W-bin welke versterker?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gice
    • Dec 2007
    • 83

W-bin welke versterker?

Mannen, heb hier 2 w-bins (SA 18inch JBL 2240 600watt rms)
    Ik weet dat ik eigenlijk te lichte versterkers heb maarja....heb geen budget nu voor betere!

En hebnu 2 versterkers:

Ab precedent 900a (2x350watt rms 8ohm)
    Stage accompany 900c(2x280 watt rms 8ohm)

Welke zouden jullie op de w-bins zetten??
  • Jacob
    • Jan 2006
    • 152

Ik zou ze er allebei (niet te gelijk, maar om de beurt) eens aanhangen. Heel hard muziek gaan luisteren. Bij voorkeur met lekker veel laag. Een leuke middag hebben. En dan kiezen welke het beste klinkt/het hardst gaat. Die blijven gebruiken.

Comment

• gice
      • Dec 2007
      • 83

haha

haha, je hebt gelijk hoor maar kijk als ik dat wil doen dan moet ik de buurt eerst een brief sturen voor overlast .....hahaha heel de middag dreunen :P.....

Najah goeie reply hoor marjaa word dus even een locatie zoeken dan ...

mvg,

Gijs

Comment

• Turboke
        • Oct 2006
        • 463

Denk dat je met die AB niet veel zal dreunen, we hebben ooit de 900watt modellen getest en voor het laag waren dit zeker geen geschikte versterkers.

Comment

• Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

Volgens de tech sectie van AB kan de 900 op 4ohm in bridge mode draaien. Je zou kunnen overwegen om mono laag te gaan draaien.
          Je amp gaat dan naar +/- 1100watt dus niet over zeik helpen en mischien de gain een stukje minder zetten .
          Als je beide amps nu over hebt zou je beide in bridge mode kunnen zetten en 1 amp per kast Dan kun je stereo laag draaien alleen zit je met een output verschil tussen beide wat makkelijk op te lossen is .
          Let wel effe op dat de speakers inderdaad 8 ohm zijn aub .

Er zijn namelijk 2 types de H of de G repectiefelijk 8 of 4 ohm
          Van beide amps zou ik eerder voor de sa gaan daar die krengen redelijk veel kunnen hebben en ik die ab niet echt ken.
          Last edited by Timo Beckman; 07-04-08, 21:40.

Comment

• gice
            • Dec 2007
            • 83

idd

Nou ik heb de stage accompany eraan hangen idd.... maar de speakers zijn iig de 2240H (dus 8ohm).... ik heb de keuze ze beide aan te sluiten! (past alleen niet in de flightcase hehe...

Als ik ze beiden bridge scheelt dit dan zoveel in vermogen?? (qua cijfers wel) maar in de praktijk?

Groete G

Comment

• Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

Het voordeel hiervan is dat je meer vermogen uit je amps krijgt en dus meer lawaai uit je speakers .
              Ik heb met w-bins een aantal keren mee gemaakt dat er 2 kw op los gelaten werd . Dit hoort normaal niet een probleem te zijn zolang je de amps maar niet over de zeik helpt . Als je je amps in bridge mode zet krijgen de speakers iig meer vermogen te verwerken dus meer lawaai .
              Zorg iig dat de amps uit de clip blijven daar ik beide versterkers niet echt vertrouw op beveiliging .

Last edited by Timo Beckman; 14-04-08, 13:58.

Comment

Working...