Iemand ervaring met Voice Acoustic speakers?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peter Vanhove
    • Jun 2002
    • 347

Demodagen zijn op 28-29-30 September 2008 bij ons in Deinze.

Wat zal er staan van Voice-Acoustic (naast de andere merken) :
    TS-212, Subhorn-115, Paveosub-118, kleinere Paveosubs, CX-reeks, Mufu-reeks.
    Iedereen is uiteraard welkom, er is genoeg spijs en drank voor een maand.
    Meer info kan je vinden op onze website.
    Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
    Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• Quibus
      • May 2008
      • 17

Ik was zo nieuwsgierig dat ik vrijdag toch al eens ben binnengelopen om in een vluchtje naar Voice-Acoustic te luisteren. Helaas waren er toen enkel de TS-212 kasten binnen.Deze dus:

Voice Acoustic - Lautsprecher

Mooi afgewerkt, licht : 27kg, goed te tillen, met een gat onderaan om hem te laten paaldansen, mogelijkheid om een omgekeerde U-vormige ophangbeugel te bevestigen (makkelijk aan een trussje te plakken zo), volledig symmetrisch met kleine rubber pootjes boven en onder - een propere kast dus.

Klank : gewoonweg BAM ! In your face, luid. En dan bedoel ik niet schreeuwerig doofmakend luid, maar goed luid: zuiver en krachtig. Heel strakke geluidsweergave. Er stonden ook wel 2 deftige bas-dozen onder ( Logic System ND-215 dacht ik), maar eigenlijk spelen deze toppen zo hard dat er langs elke kant nog wat laag bij mocht). De TS-212 werden door de nieuwe QSC GX-reeks aangeblazen, waarvan ik eigenlijk eerder matige kritieken had gehoord, maar die toch niet zo slecht zijn als men beweert. Ook al interessant dus, zeker qua budget. Voor de bas stond er wel een zwaardere (duurdere) QSC te duwen.

Algemene conclusie : VA TS-212 = veeeeeeeeeel dB uit een kleine, lichte kast. Lekker, correct geluid. Knallend zuiver. Persoonlijk (natuurlijk altijd een kwestie v smaak) zou ik met zo'n topkastjes wel willen spelen. bye bye spaarvarken

Ik ben benieuwd naar de rest van het materiaal tegen eind september. Hopelijk zijn de kleine Paveo's er ook (10").

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Positieve reacties allemaal! Weet iemand hoe ver er in de buidel getast moet worden voor de TS-212?
        Last edited by 4AC; 07-05-11, 11:50.
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Quibus
          • May 2008
          • 17

Als ik jou was zou ik Peter Vanhove eens contacteren daarvoor. Hij is immers importeur voor BeNeLux . Ben ook daar gaan luisteren. Peter geeft je zeker ook de nodige uitleg.

Comment

• 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

Na een mail te hebben gestuurd naar 'Euro-Pa' ben ik erachter gekomen dat op hun site doodleuk een prijslijst staat... Stom! En excuses dan ook hiervoor, Peter vanHove.

Bij deze een linkje:
            Last edited by 4AC; 26-12-08, 00:03.
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Quibus
              • May 2008
              • 17

Ik heb ondertussen ook een officiƫle uitnodiging ontvangen voor de demo-dagen bij Euro-PA (28-29-30 september).

De Subhorn-kasten zullen er staan, de TS212 (die ik al gehoord heb, en goed bevonden!) , en de Paveosub 18" ook. De andere merken die er staan zijn zeker niet minder interessant : Tecnare & Logic System : Spaanse furie en Britse verfijning...

Ik ga zeker gaan kijken en luisteren, waarschijnlijk de laatste dag (30/9). Is er nog iemand van het forum die gaat?

Comment

• xvisionbelgium
                • Sep 2008
                • 50

VA Subhorn-115 en andere

In onze zoektocht naar een setje nieuwe subs waren we gisteren op de demo-dagen (28-29-30 September 2008) bij Euro-PA.

En ik moet zeggen dat we aardig onder de indruk waren van de SubHorn-115 van Voice-Acoustic. Heel compact en "licht" kastje die echt heel goed klonk.... en vooral de "punch" geeft die we zoeken en nu een beetje missen.

Het komt in elk geval op ons verlanglijstje te staan ter vervanging van ons huidige subs :-)

Als hun CX serie nu nog met neodymium speakers komt (kwestie van het gewicht) lijkt dat voor ons ook het betere alternatief als monitors.

Als je kan moet je eens binnenspringen bij Euro-PA... Ze kunnen nog een indrukwekkende demo geven van de Logic-System producten... duurder dan Voice Acoustic maar dit kan zeker op tegen de 'groten'...

Comment

Working...