HK audio en Dynacord s1200

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Basemenn
    • Apr 2008
    • 1

HK audio en Dynacord s1200

Hallo,

Voor het eerst op het forum en een vraag..
    Stel; ik heb 4x HK audio PRO 18 subwoofers (4 ohm)en 2x HK audio PRO 15 300 (4 ohm) 2x Dynacords S1200. die ik kan bruggen naar 2x 1700 watt a 4 ohm. Ik maak links en rechts een opbouw van beiden evenredig..
    Kan ik kan het volgende doen?; PRO18 middel speakon en volgende PRO 18 en vanaf daar via de satlite out in de PRO 15.. (en dat met de andre ook.. Versterkers dus BRIDGE stand.

Een heel verhaal maar voordat het mis zou gaan. Alles is wel beveiligd met deze merken.. maar toch.

Wie helpt me..?

Alvast bedankt.
    Grtjes,
    Een voorzichtige Ron
  • tha_dj
    • Jan 2004
    • 375

Gaat je niet lukken, want in de Pro:18 zit een passief filter, waardoor op de speakon out geen sub laag meer zit voor je volgende sub ! Alleen signaal voor je top ! die overigens op 8 ohm werken.

Moet je je speakons aanpassen door 4 -voudige bedrading, waardoor het wel kan !!! Als je ook 4 - aderige kabels hebt.

Anders gewoon op 2 ohm draaien met je subs op 1 versterker ( parallel patchpanel maken ) en de toppen op de andere versterker.

Moet je wel meer bekabeling leggen maar goed !
    Last edited by tha_dj; 30-04-08, 12:50.
    your light !

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

Je kunt ook twee van je vier subjes aanpassen, en daar de gefilterde uitgang vervangen door een gewone paralelle uitgang, waarmee je dus naar je tweede sub kunt. Van de tweede sub ga je dan met de satilite out naar je toppen. Moet niet zo moeilijk zijn denk ik.

Om alles gelijk te houden, kun je er ook voor kiezen alle 4 je subs aan te passen en een extra paralelle uitgang te voorzien.

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Als ik het goed lees zijn al je speakers 4 ohm???
        Dat betekent, dat als je de subs doorlust, ze parallel staan en dus 2 ohm belasting vormen voor je S1200.
        Dat kan dus niet op bridged werken.
        Minimale belasting in bridge is 4 ohm!

Maar, als je subjes 8 ohm zijn, en samen 4 ohm, dan heb ik niets gezegd. Alleen staat het dan wat onduidelijk in je topicstart.

Een ander punt is je topjes. Die zijn 300 watt en 4 ohm?
        Als je daar een bridged S1200 op zet dan kun je wachten op problemen. (4 x overkill tov 1,5x geadviseerd....)

Mag ik je een tip geven?
        Als je subs 8 ohm zijn en je toppen 4 ohm, dan zou je het alsvolgt kunnen doen:
        * S1200 bridged naar 2x SUB = ca 1500 Watt op 4 ohm
        * Linker kanaal output naar topje via filter = 600 watt op 4 ohm.
        Dan heb je een goede vermogensverdeling en belasting.

Paul.
        Last edited by SPS; 01-05-08, 20:37.
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...