Electro voice SXA 360 erg warm!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TonBeljon
    • Apr 2006
    • 104

Electro voice SXA 360 erg warm!

Gisteravond eerste optreden mat de nieuwe e.v. installatie. Prima, prachtig geluid. Wat ik wel vond is dat de sxa 360 erg warm worden aan de achterkant...is dit normaal? Hier zitten natuurlijk de versterkers, maar ze hebben er ook geen roostertje, of ventilatortje in gemaakt zag ik wel. De warmte kan dus geen kant op. Hoop niet dat het kwaad kan....
  • Koene87
    • Apr 2008
    • 19

Zo'n dingen kunnen wel vrij warm worden hoor, geen probleem.

Wij hebben Opera Live 405's, en die worden echt massaal heet. 1 maal wel kapot gespeeld (6uur lang op MAX) en toen kon je die achterkant gewoon niet meer aanraken.

Maar zeer warm kan geen kwaad.

Comment

• EVfreak
      • Jan 2006
      • 146

Ik heb de SBa760 en ook deze wordt vrij warm bij intensief gebruik.Maar dat kan geen kwaad,bovendien zijn de versterkers beveiligd tegen oververhitting...Maar ze worden inderdaad vrij warm

Comment

• TonBeljon
        • Apr 2006
        • 104

Originally posted by EVfreak
        Ik heb de SBa760 en ook deze wordt vrij warm bij intensief gebruik.Maar dat kan geen kwaad,bovendien zijn de versterkers beveiligd tegen oververhitting...Maar ze worden inderdaad vrij warm
        Ja deze heb ik ook onder de sxa 360, maar die vond ik lang niet zo warm worden als de topjes....maar wat je zegt, er zitten genoeg beveiligingen op, dus het zal wel wat kunnen hebben.

Comment

• sjoerd
          • Apr 2004
          • 341

Originally posted by TonBeljon
          Ja deze heb ik ook onder de sxa 360, maar die vond ik lang niet zo warm worden als de topjes....maar wat je zegt, er zitten genoeg beveiligingen op, dus het zal wel wat kunnen hebben.
          Nu we het toch over deze set hebben: hoe bevalt dit en hoe klinken ze?
          We hebben ze besteld voor een klant maar heb ze zelf nog niet eerder gehoord

Comment

• TonBeljon
            • Apr 2006
            • 104

Originally posted by sjoerd
            Nu we het toch over deze set hebben: hoe bevalt dit en hoe klinken ze?
            We hebben ze besteld voor een klant maar heb ze zelf nog niet eerder gehoord
            We deden het eerste optreden met deze set in een gymzaal met een zeer slechte akoestiek, maar het klonk fantastisch. Dynamisch, warm, sprankelend, geen gedoe met de toonregelingen van de kanalen op de mengtafel, alles gewoon in het midden, heerlijk!

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Ik heb die nieuwe RCF ART 525 A die worden helemaal niet warm , +/- 40 - 45 graden... 7 uur full ...
              Ligt dit misschien aan het soort versterker die gebruikt wordt ????
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• TonBeljon
                • Apr 2006
                • 104

Zo, even een schop omhoog voor ervaringen met de electro voice sxa 360.

Comment

• Leks
                  • Oct 2007
                  • 330

bij gebrek aan ervaring met de sxa 360 toch maar iets posten

het lijkt me dat een beetje doordacht speaker/amp wel in de thermo protect slaat als ie echt TE heet word. Zo ook voor losse versterkers ( oude peavy's kunnen er wat van, een regelrechte straalkachel)

of is thermo protect een onbekend feit in " inbouw" versterkers (aktieve speakers)
                  de beetje deftige losse amp heeft zelfs temp gestuurde ventilatoren
                  Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• Verheyen
                    • Jan 2007
                    • 65

Is het niet normaal dat die warmer worden dan gewone amps.
                    De meeste (kleine) actieve kastjes hebben bij mijn weten geen ventilator.
                    Of wordt de ene warmer dan de andere?

Comment

Working...