ervaringen met nieuw mengpaneel (soundcraft)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chris S
    • Aug 2002
    • 87

ervaringen met nieuw mengpaneel (soundcraft)

laatst zag ik een nieuw mengpaneel van Soundcraft, de MFX 12/2 en heb deze er maar bij gekocht. Ik gebruik hem oa voor presentaties en forumdiscussies en uitversterken acoustische groepen

Het is een prettig apparaat met de Lexicon effectunit onboard.

Nu viel het me op dat hij wel erg op de Behringer mengpanelen lijkt qua opbouw en knoppen.
    Ik mag toch hopen dat Soundcraft wat degelijker is dan de Behringer spullen. Bij verschillende Behringer mengpanelen heb ik alle flatcabels moeten vervangen door vast gesoldeerde draadjes (96x) waarna storingen niet meer optraden en daarna prima functioneerden. Maar toch.

Komen de spullen mogelijk uit dezelfde fabriek?? (China)
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

ik hoop, en dat denk ik ook, dat de soundkraft mengpanelen qua inhoud veel beter zijn van kwaliteit dan de mengepanelen van behringer.... lijkt me sterk dat die bijna het zelfde binnewerk hebben als een ander goedkoper model.
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

Misschien ook mogelijk, dat behringer de soundcraft heeft nagemaakt?
      lijkt mij iets waarschijnlijker
      MEEO Audio Licht Rigging,
      Mark van der Werff
      Groningen

Comment

• Breur
        • May 2007
        • 80

Nou, ik heb zelf de E8 van Soundcraft. Ik heb laatst open gehad voor modificaties. De potmeters zijn allemaal standaard van ALPS. Het enige wat ik ga doen zijn de opamps vervangen. In plaats van TL074 komen er nu OPA's in. Op zich zit de E8 goed in elkaar. Ik denk dat de (nieuwe) MFX ook wel zo ongeveer in elkaar zit....

Comment

• Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

Zoals vele merken in het "pro"-segment zal naar redelijke waarschijnlijkheid ook Soundcraft spullen in China laten maken, zeker in dit segment apparatuur. Zolang productie onder (streng) toezicht gaat van desbetreffend merk gaat dat redelijk goed, hoewel ik nogal eens vreemde zaken tegenkom waarbij je zou denken dat ze het wiel opnieuw aan het uitvinden zijn.

En inderdaad ... Soundcraft is nog geen Behringer, laten we hopen dat dat voorlopig nog zo blijft ;-)

Originally posted by Breur
          Nou, ik heb zelf de E8 van Soundcraft. Ik heb laatst open gehad voor modificaties. De potmeters zijn allemaal standaard van ALPS. Het enige wat ik ga doen zijn de opamps vervangen. In plaats van TL074 komen er nu OPA's in. Op zich zit de E8 goed in elkaar. Ik denk dat de (nieuwe) MFX ook wel zo ongeveer in elkaar zit....

Niet geheel on topic maar goed;
          ... vervangen van opamps ... krijg sporadisch wel 's zo'n vraag maar vraag me af of dat echt de moeite zou zijn. Ik heb wel eens 'n luistertestje gedaan en daar kwam de TL series best goed uit. Daarbij wordt het nogal duur ... pakweg 3 opamps x het aantal kanalen. Ik hou me aanbevolen voor iemand die me met steekhoudende argumenten kan overtuigen.

Zou me overigens niet verbazen als de EPM en MFX series dezelfde PCB's hebben.

Groeten !
          Last edited by Koen van der K; 23-08-08, 10:37.
          Meer is minder, minder is meer

Comment

Working...