Een vraagje over ruis op mijn PA

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Progdon
    • Jul 2008
    • 3

Een vraagje over ruis op mijn PA

Hoi,

Ik heb een vraag over het volgende;

Ik heb vorige week een tweede hands Powerworks RS 15 Sub A met daarbij twee RS 82 topjes gekocht. Een actieve sub die in totaal 600 wat levert. 300 wat voor de sub en 2 X 150 wat voor de topjes. Ik voor de aanschaf eerst een nieuwe set beluisterd bij Feedback in Apeldoorn en later kwam ik de 1,5 jaar oude set voor meer dan de helft minder tegen op marktplaats. Zowel bij het beluisteren bij Feedback als ook bij het beluisteren bij de persoon waarvan ik de set kocht was ik behoorlijk onder de indruk.

Nu heb ik hem net even zelf opgebouwd en beluisterd en dat valt het me op dat er een zekere mate van ruis uit de topjes komt. Ook wanneer ik helemaal geen signaal door de versterker stuur en wanneer de biede gain knoppen helemaal op minimaal staan. Dit was me niet opgevallen bij het beluisteren voordat ik de aanschaf deed.
    Is dit normaal voor een PA set als deze of is er iets anders aan de hand?

Graag antwoord.

Groeten,

Dennis
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Wat versta je onder "een zekere mate van ruis"? Oftewel: wanneer neem je deze ruis nog waar? op een meter afstand? 5 meter? 10 meter? Als er iemand praat in dezelfde kamer, hoor je het dan nog steeds?

Het is een budget-set, dat deze een beetje ruist is op zich niet vreemd. Of het aceptabel is hangt af van je eigen normen.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5949

Hoe vaak ga je dezelfde vraag stellen?

Dit onderwerp afgesloten, zal even linkje plaatsen naar het onderw2erp wat verhuisd is naar het juiste forum onderdeel en wat als eerste door je werd geplaatst.

Vriendelijk verzoek om even na te denken voordat je (weer) een nieuw onderwerp opent.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...