Vraagje over een LEM

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ralphies
    • Apr 2005
    • 8

Vraagje over een LEM

Hallo iedereen,
    Ik zoek bij deze voo de GeneralMusic DPA1.K, een handleiding (ook wel LEM of GEM genaamd).
    Ik heb een demo-apparaat gekocht maar er zat helaas geen manual bij en op de generalmusic-site helaas ook geen online pdf-archief met de wat oudere DPA-serie erin.

Mocht iemand nog een orginele brochure of liever nog de manual hebben en deze voor mij in zou willen scannen, zou tof zijn!!!

Groeten Ralphies
  • Ralpgh
    • Apr 2008
    • 1

Vraagje over een LEM

Hallo iedereen, leuk dat er een forum bestaat over o.a. pa-eindbakken, leuk om de ervaringen en tips te lezen.

Ik heb sinds kort een LEM DPA1.K eindversterker gekocht in een audiozaak als demo, nu vroeg ik mij nu af met dit oude beestje van 20 kilo (klasse AB, nix afwijkends eraan, lekker traditionele amp) of hij qua sound overeen komt met de nnieuwe LEM Proton?

Heeft er iemand ervanring met zowel de DPA1.K EN de Procon? En dat liefst op dezelfde set gehoord zoadat je 'eerlijk'de ene met de andere kunt vergelijken.

Het valt mij op dat ik enorm veel laagweergave heb met de LEM (op frontje staat Generalmusic maar goed een pot nat). Ik heb hiervoor o.a. een NAD218 eindbak gehad, was ooit nieuw gekocht, super duur tov de LEM maar die NAD wordt huilend naar huis gestuurd door de LEM, het lijkt wel alsof de LEM met een loudness aan speelt tov de NAD.

Ik ben zelf iemand die muziek luistert als hobby, beetje audiofiel geluid najaag en zo'n 'disco-bak' om het maar te noemen als de DPA klinkt echt geweldig!!! (tuurlijk geen esotherische texten en verchroomde designfrontjes en bla blqa, gewoon zware voeding, goed geluid.

Dus mocht de DPA ooit ter ziele gaan is het wel leuk om te weten of de nieuwere LEM's ook nog zo'n mooie hifi-sound hebben met veel laag (Procon).

Mocht iemand er feedback op willen geven graag!!!

Comment

Working...