Ervaring Crown am 5000VZ

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Tja..De Eliminator Serie van EV kan wel 'budget' genoemd worden maar is het absoluut kwa drivers dus niet..
    Zeker de KW, daar zitten de allround DL18MT 18 inch woofers in, weet je wel in hoeveel 'duurdere' EV kasten deze speaker ook zit??
    Kan me voorstellen dat het pijnlijk is voor je dat je meer betaald voor een 'betere kast' waar dus de zelfde speaker in zit!

Even wat huidige modellen die bestukt zijn met de DL18MT woofer, kijk voor de gein eens het prijsverschil tussen de diverse modellen kasten..

Ik weet niet in euro's, als je wil stuur me een e-mail, krijg je ze toegestuurd in Dollars.

FRi+181 S
    FRX+181
    T18
    Eliminator kW
    Eliminator i Sub
    Force i sub
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• sjoerd
      • Apr 2004
      • 341

en de RX218...

Comment

• Verheyen
        • Jan 2007
        • 65

Wat is nu eigenlijk de reden waarom iedereen direkt voor een 5000 kiest (ik stiekem ook) en niet voor een 3600. Het verschil in vermogen is niet echt groot eigenlijk maar het gewicht en de kostprijs verschillen nogal wat. Of houd een 3600 het geen hele avond vol als je goed doorblaast.
        Vind eigenlijk een 2400 al goed gaan op dubbel 18". Met een 3600 zelf geen ervaring vandaar de vraag ook. Op zware subs van 2KW stel ik me er geen vragen bij maar in dit geval zou een 3600 toch stukken handiger zijn. Of niet?

Comment

• metalteacher
          • Dec 2007
          • 467

Ik zie steeds op internet de amerikaanse vermogenswaarden van de crown versterkers voorbij komen. Kijken mensen weleens naar wat er staat aan voltage verschillen bij verschillende uitvoeringen. dan kom je voor Nederland op hele andere waarden. De MA 2400 heeft 2x715watt bij 20Hz - 20kHz. dat zijn hele andere getallen. Onlangs zag ik iemand op marktplaats adverteren met een MT1200LX met 375watt bij 8ohm. Die waarden had hij van een Engelse site. Ik heb hem de link van Crown nog toegestuurd, maar hij bleef bij de 375watt.
          Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• EAWFREAK
            • Apr 2008
            • 20

Originally posted by metalteacher
            Ik zie steeds op internet de amerikaanse vermogenswaarden van de crown versterkers voorbij komen. Kijken mensen weleens naar wat er staat aan voltage verschillen bij verschillende uitvoeringen. dan kom je voor Nederland op hele andere waarden. De MA 2400 heeft 2x715watt bij 20Hz - 20kHz. dat zijn hele andere getallen. Onlangs zag ik iemand op marktplaats adverteren met een MT1200LX met 375watt bij 8ohm. Die waarden had hij van een Engelse site. Ik heb hem de link van Crown nog toegestuurd, maar hij bleef bij de 375watt.
            Hey zou jij mij die link willen opsturen?

Ik wil namelijk overstappen op Crowns dus alle info erover is welkom..

alvast bedankt.. (Y)

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

Originally posted by metalteacher
              Volgens mij zat het zo ...

Het verschil tussen de Amerikaanse en Europese modellen is bij mijn weten een ander / extra keurlabel. Ik meen dat alle amps dezelfde trafo hebben die primair op 110VAC voor Amerikaanse landen en op 230VAC voor de Europese markt wordt aangesloten en dat dit allemaal 50Hz modellen zijn, en ik meen ook dat daar 't verschil in zit (USA=60Hz, Europa=50Hz).

Hoe hoger de netfrequentie hoe minder gewicht een trafo nodig heeft voor vermogensoverdracht. Kort samengevat is een 50Hz trafo dus overgedimensioneerd voor het 60Hz net waardoor de amp meer vermogen kan leveren.

Hier is al eens een stukje op het forum geschreven door JVS, ik zal 't eens opzoeken.

Groeten !
              Meer is minder, minder is meer

Comment

• metalteacher
                • Dec 2007
                • 467

dat is de link voor de MA600-1200 en 2400

Dat stukje over die spanningen en wisselfrequenties, zou ik idd graag eens lezen. Het leek mij toch dat de 60Hz als standaard is genomen en de rest daarvan afgeleid. De MA2400 kan namelijk in de USA uitvoering wel op 2 ohm maar in europese uitvoering niet echt op 2 ohm draaien. Bij de 3600 en 5000 wordt helemaal niet meer gesproken over vermogen over de volle bandbreedte bij europese uitvoeringen. Vind ik ook erg verwarrend. 1kHz vermogensopgaves heb je toch in feite helemaal niks aan. Zeker niet daar de meeste MA's toch gebruikt worden voor subs.
                Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• Bolution
                  • Mar 2008
                  • 11

Bedankt voor al jullie reacties,

Ben nu al een poosje blij met mijn amcron 5000 vz.

Top ding Qua vermogen dempingsfactor interne PIP

Niks dan lof, nu alleen hopen dat het oude beesje me nog vele feestjes verder kan brengen.

Mvg,

Bobbie

Comment

Working...