Shure Beta 87a......fantoom voeding.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Het grootste risico is misschien nog wel dat je de stroom die de microfoon of DI ingaat 2x zo groot kan maken als je 2 tafels parallel zet met op beide fantoom aan.
    De andere kant is dat vele goedkopere mengtafels niet erg veel condensator microfoons/DI's gelijktijdig kunnen voeden, maw de 48V waar deze stroom uitkomt dondert dan in elkaar. In deze gevallen zal voeden uit 2 tafels wat lucht geven...
    Zie het bijna (kort door de bocht ik weet het) alsof 1 tafel een voeding heeft van 96V door 6k81 naar de microfoon, of 48V/(6k81/2) met dus de halve weerstand ertussen...
    Basis Cursus Elektronica

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

Originally posted by DJ Antoon
      Het grootste risico is misschien nog wel dat je de stroom die de microfoon of DI ingaat 2x zo groot kan maken als je 2 tafels parallel zet met op beide fantoom aan.
      De andere kant is dat vele goedkopere mengtafels niet erg veel condensator microfoons/DI's gelijktijdig kunnen voeden, maw de 48V waar deze stroom uitkomt dondert dan in elkaar. In deze gevallen zal voeden uit 2 tafels wat lucht geven...
      Zie het bijna (kort door de bocht ik weet het) alsof 1 tafel een voeding heeft van 96V door 6k81 naar de microfoon, of 48V/(6k81/2) met dus de halve weerstand ertussen...

Alle mengtafels die ik van binnen ken zijn allemaal uitgerust met dikke koppel elco's op de ingangen. Het risico zit hem meer in de protectie die daar achter zit en de inschakelpiek (Elco laadstroom) veilig begrenst wordt tot binnen de voedingsrails van de ingangstrap. Als dit niet goed voorzien is dan loopt de spanning tever op en blaas je (tegenwoordig) de ssm2017 of equivalenten er wel eens uit. Sommige mengtafels zijn daar al op bedacht door deze in IC voeten te steken, maar dat kan weer andere problemen met zich mee brengen door slechte contacten over de jaren heen. (Elk voordeel heb zun nadeel volgens de meester)
      verdubbeling van stromen ... serieschakeling van phantomspanningen ... AD SSM opamps ... ehm ... right ... ik ben de logica ook even kwijt, dacht dat 't over (ont)koppeling van phantom ging, sorry
      Meer is minder, minder is meer

Comment

• TonBeljon
        • Apr 2006
        • 104

Ja, dit gaat mij als vraagsteller ook allemaal ver boven de pet heren!
        In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
        Mijn conclusie: Gebruik van mijn nieuwe beta 87 gelijktijdig met mijn beta 58 geeft geen problemen wanneer op mijn spirit powermixertje de 48v inschakel op alle microfoon ingangen.

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by Mathijs
          Dag Mathijs, dit voelt toch wel als een aanval mijn kant op. Om het nog een beetje begrijpbaar te houden heb ik geprobeerd om het voor de wat mindere techneuten (Idd kort door de bocht) begrijpbaar te maken. Dit is misschien niet gelukt maar wat er staat is toch niet helemaal verkeerd. Ik heb een aantal aannames gedaan en als je die ook doet dan klopt de wet van ohm gewoon...

Tja misschien heb je meer ervaring als ik heb met fantoom, dat kan best, ik ken je verder niet. Echter uitgaande van mijn eigen historie betwijfel ik dat.

Comment

• Radar
            Moderator
            • Jul 2002
            • 890

Vraagsteller is geholpen.
            De langste lul competitie omtrent elektronicakennis en de verwoording hiervan doen we maar lekker ergens anders.

SLOTJE
            Ik doe niet aan bijgeloof.
            Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...