Sound Projects SP4 ervaringen
Collapse
X
-
Ik had het dus over systemen met vergelijkbare prestaties. Ik snap ook dat je met meerdere kleine speakers opbouw wel met een persoon zou kunnen doen. Eén enkele set sub + top per kant voor ongeveer 1000 personen hoor ik graag handelbare voorbeelden van die je met één persoon zou kunnen opbouwen.Comment
-
Niks ten nadele van SP4, maareh.. 1000man met 1 front-loaded 3x 15" laagkast per kant? Dat vindt ik wel érg optimistisch..
Zelfs bij een dubbele set vindt ik het al naadje.. Dan nog maar een centerclustertje SP4-15 erbij.
Probleem van SP4 is bij een enkele set de top/sub balans. Wil je dit lekker in balans houden, moet je gewoon het laag apart aan gaan sturen. Of met 2 SP4-15's en 1 SP4 Diamond per kant werken."Ik stuur onvervormd +45Db uit, en jij?.."Comment
-
1000 man is wellicht inderdaad een beetje optimistisch.....
Balans tussen sub en top vind ik ook in enkele setup best oke. Vooral het gebied net boven de sub komt dan tekort, niet het echte sub in mijn ogen. Voor live werk vind ik een één op één prima werkbaar. Inderdaad een extra subje centre is altijd fijn. Ik gebruik hiervoor vaak 2 SP3B's (dubbel 15" subs).Comment
-
Da's dus precies wat ik dus ook vindt, het sub zit er wel in, de 'lekkere' kick van de drum dus niet en wordt de heleboel 'warrig'.
1 SP4 Diamond met twee SP4-15 is een betere combinatie, maar waar praten we dan over.. 6x 15 inch tegen 1 kast met een 15 inch laag/mid, 10 inch mid en een 1inch hoog!!! Blijft dus gewoon nog steeds een minder goed ontwerp te zijn!!!!
Dave[FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]Comment
-
1 SP4 Diamond met twee SP4-15 is een betere combinatie, maar waar praten we dan over.. 6x 15 inch tegen 1 kast met een 15 inch laag/mid, 10 inch mid en een 1inch hoog!!!
En met een dergelijke combi, 1 top en 2 laag per kant, toch even 800man wegspeelt met voldoende headroom over. En je hebt natuurlijk 2 kantjes, met 2 man, in nog geen 15min staan en vaak al voorzien van bekabeling.
Blijft dus gewoon nog steeds een minder goed ontwerp te zijn!!!!
DaveLast edited by G.flater; 29-09-08, 10:18."Ik stuur onvervormd +45Db uit, en jij?.."Comment
-
Zoals berolios aangeeft werkt het sp4 systeem goed als je de processor in de sub bypassed en eigen processor settings gebruikt .
Het probleem met de sub is dat er een limmiter in zit die als de set op volume komt een gat in de bovenkant van het laag trekt . De x-over frequentie op de sub zit rond de 90 hz schat ik maar als je het op 60 a 70 hz zet gaat de sub al een stuk beter klinken .
Of dit ook combineerd met de top weet ik niet daar ik de subs alleen in combinatie met linex heb gebruikt (met eigen processing dan) en dan ook nog redelijk veel subs (tussen de 10 en 16 stuks).
In combi met linex is het x-over punt zeg 65hz 24db LR daar ze dan ook netjes fase gelijk staanLast edited by Timo Beckman; 30-09-08, 01:17.Comment
-
Ze zijn er ook zonder bekleding Berolios...
zie datasheet:
[FONT=Optima][FONT=Optima][LEFT]"The enclosure is constructed of 13-layer
‘ecoplex‘ (poplar) plywood and is covered with
sturdy industrial automotive carpet (impact[/LEFT]
resistant paint finish optional)."
mvg,
Joep
[/FONT][/FONT]
Comment
-
Hoi Joep, welkom op het forum... maar alleen niet echt heel nuttig, die kick van een 3 jaar oud topic...
Ik heb SP415's nog nooit in verf gezien, alleen maar met tapijt.
Maar ondertussen zijn er weer een boel andere kasten die wél met normale verf geleverd worden... SPL, SP-18, etc etc...Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."Comment
Comment