plaatsing subs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Originally posted by Timo Beckman
    De set zoals ik beschreven heb heb ik een paar keer moeten bouwen ivm milieu vergunningen waardoor ik over de volle linie binnen de norm van de verguning bleef en toch +/- 100dba in foh kon draaien . de looptijd verschillen zijn er idd maar als je op een pleintje staat met aan 3 kanten huizen op zeer korte afstand en een meet pipo van de gemeente (overgens wel een die wist hoe of wat) die in mijn nek liep te hijgen heb je weinig opties .
    DbA geeft minder problemen ten aan zien van het laag maar ja elk db'tje minder is er eentje .
    Zeker, als het echt kritisch is, is dit zeker een veel belovende optie.
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

Ha heren, zou eigenlijk wel grappig zijn bij een volgende forummeeting eens een kleine variant van beide methodes op te stellen. Weet niet of een binnenlocatie dan wel de meest geschikte plek is maarja ... ik zou wel eens een indruk willen krijgen hoe het sub zich voor en achter gedraagt.

Wat Timo al zegt; de praktijk bewijst het en gezien jullie immers veel meer praktische ervaring hiermee hebben dan ik dus geloof ik het graag. In het geval wat Timo omschreef lag de nadruk op het behalen van een zo optimaal mogelijk cardioid effect en dan werkt "zijn" methode weer beter.

Misschien een ideetje voor software ontwikkelaars als MAPP, EASERA, etc. om de huidige rekenmodellen uit te breiden met tijddomein waarbij je het SPL-beeld stap voor stap opgebouwd ziet worden ? ... of is dit er al ?

Groet'n !
      Meer is minder, minder is meer

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Originally posted by Koen van der K
        Ha heren, zou eigenlijk wel grappig zijn bij een volgende forummeeting eens een kleine variant van beide methodes op te stellen. Weet niet of een binnenlocatie dan wel de meest geschikte plek is maarja ... ik zou wel eens een indruk willen krijgen hoe het sub zich voor en achter gedraagt.

Wat Timo al zegt; de praktijk bewijst het en gezien jullie immers veel meer praktische ervaring hiermee hebben dan ik dus geloof ik het graag. In het geval wat Timo omschreef lag de nadruk op het behalen van een zo optimaal mogelijk cardioid effect en dan werkt "zijn" methode weer beter.

Misschien een ideetje voor software ontwikkelaars als MAPP, EASERA, etc. om de huidige rekenmodellen uit te breiden met tijddomein waarbij je het SPL-beeld stap voor stap opgebouwd ziet worden ? ... of is dit er al ?

Groet'n !
        Dit soort opstellingen werken het beste in het groot...
        De werking van de opstelling die ik beschrijf kun je met een allpass netwerk breder maken. In die hoedanigheid hebben we het dan ook al vaker met succes gebruikt (o.a. I Love Techno), Adamson heeft hier een speciale processor voor gebouwd.
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

Originally posted by berolios
          Dit soort opstellingen werken het beste in het groot...
          ... hmm, ja, daar was ik al bang voor

Overigens nog even gespit en dit erg interessante topic gevonden (mind vooral de posts van onzer Dok en BBQ Ruud) : http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...en-waarom.html

Veel leesplezier !
          Meer is minder, minder is meer

Comment

Working...