Effect aansluiten op mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pavaha1
    • Sep 2008
    • 8

Effect aansluiten op mixer

Hallo,

Ik heb denk ik een probleem
    Ik heb een mengpaneel met per kanaal 2x aux
    Ik heb dus ook maar 2 send en 2 return in de mastersectie.
    Voor een effect voor zover ik weet het je 2x input en 2x output.
    Dat betekend dat ik geen aux meer over heb voor een monitor die we toch ook heel hard nodig hebben.
    Hoe moet ik dit oplossen?

Groeten,

Patrick
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

Je kunt een fxprocessor met één aux aansturen en ook op één return of monokanaal terug laten komen. Dat is vrij gebruikelijk.
    Veel processoren hebben idd de mogelijkheid om ze 'stereo' aan te sturen maar echt nodig is dit niet.
    Zo hou je één aux over voor je monitor.
    Heerlijk die stilte

Comment

• gertgeluid
      • Dec 2006
      • 520

Wat ik ook vaak doe is de direct out van een kanaal gebruiken om een effect aan te sturen. Bijvoorbeeld een galmpje op de leadvocaal.

Als het kanaal geen direct out heeft, maar wel een insert, dan kun je met een speciaal verloopje ook deze gebruiken om "naar buiten" te gaan. Let wel: deze uitgang is altijd pre fader.

Als je subgroepen hebt met fysieke outputs, en je kunt ze ook nog eens "uit de mixbus" halen, dan kun je deze ook naar een effect sturen. Zo kun je meerdere bronnen naar de galm sturen. Helaas is de effect send mix dan gelijk aan de "mix" die je op je faders maakt voor de "zaal".

Kortom: mogelijkheden genoeg. Misschien niet allemaal even bruikbaar, maar op deze manier haal je wel het maximale uit een eenvoudige mixer.
      Last edited by gertgeluid; 29-09-08, 09:54.

Comment

Working...