn er andere manieren? Ik weet dat het niet goedkoop is!

Voor zover ik het begrijp gebruikt een XLR-signaal in dat systeem drie pennen. Ik zou dan voor 16 kanalen dus minimaal een 48-pens systeem moeten hebben. Volgens mij kom ik dan toch bij een 72 pens systeem van Harting uit?
Afijn, ik zou hier graag wat commentaar op krijgen.
Groetjes,
Trogdor
Comment