dynamische eq in systeem/speaker processor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

Originally posted by Gino Krishnadath

Er roepen verschillende mensen dat er goed gelezen moet worden...
    en dat roepen ze dus ook tegen jou
    en dan dat schrijven zullen we het daar ook eens over hebben
    tis meestal een kombinatie van de 2 als het niet deugt
    sorry dit was luchtig bedoeld hoor dus niet meteen gaan piepen
    knoppen en waarden :)

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

Kunnen diegenen die wel echt wat nuttigs hebben genoemd (DJ Antoon, e.a) dit misschien toelichten voor onze TS?
      ja DJ Antoon kom op!
      knoppen en waarden :)

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Originally posted by WTT
        de titel zegt het al, ik ben op zoek naar een systeem of speaker processor met dynamic eq. dus volume afhankelijke eq's. Ben benieuwd of jullie me wat zetjes in de goede richting kunnen geven :-)

Mensen,

Het soundchecken/miereneuken is voorbij, on topic reacties hieronder aub. mocht je toch nog je hart willen luchten:

schrijfhetaanwilma.nu
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Kunnen diegenen die wel echt wat nuttigs hebben genoemd (DJ Antoon, e.a) dit misschien toelichten voor onze TS?
          Tja als ik het nog even vanaf start doorlees dan heb ik misschien wel de minste toegevoegde waarde voor de TS.

Mijn minimale toevoeging was vooral op dynamische eq gericht, waar de TS wel op doelt maar dan in een speakerprocessor. Aangezien ik de al wat oudere analoge axys systemen bezit en gebruik is mijn systeem eq / delay in de vorm van deze genoemde klark helix. Vanuit dat opzicht is de opmerking dan ook bedoeld. En wat ik al aangaf, deze dynamische eq mogelijkheid heb ik in de praktijk nooit gebruikt. Dit vooral omdat ik dit nog nooit als een oplossing heb gezien.

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

In mijn eerdere post had ik ook een heel verhaal staan over de Klark Helix en de TC EQ station, alsook de opmerking dat dit dus geen systeem-processors, maar louter EQ's zijn. De mod heeft deze post weggehaald omdat een deel van die post nog over de eerdere (ongewenste) discussie ging... no hard feelings, onze mod heeft er zelfs een net mailtje aan gewijd, maar dit stuk van de post is er dus ook niet meer...

Ik weet het hele verhaal niet meer wat ik had geschreven en ga dat ook niet overnieuw doen, maar met de Helix heb ik in ieder geval geen ervaring (behalve dat er op Rock Werchter 3 jaar geleden VEEL geklooi mee was). De TC EQ-station wel... erg tevreden over !! Dynamic EQ functie van EQ station op een theatertourtje gebruikt naar volle tevredenheid !! Je hebt per kanaal een 31-band graphic, 6 banden parameet en dan kun je daarbij ook nog kiezen tussen een 3-bands multi-band compressor of een 1-bands (?) Dynamic EQ... werkt tegek... maar is dus GEEN systeem-processor.

Bij mijn weten zitten er ook geen dynamic EQ mogelijkheden in de Lake's, Apex-en en XTA's, nu moet ik daar wel eerlijk bij zeggen daar ook nog nooit naar gezocht te hebben.

Topic starter mag van mij ook wel eens wat van zich laten horen...
            Last edited by berolios; 22-04-08, 15:00.
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

In de londons zit geen dynamic eq . Heb ik wel om gevraagd maar was nog niet aanwezig in de 1 na laatste software/hardware versie . Een x-over functie is uiteraard wel aanwezig alsmede een aantal filters die standaard zijn hp lp en een 1ste orde all pass (geen 2de orde heb ik omgevraagd maar nog niet)

Comment

• cobi
                • Aug 2002
                • 1083

Ik heb toevallig afgelopen weekend zitten kijken bij een collega technicus die een EQ station van TC in zijn rack had zitten. Helemaal goed dat ding! geen dynamische Eq maar een multiband compressor (toch een behoorlijk verschil).

Dit ging om een typisch gevalletje, binnenkomen, werkt het? ja! beginnen...

Met die multiband compressors hou je het geluid toch wel lekker rustig. De compressie hoorde je doordat het een multiband is toch een stuk minder extreem dan bij een 'normale' compressor.

Een puntje van discussie:
                Prik je de Dynamische EQ of Multiband compressor voor of na je master EQ?
                Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• berolios
                  • Sep 2005
                  • 1538

Originally posted by cobi
                  ...geen dynamische Eq maar een multiband compressor (toch een behoorlijk verschil)...
                  Ik weet niet of je dit corrigerend richting mij bedoeld, maar zoals ik al in een eerdere post zei kun je per kanaal kiezen of je OFWEL de multi-band compressor wilt gebruiken OFWEL de dynamic EQ.

Ik vind dat het de beurt aan WTT is, want wij krijgen wel van de MOD op onze donder dat we het topic 'kapen', maar de TS laat helemaal niks meer van zich horen.
                  Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

Originally posted by berolios
                    Ik weet niet of je dit corrigerend richting mij bedoeld, maar zoals ik al in een eerdere post zei kun je per kanaal kiezen of je OFWEL de multi-band compressor wilt gebruiken OFWEL de dynamic EQ.
                    Oh uh nee, was eigenlijk geen reactie op jou, meer een reactie dat ik het nu had over een multiband compressor en niet over een dynamische eq (deze termen worden nogal eens door elkaar gebruik in deze thread, vandaar...).

Wist trouwens ook niet dat er dynamische eq's inzaten, ook al is het maar 1 bandje. Erg cool apparaat.

Ik vind dat het de beurt aan WTT is, want wij krijgen wel van de MOD op onze donder dat we het topic 'kapen', maar de TS laat helemaal niks meer van zich horen.
                    idd. Maaruh, zonder WTT is deze discussie/informatie explossie ook erg de moeite waard.
                    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• WTT
                      • Feb 2002
                      • 158

Pfffffffff sorry dat ik even niks heb laten horen maar was hier even druk en ik was zoals gebruikelijk weer eens mijn inlog gegevens van hier kwijt, wat niet weg neemt dat ik tenenkrommend deze discusie volg.

O.K. omnidrive fds-366 is de enig systeem proccesor die ik gevonden heb met dynamic EQ.

Waarom wil ik dan dynamishe EQ om de simpele reden dat elke speaker een verloop heeft in zijn frequentie curve ten aanzien van het volume.

Oftewel een setje wat lekker klinkt als het zacht staat klinkt agressief als het moet beuken of visa versa.

Dolby lake geen dynamic EQ, DBX njep, al die EVI meuk nope, Xilica no, XTA nee en een los apparaat hiervoor vind ik geen optie.

Zijn er eigenlijk nooit mensen die zich hebben afgevraagd wat er in een D&B processor print gebeurd. Vast wel ga maar meten inderdaad Dynamic E.Q.

Conclusie : IK wil de afwijking van de componenten bij verschillende levels subtiel afvangen doormiddel van dynamics (d.EQ), en hoop dat er meer is dan de 366T.
                      WTT rentals

Comment

• WTT
                        • Feb 2002
                        • 158

En o ja was ik maar een meisje dan had ik nu niet de rug van een oude man van 80 die te lang met conventionele amps heeft lopen slepen omdat de geschakelde voeding nog moet worden uitgevonden.

WTT rentals

Comment

Working...