Clipmics voor drumstel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusiQmaN
    • Sep 2006
    • 328

Originally posted by jurjen_barel
    Aan de ene kant ben ik het met je eens, maar er is altijd een keerzijde. Aan de ene kant zijn die Sennheiserclips echt bedoeld voor die kleine drummics van hunzelf, alle grotere mics (zeker aangezien je een extra micholder op de clip moet schroeven) nemen dan ineens heel erg veel ruimte in en als je ze op de achterkant van de clip zet, is het altijd een concessie met de hoek waaronder de mic staat (alhoewel dat gelukkig met de draaibare kop van de 468 heel goed te compenseren is, dat is dan een enorm voordeel!)

Op de foto van de geluidstestmeeting zie je de verste mic links/achter (een audix) op die manier bevestigd.

Daarbij is er (helaas) nog geen internationale norm voor de grote van rims, waardoor je soms excessief grote formaten tegenkomt, waar de sennheiserclip niet oppast. Ook die schokvrije ophangingen (extra ring eromheen, zie wederom de foto) is ook een enorm opstakel, waardoor je weer extra lang zit te k*tten met de clip.

Dan ben je uiteindelijk sneller met zo'n schroefclip. Het enige wat dan van de technicus wordt gevraagd is een stukje discipline in het aandraaien (vast is vast, toch?)

maarheb je het over de rim

Als in spanranden (zie bovenstaand)

die heb je in diverse diameters, maar is qua hoogte meestal gelijk (zowel bij die-cast als tripple-flanged als power hoops)

Dit is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven, en is ook geen probleem voor sennheiser clips.

Als je het over rims

Als in ophang systeem (zoals bovenstaande) die zijn volgens mij ook niet te hoog voor sennies, als ik de foto van de dag zo zie, alleen heb je diverse modellen zoals bovenstaande, met een platte bovenkant (de orginele gauger rim bijv.) en daar kan je geen enkele clip op kwijt)

En bijv. een md 421 had ik destijds ook aan een sennie clip gehangen.

Ook beschadigd zon draaiklem vaak je rim (en ik ben bijv. een uiterst zuinige drummer geen poespas en gaffa op mijn set, en zo zijn er wel meer drummers)
    Drummer en techniek freak.

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

@MusicMan: ik drum zelf ook, dus ik weet waar ik over praat.

Helaas maar waar, ik ben in het verleden rims en ophangbeugels tegengekomen, waarbij ik de Sennheiserclips er niet op kreeg. Het is wel meer uitzondering dan de regel, maar ze bestaan.

Comment

• MusiQmaN
        • Sep 2006
        • 328

Sorry hoor ik zei alleen maar dat ik het nog niet ben tegengekomen (afgezien van de orginele Gaugers dan idd)

Even iets anders.

haakse neutrik pluggen zijn er in overvloed, maar ik kan nergens een complete kabel met aan 1 of bijde kanten een haaks xlr deel vinden.

Iemand advies?

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Originally posted by MusiQmaN
          Iemand advies?
          Soldeerboutje en effe zelf knutselen lijkt me een mooie optie in dit geval, toch?

Mantel op 1
          + op 2
          - op 3

Succes!
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

Originally posted by MusiQmaN
            Sorry hoor ik zei alleen maar dat ik het nog niet ben tegengekomen (afgezien van de orginele Gaugers dan idd)

Even iets anders.

haakse neutrik pluggen zijn er in overvloed, maar ik kan nergens een complete kabel met aan 1 of bijde kanten een haaks xlr deel vinden.

Iemand advies?
            thomann heeft ze.
            lekker belangrijk!

Comment

• MusiQmaN
              • Sep 2006
              • 328

Originally posted by showband
              thomann heeft ze.
              Tnx.

Ben niet zo van het doe het zelven als t echt niet hoeft.

Comment

Working...