16 mono kanaals mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Soundcraft heeft nu toch ook de GB2 in 2uitvoeringen (beide 19 ") 16 mono 12 mono/2 stereo/2bus

Deze heeft (uit mn hoofd) wel 6 (of zelfs 8) auxen!!

Ik heb hem nog niet gehoord, maar kost iets van 1350,- (in btw)
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

ik zeg mackie onyx of A&H.

voor je band zal de geluidskwaliteit waarschijnlijk bij beiden de eerste jaren hoger liggen dan je speakerset

Markant voordeel van de mackie is het feit dat alle zes de auxen een eigen pre-post schakelaar hebben. Je kan hem later zonder truuks als monitormixer blijven gebruiken. Ik hou ook van de geluidskwaliteit. Maar nogmaals... de meeste ketens erna zijn niet van de kwaliteit dat dat nut heeft.

De mackie is echter wel duurder en mist de galm wat voor een normale band de keuze voor a&h nog eens flink goedkoper maakt. Ze worden hier en daar zelfs gedumpt nieuw. Misschien een versie III in aankomst?
      lekker belangrijk!

Comment

• Furby
        • Apr 2008
        • 36

Originally posted by showband

voor je band zal de geluidskwaliteit waarschijnlijk bij beiden de eerste jaren hoger liggen dan je speakerset
        Ik dacht qua speakers in eerste instantie aan een set actieve JBL EON 15 G2's. De set is eerst voor kleinere kroegen e.d., dus alleen voor 4x zang. Voor de grotere zalen huren we nog gewoon PA. Als we groter gaan in de toekomst, wil ik wel dat de mixer dat al vast aan kan. Dan hoeven we dus alleen een grotere set (actieve) speakers te kopen (bijv. HK audio actor o.i.d.). De G2's kunnen we dan gewoon als monitor inzetten.

Het is niet helemaal deze thread, maar hoe zijn jullie ervaringen met de EON G2's?

Comment

• Furby
          • Apr 2008
          • 36

Markant voordeel van de mackie is het feit dat alle zes de auxen een eigen pre-post schakelaar hebben. Je kan hem later zonder truuks als monitormixer blijven gebruiken.
          oja, zijn de auxen van en A&H pre of post? pre is toch handiger voor de monitor mix? als je dan een schuif open zet, heb je daar in je monitormix toch geen last van?

Comment

• G_D
            • Sep 2006
            • 46

Originally posted by Furby
            oja, zijn de auxen van en A&H pre of post? pre is toch handiger voor de monitor mix? als je dan een schuif open zet, heb je daar in je monitormix toch geen last van?
            Aux 1 en 2 pre, 3 en 4 schakelbaar tussen pre en post en aux 5 en 6 zijn post fade. Pre is inderdaad handiger als je de auxen gebruikt voor monitoren en ook met de mengpaneel de FOH doet.

Comment

• kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

Originally posted by Furby
              Als we groter gaan in de toekomst, wil ik wel dat de mixer dat al vast aan kan.
              Mijns insziens is dan 16 kanalen een beetje krap.
              Drums 6 (kick, snare, hi-hat, toms, floortom, OH)
              Bas 1
              Gitaar 1
              Toetsen 2
              Zang 3
              CD speler 2
              FX 1

Dan zit je al op 16 en heb je echt minimale kanalen in gebruik, dus wil je normaal in een zaaltje een bandje kunnen mixen zou ik toch zeker kijken naar 24 kanalen en 6 auxen. Helaas wordt 19" dan wat lastig, maar kijkend naar de toekomst ...
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Furby
                • Apr 2008
                • 36

ik kwam op het volgende:
                drums 6 (kick, snare, tom, floortom, hihat, overhead)
                basgitaar 1
                gitaar 2 (we hebben 2 gitaren)
                zang 4 (1 lead, 3x backing)

dan hebben we nog 3 kanalen over voor evt. cd-speler of FX. Is inderdaad wat krap, maar moet te doen zijn dacht ik.

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

wij doen met de 16 kanalen de volgende indeling
                  kick
                  side
                  hat
                  OH L
                  OH R
                  bas
                  gitaar
                  key L
                  key R
                  trombone
                  sax
                  trompet
                  zang
                  zang
                  zang

heb je een spare voor 9 man band. m.i. is 16 kanalen heel lang genoeg voor een gemiddelde band. We hebben wel een tweede A&H (12M) op monitor.
                  lekker belangrijk!

Comment

• Furby
                    • Apr 2008
                    • 36

Originally posted by Whitefarmer
                    Soundcraft heeft nu toch ook de GB2 in 2uitvoeringen (beide 19 ") 16 mono 12 mono/2 stereo/2bus

Deze heeft (uit mn hoofd) wel 6 (of zelfs 8) auxen!!

Ik heb hem nog niet gehoord, maar kost iets van 1350,- (in btw)

Klopt, dat is de Souncraft GB2R 16, die heeft 6 auxen. kost geloof ikca. €1450,-. Deze is qua auxen wel een betere optie dan de FX 16 II.

Toch hoor ik in dit topic meer stemmen voor de A&H opgaan.

Comment

• R@dical
                      • May 2006
                      • 33

wij doen met de 16 kanalen de volgende indeling
                      kick
                      side
                      hat
                      OH L
                      OH R
                      bas
                      gitaar
                      key L
                      key R
                      trombone
                      sax
                      trompet
                      zang
                      zang
                      zang

heb je een spare voor 9 man band. m.i. is 16 kanalen heel lang genoeg voor een gemiddelde band. We hebben wel een tweede A&H (12M) op monitor.
                      Zo zou ik het ook doen. mic's op de toms is vaak erg onnodig als je in de wat kleinere zaaltjes zit. < 200 man ongeveer? Kan je altijd met je OH wel oppakken.

Comment

• Beldog
                        • May 2004
                        • 140

Ik werk al een tijdje met de onyx 1640 voor de kleinere dingen, dit tot grote tevredenheid. Ik vind de EQ beter dan van mijn A&H gl2200. Een nadeeltje aan de onyx zijn de korte faders misschien, het voordeel is dan weer dat je 4 subgroepen hebt.
                        Ik vind de Onyx de beste keuze.

Comment

• Leks
                          • Oct 2007
                          • 330

ik moet uit eigen ervaring melden dat 16 kanalen wel kan. maar dat moet je geen rare dingen gaan doen met je band ( rijtje backing vocal/ rare fx ed)
                          En soms een klein compromisje met een microfoontje ed of de cd speler eruit trekken als de band gaat spelen enzo :P ( ook ervaring )

mocht je gelijk iets goeds zoeken ( met iets meer budget) moet ik de soundcraft GB2 aanraden (24 kanaals/16 kanaals) dit geeft je voor de komende 5 jaar een goede foh tafel met nette inruil waarde.

je mag ook een mackie onyx 24 zoeken. maar ben bang dat dat te ver buiten je budget ligt.

wie gaat er btw mixen? een tech? of bandlid? laat dit persoon ook eens kijken naar wat deze lekker vind werken ( headroom/eq tafel indeling ed)

Verder heb je zowel met AH als Mackie Onyx en Soundcraft een goede degelijke tafel en begint het toch wel op smaak aan te komen.
                          ( het "goedkope-zooi" punt ben je al voorbij als je hieraan denkt)

leks
                          Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• Furby
                            • Apr 2008
                            • 36

Hey bedankt voor de reactie!

Wij hebben een redelijk standaard band (2 gitaren, 1 basgitaar, drums, 1 lead vocals, 3x backing). Ik verwacht niet dat we hele gekke effecten gaan proberen. Waarschijnlijk alleen een beetje reverb op de zang. De gitaren hebben hun eigen effecten kastjes bij hun versterkers, dus dit gaat zo de mixer in.

De keuze voor 19" is bewust. In eerste instantie is de set bedoeld voor kroegen waar we alleen de zang uitversterken. Met 19" kun je in een doorsnee kroeg nog lekker uit de voeten. Als je dan een 24 kanaals tafel hebt wordt het weer behelpen in die kleine ruimte.

Er zal een aparte (hobby) tech (we kennen er gelukkig meerdere meegaan om het geluid te doen. Onder het spelen zal het zo nu en dan bijgesteld moeten worden, lijkt me. Dat is niet handig om als bandlid te moeten doen.

De keuze voor 16 kanalen is op de groei vooruit gedacht. Dit moet met onze bandbezetting genoeg zijn voor de komende jaren. Dan hebben we zelfs nog ruimte voor een evt. cd-speler en 1 of 2 effecten.

Gelukkig geef je aan dat we het "goedkope zooi" punt voorbij zijn. a) dat spul is duur zat. b) als we als band spullen aanschaffen willen we wel gewoon kwaliteit hebben.
                            Maar ja, natuurlijik, het kan altijd nog beter, mooier, groter en duurder. Enfin, we zijn en blijven een hobbyband en we willen onze opbrengsten gewoon investeren in spullen voor onze hobby. In de kleine kroegen scheelt het ons gewoon geld, omdat we dan deze spullen niet meer hoeven te huren. Voorlopig zullen we voor de "grotere" (lees: tot ca. 200-250 man) gigs het geluid gewoon aan de pro's overlaten, en dus inhuren.

Ik kreeg gedurende deze thread inderdaad de indruk dat de keuze voor AH, Soundcraft en Mackie op smaak berust. Ik proef een aantal stemmen voor Mackie en de rest voor AH. Echte Soundcraft fans heb ik nog niet gehoord

ps: wat bedoel je met headroom? Qua tafel indeling lijken die tafels voor mij als leek erg op elkaar. In de Eq zitten inderdaad verschillen. Maar desondanks zal het allemaal werkbaar zijn. Kwestie van gewenning lijkt me.

grtz, Furby

Comment

Working...