Hallo,
Ik ben nu de trotse eigenaar van een Crown K2 maar... deze heeft niet als een LEM DPA1K-eindbak een schakelaar 0.775 volt of 2.225volt. Hifi-setjes werken met een voorversterker uitgangsspanning naar eindbak van ong 0.75volt. Met internet naspeuren ontdek ik dat PA-eindbakken het liefst 1.44volt ingangsspanning ontvangen.
Zo ook mijn Crown K2 heeft een 1.44volt of 26db keuze-stand.
Haal ik nu maar letterlijk de helft van het vermogen uit mijn Crown als ik mijn NAD C162-voorversterker met zijn 0.77v ga gebruiken??
Is het0.75v of 1.44v ingangspanning-verhaal misschien niet echt van belang? lijkt me dat ik er minder rendement uithaal met mijn voorversterker tov een mengpaneeltje (maar ja dat wil ik weer niet), tis gewoon voor thuisgebruik.
Of als het wel uit maakt moet ik zo'n Rolls of artaudio converter kopen met instelbare level.
Graag jullie bevindingen over afwijkend ingangsspanning 0.77 ipv 1.44 of het in praktijk uitmaakt.
Groetjes.
Ik ben nu de trotse eigenaar van een Crown K2 maar... deze heeft niet als een LEM DPA1K-eindbak een schakelaar 0.775 volt of 2.225volt. Hifi-setjes werken met een voorversterker uitgangsspanning naar eindbak van ong 0.75volt. Met internet naspeuren ontdek ik dat PA-eindbakken het liefst 1.44volt ingangsspanning ontvangen.
Zo ook mijn Crown K2 heeft een 1.44volt of 26db keuze-stand.
Haal ik nu maar letterlijk de helft van het vermogen uit mijn Crown als ik mijn NAD C162-voorversterker met zijn 0.77v ga gebruiken??
Is het0.75v of 1.44v ingangspanning-verhaal misschien niet echt van belang? lijkt me dat ik er minder rendement uithaal met mijn voorversterker tov een mengpaneeltje (maar ja dat wil ik weer niet), tis gewoon voor thuisgebruik.
Of als het wel uit maakt moet ik zo'n Rolls of artaudio converter kopen met instelbare level.
Graag jullie bevindingen over afwijkend ingangsspanning 0.77 ipv 1.44 of het in praktijk uitmaakt.
Groetjes.


Comment