Kane in de Kuip

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Kane in de Kuip

Afgelopen zaterdag traden ze op in de Kuip in Rotterdam, zijn er nog mensen geweest? Zo ja: wat is je mening?

Qua licht hadden ze leuk uitgepakt, 6 torens gevuld met vermoedelijk parren, boven het podium een groot vlak met parren, de gebruikelijke 12 pits blinders, maar nu ook wat spots op de tribune's gezet, om een soort van sterrenhemel te creƫren, erg leuk gedaan. Geluid vond ik persoonlijk minder, op de business ringen waar wij zaten waaide het flink en verwaaide het hoog erg vaak, ondanks de 6 gevlogen kastjes (per tribune-deel) die als delay hingen. Ook vond ik de mix niet echt duidelijk, vocalen kwamen schreeuwerig over en gitaren bleven redelijk achter in de mix. Dit werd later redelijk gelijk getrokken maar ik heb wel eens een betere mix van hun gehoord.

Ik heb nog wel wat foto's, zal ze eens van de camera af plukken.
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

volledig met je eens geluid was ook naar mijn mening niet goed, ook op het veld verwaaide het hoog heel erg en de vocalen lagen inderdaad slecht in de mix, het licht vond ik verder kwa bediening vrij simpel gedaan (bijna geen gebruik van kleur, weinig leuke moves), voor de rest heb ik me wel vermaakt , vuurwerk was leuk, maar vond het eerlijk gezecht puur als concert tegen vallen(mede ook door de tegenvallende opkomst)groeten arjan

Comment

• Mark-LED
      • May 2004
      • 822

3 Kleuren, rood, blauw en wit. Het was inderdaad meer massa dan daadwerkelijk diversiteit. Shitload aan parren, erg weinig intelligent licht, en wat specials met gloeilampen, meer stond er eigenlijk niet. Maar wat er stond, stond er ook massaal.

Show viel me niet tegen, het geluid was eigenlijk het enige waar ik me aan stoorde.

Opkomst viel tegen? Vond 't anders vrij druk van bovenaf gezien.

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Ik ben er niet geweest, maar het is redelijk bekend dat de lichttechneut van Kane nogal verzot is op open wit en dus weinig kleur gebruikt.

Dingen die ik er van gezien heb waren altijd wel mooi, rock-n-roll met zoveel open witjes.

Comment

• Caspero
          • Oct 2006
          • 65

nou, na maanden alleen maar lezen, toch maar eens mijn mening posten...

Ik had kaarten gewonnen via de telegraaf en zat op de bovenste ring, rechts. vlak bij een delay, wat erg irritant was. Inderdaad kwamen de vocalen er behoorlijk slecht uit en vond ik de gitaren ook niet helemaal top. Miste naar mijn mening wat duidelijkheid en defenitie. De snare klonk daarintegen de ene keer echt top, en bij t andere nummer kwam die weer heel hol en dof over...

Ik ben geen licht man, maar ik vond het licht niet erg veel voorstellen, maar was zeker een mooi onderdeel van de show. Vooral die spots op de tribune gaf een heel gaaf effect!

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

foto's
            Addicted2kane Fotos Kuip 2008
            lekker belangrijk!

Comment

• s142918
              • Apr 2006
              • 111

Licht bij Kane is meestal zoals Kane zelf ook is: je moet ervan houden. Het zijn in ieder geval nooit de uitgekouwde showtjes die je vaak terugziet en dat vind ik wel z'n charmes hebben.

Comment

• arie
                • Feb 2003
                • 550

Vond het ook met name jammer dat de opkomst van het publiek zo laag was, denk dat er een keer 20/25000 man was, dit is voor een stadion waar en bij een normaal concert +-55000 in gaan toch niet echt goed te noemen?Het podium staat volgensmij normaal gesproken toch nooit over de lengte?Dit scheelt zeer veel plekken, denk dat maar iets meer dan een kwart van de plekken in gebruik was(de maastribune heeft vele malen minder plekken dan de andere lange zijde doordat daar het gehele vip gedeelte zich daar bevind, groeten arjan

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

film
                  YouTube - Kane - London Calling --Mix--(Kuip 28 juni 2008)
                  lekker belangrijk!

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

Ik ben er zelf niet geweest, maar ik weet wat jullie bedoelen met het commentaar over het licht. Je kan er veel over zeggen, maar het blijft de handtekening van hun vaste lichtman. Veel open wit, weinig gewapper. Destijds op het Malieveld vond ik dat hij er toch wel wat spectaculairs mee heeft gemaakt, kan er dit jaar niet over oordelen.

Misschien gaan wij te hard mee in de trend van "hoe meer gewapper, hoe beter"?

Comment

Working...