Ik ben op zoek naar compressors voor op 2 vocalen. Nou hoor ik goede berichten over de DBX'en. Gezien het prijs verschil (2*160 of 1*1066) is het voor mij toch wel interessant om jullie mening hier over te horen. Is het verschil tussen de 160 hoorbaar beter t.o.v een 1066 of is dit verwaarloosbaar.
2* DBX 160 of 1* DBX 1066
Collapse
X
-
Persoonlijk zou ik zeker voor de 160a's gaan tussen deze twee opties. Echt een altijd-goed compressor... de 1066 daarentegen ben ik minder van gecharmeerd, die doet gewoon zijn werk, maar daar blijft het ook wel bij... die 160a geeft toch een vette sound mee...
Een andere 'altijd-goed' compressor waar ik zelf altijd heel tevreden over ben is een SPL DynaMaxx... 2 kanalen in 1 HE... zeker het proberen waard !!!
Zelf heb ik trouwens een BSS DPR-404... 4 kantjes compressie in 1HE, alsook 4 de-essers (die je ook als een soort dynamic EQ kunt gebruiken!) op een aparte VCA in diezelfde 1 HE. Heel goede compressors (zeker beter dan de 1066 naar mijn mening)... maar nog net niet zo vet als een 160a (vergelijking met DynaMaxx heb ik nog niet A/B kunnen maken).
Hopelijk heb je hier iets aan... adios!Last edited by berolios; 27-05-08, 20:01.Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het." -
Klinkt goed. Zat zelf al een tijdje te twijfelen maar gezien jou ervaringen en de vergelijking met je BSS ben ik overstag. Enige waar het nog op hing was dat ik de 1066 niet goed kende. Nou daar geef je voor mij een voldoende duidelijke mening over.
Bedankt voor je reactieComment
-
De 160A is vandaag binnen gekomen. Heb hem via ebay "gewonnen" bij de fa. Tiefer24 uit duitsland nieuw in doos voor maar €301,-. Even mee gespeeld en kan niet anders zeggen dat het een zeer eenvoudig en duidelijk te bedienen apparaat is. Berolios, wat je al zei een altijd goed compressor.
Comment
Comment