EV Tour X

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Poelmans
    • Feb 2004
    • 804

Originally posted by dexter
    Wat uz egt klopt niet,

Hoe hoger het weer te geven frequentie gebied hoe hoger het nr op de speakon connector. (ezelsbruggetje)

Kortom 1+ en 1- Subs
    2+ en 2- Topjes

Of in 3 -4 -5 weg systemen....

pen 1 subs
    pen 2 mid
    pen 3 hi

Enz....
    Mja goed, kijk dan maar even hoe de speakonaansluitingen van bijna alle JBL subs en tops zitten.

Het idee erachter is dat de sub eventueel kan weggelaten worden: Meerdere topjes verspreid in de zaal bijvoorbeeld, of standaard (op pin 1 aangesloten) topjes combineren met je subs...

Of is JBL het enige merk dat dit praktisch doet?

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Is die te vergelijken met de eliminator serie?

Comment

• music=life
        • Oct 2010
        • 5

Hallo allemaal,

Ik heb net 2 tour X 115 aangeschaft met een q99 versterker.. Ik wil binnenkort de enkel 18'' subs erbij kopen, maar weet iemand mischien hoe ik dat allemaal moet aansluiten? Ik heb namelijk geen verstand van die pins 1+1-/2+2- ik weet alleen dat ik ze nu op 1+1- heb staan.
        Wat nu als ik dalijk die 2 woofertjes erbij wil zetten ? Kan ik dan gewoon 1+1- naar de woofer en dan daarvanaf weer doorlussen 1+1- naar de topspeaker ?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk was, alvast bedankt!!

Jordy

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

Staat netjes in de handleiding, niet compleet met pinbezetting, maar toch wel redelijk duidelijk!
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• BSS
            • Oct 2010
            • 5

Is deze reeks kwa volume/geluidsdruk te vergelijken met de SRX reeks van JBL?
            Voor fuiven en dergelijke.
            Ik verwacht toch iets meer van dit dan van bv een dap touring set, of is het ongeveer hetzelfde?
            Zijn er in deze prijscategorie systemen die beter presteren? Ik heb het dan vooral over geluidsdruk. Op fuiven geeft het publiek er niet echt om of het nu iets warmer klinkt of niet. Het moet natuurlijk wel aanvaardbaar zijn.
            Last edited by BSS; 07-10-10, 13:07.

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Originally posted by Whitefarmer
              ...niet compleet met pinbezetting...
              In de door jou genoemde PDF's staan toch heel duidelijk de pinbezettingen bij, kan niet duidelijker deze documenten.

Comment

• rdreiers
                • Nov 2009
                • 407

Bij jbl + ad systems + king&freitag weet ik dat +1/-1 de top is en +2/-2 de bas is (nl4 systemen tenminste)

Hier is inderdaad het voordeel van dat je een losse top op een losse amp kunt gebruiken en dat je maar 1 nl4 kabel nodig hebt van amprack naar systeem, en mocht je de toppen gaan vliegen kun je met een twee aderige kabel naar boven als het moet.

DAP heeft alles op +1/-1 zitten en moet met de soldeerbout worden omgezet.

Als je niet afhankelijk van inhuur bent, tja doe wat je makelijk vindt.

Comment

• Big Bang
                  • Apr 2008
                  • 652

Neutrik geeft zelf een andere standaard voor bi-amp systemen:
                  low frequency pins 1+/1-
                  high frequency pins 2+/2-
                  En voor 4-weg systemen:

low frequency pins 1+/1-
                  low mid frequency pins 2+/2-
                  high mid frequency pins 3+/3-
                  high frequency pins 4+/4
                  Bron:

It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• BSS
                    • Oct 2010
                    • 5

Originally posted by BSS
                    Is deze reeks kwa volume/geluidsdruk te vergelijken met de SRX reeks van JBL?
                    Voor fuiven en dergelijke.
                    Ik verwacht toch iets meer van dit dan van bv een dap touring set, of is het ongeveer hetzelfde?
                    Zijn er in deze prijscategorie systemen die beter presteren? Ik heb het dan vooral over geluidsdruk. Op fuiven geeft het publiek er niet echt om of het nu iets warmer klinkt of niet. Het moet natuurlijk wel aanvaardbaar zijn.
                    Deze nog even onder de aandacht brengen.
                    Ik heb geen idee hoe goed of slecht deze set "gerankt" wordt.
                    Is dit een aardige set om later uit te breiden naar een dubbele tourx set?
                    dus eerst beginnen met 1x 218 en 215 speakers per kant en later het dubbele per kant? Of zit je dan meer met hout te zeulen en zijn de prestaties toch niet denderend?
                    Ik heb graag dat je de bass in je buik voelt en toch het hoog nog redelijk fris klinkt en dat je natuurlijk een goede geluidsdruk behaalt. Is dat mogelijk met deze set?
                    Dus hoofdzakelijk voor fuiven. Het moet geen klassieke orkesten uitversterken.
                    En liefst geen schel getoeter gelijk de JBL JRX reeks.. ik zoek toch wel een stapje hoger, maar de SRX reeks (die ik leuk vind) is me toch net wat te duur.
                    Dit lijkt me dan misschien een leuk alternatief om te plaatsen tussen de MRX en de SRX reeks?

Comment

• Zheny
                      • Mar 2009
                      • 42

Originally posted by BSS
                      Deze nog even onder de aandacht brengen.
                      Ik heb geen idee hoe goed of slecht deze set "gerankt" wordt.
                      Is dit een aardige set om later uit te breiden naar een dubbele tourx set?
                      dus eerst beginnen met 1x 218 en 215 speakers per kant en later het dubbele per kant? Of zit je dan meer met hout te zeulen en zijn de prestaties toch niet denderend?
                      Ik heb graag dat je de bass in je buik voelt en toch het hoog nog redelijk fris klinkt en dat je natuurlijk een goede geluidsdruk behaalt. Is dat mogelijk met deze set?
                      Dus hoofdzakelijk voor fuiven. Het moet geen klassieke orkesten uitversterken.
                      En liefst geen schel getoeter gelijk de JBL JRX reeks.. ik zoek toch wel een stapje hoger, maar de SRX reeks (die ik leuk vind) is me toch net wat te duur.
                      Dit lijkt me dan misschien een leuk alternatief om te plaatsen tussen de MRX en de SRX reeks?
                      ben ook zeer benieuwd
                      http://www.licht-geluid.nl

Comment

• dexter
                        • Jul 2005
                        • 433

Prima set klein beetje eq nodig en goede geluidsdruk mits juist ingesteld!
                        Zelf vind ik de dubben 12 inch soppen iets beter klinken dan de dubbel 15 en redelijk goed te hanteren door 1 persoon.

Comment

• BSS
                          • Oct 2010
                          • 5

Originally posted by dexter
                          Prima set klein beetje eq nodig en goede geluidsdruk mits juist ingesteld!
                          Zelf vind ik de dubben 12 inch soppen iets beter klinken dan de dubbel 15 en redelijk goed te hanteren door 1 persoon.
                          Volgens mij zit er geen dubbele 12" top in het gamma. Over welke reeks heb jij het?
                          Heb jij zelf een tour-x set?
                          Welke opstellingen gebruik je in welke situaties? Ik bedoel dan vooral vanaf een 300tal personen. Voor minder personen heb ik een ander modulair setje, maar wil er evt een tourx setje bij halen om de grotere zaken te kunnen.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                            • Jun 2010
                            • 640

idd alleen de RX heeft een dubbel 12 toppen set...
                            Last edited by moderator; 23-10-10, 14:09.

Comment

• dexter
                              • Jul 2005
                              • 433

Klopt ik zat fout de RX heeft dubbel 12 inch toppen en de Tour-X heeft dubbel 15. Waar ik het hierboven over had is dus wel degelijk de Tour-X.

Comment

• music=life
                                • Oct 2010
                                • 5

Hallo,

ik heb nu nog steeds dat tour x setje 2x enkele 15'' tops en een ev q99...
                                Binnen kort komen de 2 enkele 18'' subs.. en ik heb in het boekje van de versterker gelezen over die pins... maar snap er niet veel van, kan iemand mij niet gewoon duidelijk uit leggen hoe ik precies dalijk die woofers erbij aan moet sluiten, dus op deze manier :

van de versterker naar de subs met 2+ 2- of 1+ 1- en dan van de subs naar de tops met 2+ 2- of 1+ 1-..... en op welke stand moet ik mijn versterker dan zetten ? ik had het al gevraagd aan de mensen bij wie ik de set besteld had, alleen die snapte er zelf ook nie meer van dan ik.

alvast bedankt! (en owja het klinkt echt top man, gaat keihard als t moet)

Comment

Working...