aggregaat stabiliseren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joost K.
    • Apr 2008
    • 1

aggregaat stabiliseren

Ben nieuw op dit forum maar kon zo 1,2,3 geen thread vinden over mijn 'probleem'.
    Kun je, of kan iemand een 30Kva aggregaat dat nu ongestabiliseerd is, stabiliseren?

Bedankt Joost.
  • Poelmans
    • Feb 2004
    • 806

Ik meen dat dat iets is met een spoel/condensator combinatie: De reluctantie van die spoel zal je stroompieken opvangen. Dus in principe kan je hem zelf stabiliseren. Maar hoe of wat juist in de praktijk? Geen idee

Ik raad je aan om eens te luisteren bij iemand die er alledaags bezig mee is, of te googelen. Hier ga je enkel horen "dat het gevaarlijk is om met krachtstroom te prutsen", waarmee je natuurlijk geen stap verder bent

PS: dit hoort eigenlijk in het 'techniek' forum

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Niet aan beginnen lijkt me zo.
      Zowel het toerental, als de uitgangsspanning moeten binnen redelijke grenzen constant zijn. Dat vergt diverse ingrepen in de brandstofregeling en verder electromagnetische of geheel electronische spanningsregeling. Aggregaten zijn er voor verschillende doeleinden. Zo zijn er las-, licht-, en aggregaten voor algemene doeleinden.
      Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

Je kan natuurlijk een gedeelte van dat vermogen "veilig maken" voor je apparatuur, simpel door een APC er tussen te hangen!
        Op die manier zijn je duurste spullen veilig, kijk maar eens op APC - Country Selection Page , en op bekende veiling site's staan ze vaak voor en appel en een ei te koop (zijn eigenlijk voor computers bedoeld)
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Originally posted by beyma
          Je kan natuurlijk een gedeelte van dat vermogen "veilig maken" voor je apparatuur, simpel door een APC er tussen te hangen!
          Op die manier zijn je duurste spullen veilig, kijk maar eens op APC - Country Selection Page , en op bekende veiling site's staan ze vaak voor en appel en een ei te koop (zijn eigenlijk voor computers bedoeld)
          Volgens mij is APC een fabrikant van ups apparaten, uninteruptable power supply. Die laten met een beetje filtering de netspanning door en bij uitval of vermindering daarvan, wordt onmiddelijk overgeschakeld op de ingebouwde omvormer. Die blijft lang genoeg " in de lucht " om de aangesloten computers op een nette manier down te laten gaan.
          Niet echt iets om 30KVA te stabiliseren.

speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• beyma
            • Oct 2002
            • 1614

Goed lezen wat ik schrijf, ik zeg een gedeelte veilig maken, dus bijvoorbeeld alleen je mixer/cd/laptop/pc en ander gevoelig spul achter zo'n ding hangen, verlichting kan wel tegen een beetje schommelende spanningen dus dat is niet zo belangrijk...
            Verder was het maar een idee hoor, maar opzich niet eens zo gek lijkt mij, kijk maar op die site, staat van alles tussen om het stabiel te houden
            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Carl
              • Nov 2000
              • 907

Een UPS van 30 kVA is ook gewoon te koop hoor!

Voor de prijs van zo'n ding koop je wel 3 goede gestabiliseerde aggregaten denk ik, maar da's een detail.

Maar om ook nog even serieus te antwoorden, nee, dat kun je niet zelf regelen.
              De aggregaat om laten bouwen bij een echte aggregatenboer zou natuurlijk kunnen, maar lijkt me nogal zinloos.
              Verkoop het ding, en zoek naar eentje die je wel kunt gebruiken.
              Er is een website waar meer dan 100 miljoen advertenties op gezet zijn in de afgelopen 5 jaar, de naam schiet me even niet te binnen, maar daar zal vast wel iets tussen staan toch?

Comment

Working...