veel storing ew 300 iem g2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @ndrew
    • Jun 2005
    • 220

veel storing ew 300 iem g2

ik heb sinds kort inn ear monitoring maar k ontvang veel ruis en tikken door me doppen. dat is ook vaak als ik zelfs 2 meter van de zender vandaan sta en als k meer als 15 meter er van af sta heeft hij al onvangst problemen moet ik nog het een en ander afstellen? langere antenne of een vlaggetje gebruiken. want dat antennetje dat erbij zit (klein metalen sprietje) daar heb ik niet egt vertrouwen in
    <laat het maar draaien>
  • martijn verkerk
    • Nov 2005
    • 300

vlag zou het op afstand beter moeten maken
    als jij 2 meter van je antenne afstaat zou ik aan andere dingen gaan denken...
    wat voor zenders zitten er nog meer in de lucht???
    bnc kabeltje aan van ew naar antenne bnc wel tof?
    antenne van bp strak op de huid of zit het op een plek waar veel metaal zit?
    draai je mono of stereo??

Comment

• Robert H
      • Jan 2006
      • 378

Gewoon effe laten nakijken... Ik denk niet dat een vlag de oplossing is voor die problemen. Zou niet mogen gebeuren met zo'n setje. Wij gebruiken ook een paar van die sets met de standaard-antennes, zonder noemenswaardige storingen.

Comment

• @ndrew
        • Jun 2005
        • 220

Originally posted by martijn verkerk
        vlag zou het op afstand beter moeten maken
        als jij 2 meter van je antenne afstaat zou ik aan andere dingen gaan denken...
        wat voor zenders zitten er nog meer in de lucht???
        bnc kabeltje aan van ew naar antenne bnc wel tof?
        antenne van bp strak op de huid of zit het op een plek waar veel metaal zit?
        draai je mono of stereo??
        k heb net de anttene van me shure slx onvanger eraf geschroeft en gelijk beter bereik kan nu ongeveer 60 70 meter van de onvanger gaan staan zonder gezeur (dus jammer dat ze bij sennheiser zulke kut antennes erbij leveren).

-Alleen digitenne in de buurt zover ik weet.
        -Bnc kabel neem ik van aan dat tie goed bij een nieuw systeem mag verwachten dat dat vanaf de fabriek af getest is.
        -bp heb ik getest in me hand tus de antenne kan de huid niet aanraken.
        -ik draai stereo.

heb je ook nog een functie dat de onvanger de beste frequentie zelf kiest? k heb zelf al een beetje zitten rommelen in die banken en heb dan zelf laten zoeken en dan zeegt tie bv: 12 kanalen vrij pakt hij dan zelf de beste of moet je dat zelf doen? alvast bedankt
        <laat het maar draaien>

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

de standaard antennes van Sennheiser zijn volgens mij echt niet slechter dan de Shures. Waarschijnlijk heb je een defecte of slechte antenne ontvangen.

Als je het setje nieuw gekocht hebt even mee naar de leverancier lijkt me, dan zul je wel een nieuwe krijgen neem ik aan.

Comment

• ruurd
            • Sep 2005
            • 95

Inderdaad, gewoon brakke antenne(s). Weet je zeker dat de lengte van de antenne klopt bij de frequentie?
            En ik zou even de bnc plug eens goed nakijken. Soms willen de contacten wel eens lam worden.

Maar wat hierboven genoemd wordt: even mee terug gaan. De sennheiser antennes zouden minstens moeten kunnen wat de shure antennes kunnen.

grtjs

Comment

• free time
              • Aug 2008
              • 11

hoi
              dit is mijn eerste post
              staan beide frequentie het zelfde?
              zender/ontvanger

Comment

• berolios
                • Sep 2005
                • 1538

Originally posted by ruurd
                ...Weet je zeker dat de lengte van de antenne klopt bij de frequentie?...
                Is het niet een uitschuif-attenne die bij die zenders zit ?
                Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• free time
                  • Aug 2008
                  • 11

ik denk niet dat je dat zou moeten merken op 2 meter afstand.
                  speelt eerder bij meer afstand.

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Bij `in ears is het kastje de zender, maar 1 antenne, de beltpacks zijn de ontvangers.
                    De lengte van de antenne van de ontvanger is van belang, kan je gewoon op lengte bestellen.
                    Advies om en antenne op de juiste lengte te knippen zou ik alleen mar geven aan mensen die ruimschoots voldoende kennis hebben van zendsystemen/zend frequenties.

Als de frequenties niet overeenkomen heb je niet en beetje signaal, gewoon geen signaal. Als oorzaak dus uitgesloten.

mijn advies:
                    Probeer een aantal andere frequenties, kan soms een oplossing zijn.
                    Last edited by moderator; 21-08-08, 21:14.
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• @ndrew
                      • Jun 2005
                      • 220

Originally posted by berolios
                      Is het niet een uitschuif-attenne die bij die zenders zit ?
                      ja dat zin die metalen uitschuif sprietjes.

iemand enig idee waar je rubberen kan bestellen ben al een tijd aan het zoeken geweest maar niks kunnen vinden
                      <laat het maar draaien>

Comment

• joe
                        • Jan 2003
                        • 446

Die rubberen antennes kan je gewoon van bv. shure bestellen.
                        Als deze antennes het wel goed doen maar de standaard schuifantennes niet (en hij is niet stuk) zou ik zowat zeggen dat je de antenne hebt gemonteerd aan een stuk hout of zo, die standaard schuif antennes hebben een ground nodig en de dipole niet.

Groeten,
                        Marco

Comment

• martijn verkerk
                          • Nov 2005
                          • 300

ik denk dat jezelf wat inlezen (bv site van sennheiser) meer zoden aan de dijk zet.
                          wil je je inschuif antenne vervangen neem dan een vlag!
                          je hebt het setje aangeschaft via dealer/importeur
                          als het niet naat toebehoren werkt zijn zij in weze de eerste waar je info gaat vragen, omdat het evt ook om een hardware fout kan gaan.
                          zij zullen je horen te begeleiden in het juist gebruik/evt defecten.
                          denk dus dat dat wat lucratiever is dan zelf andere hardware te gaan kopen
                          suc7

Comment

Working...