Opstelling speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

Opstelling speakers

Kan iemand mij vertellen wat het nut is van deze opstelling?
    En dan bedoel ik de kasten naar binnen gericht. Ik heb het nog nooit gezien zo.
    Ik zag dit in Frankrijk tijdens mijn vakantie. Het was een bandje dat ergens aan het spelen was met 2 van deze torentjes aan iedere zijde van het podium.
    De speakers zijn van JBL, de M Serie. Ze werden aangestuurd door Amcron en QSC versterkers.
    Het geluid wat eruit kwam was niet echt aangenaam.

Heerlijk die stilte
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

Bouw je speakers met een ronde voorkant en schuine zijkanten zodat ze ongeveer goed staan als je ze strak tegen elkaar zet........ Fransen

Ik gok dat het geluid iets weg had van een wekkerradio of een telefooncel uit de jaren 90? Technische onderbouwing heb ik niet maar wanneer je speakers door elkaar heen laat stralen heb ik negen van de tien keer een gigantische hoeveelheid mid/hoog en klinkt het nergens naar, iets uit elkaar draaien helpt dan enorm.

Comment

• dexter
      • Jul 2005
      • 433

Rare opstelling spul dooft mekaar volledig uit.

En daarbij komt dat de M-serie al niet echt een super klank heeft (aggresief mid-hoog)

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

... zo krijg je wel een ruime overlap ja ...
        Misschien hadden ze het idee om de MF drivers wat meer te laten koppelen door de afstand te verkleinen ? Of misschien waren ze wel geinspireerd door Nexo line array maar waren per ongeluk vergeten dat die 'n iets andere afstraling heeft ;-)

Leuk vakantiekiekje iig ...
        Meer is minder, minder is meer

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

zou gewoon goed moeten klinken..

als geluid ander geluid kruist krijg je op die kruising een enorme bak interferentie. Daarna gaat het geluid weer zijn eigen weg, geheel onvervormd.

Wel is de hoornkant aan de binnenkant eigenlijk in de andere hoorn aan t blazen...niet echt geinig, maar ja.

Comment

• Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

Originally posted by MacGyverSounds
            ... als geluid ander geluid kruist krijg je op die kruising een enorme bak interferentie. Daarna gaat het geluid weer zijn eigen weg, geheel onvervormd.
            ... helemaal mee eens, echter is door de grote openingshoek van dit systeem het "kruisingsgbied" (interferentiegebied) met name op het mid nogal erg groot en dat klinkt volgens mij niet echt prettig.

Door deze opstelling verklein je je (MF-HF) afstraling en vergroot je je (MF-HF) problemen in dat grote overlapgebied ... is het ook niet echt voor ontworpen lijkt me.
            Meer is minder, minder is meer

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Je hebt Franzen en Fransen...
              De een klooit maar wat aan, de andere weet geweldige systemen te maken!

Deze persoon, schat ik, wil hier mee bereiken meer 'throw' te krijgen van deze JBL-M serie speakers.
              Gewoon omdat deze zeker in de openlucht weinig dragen.

Maargoed, plaatjes geven geen geluid, dus ik gok maar wat.....

Dave
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...