trompet versterken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeroen
    • Aug 2000
    • 1021

Originally posted by MusicSupport
    Bij mijn weten en volgens de specs zit er wel degelijk verschil tussen de 57 en 58 en wel in de SPL levels. Een 57 heeft meer gain voor feedback en kan hogere geluidsdruk aan. Volgens mij zit er ook nog verschil in het freq. bereik.

De 57 is de ideale mic. voor een trompet. (Of snair/gitaaramp) Een trompet blaast heel geconcentreerd op een hoog db vermogen via de kleine hoorn veel geluid uit.

Een trombone heeft dan minder en heeft meer laag. Hier is de 58 weer goed voor.

Voor de wat schelere trompetten is de B57 erg mooi. Geeft een warmere klank.
    Laat ik het anders zeggen, de 2 enige verschillen tussen een 57 en een 58 is 1) de (plop)kap en 2) de 58 heeft een ander soort filter wat ook het ploppen tegen gaat en zorgt voor iets minder mid/hoog in het bereik van 7-9Khz. Door het filter scheelt het geloof ik 1dbv. Dit alles in het achterhoofd hebbende,... kleine kans dat je dit verschil echt hoort. Wanneer je een 57 een keer goed laat vallen heeft hij ook alweer een hele andere karakterestiek.

/EDIT: Daar heeft een 58 natuurlijk ook last van
    Last edited by Jeroen; 12-03-08, 10:10.
    Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• Mach Facilities
      • May 2009
      • 109

Originally posted by Jeroen
      Laat ik het anders zeggen, de 2 enige verschillen tussen een 57 en een 58 is 1) de (plop)kap en 2) de 58 heeft een ander soort filter wat ook het ploppen tegen gaat en zorgt voor iets minder mid/hoog in het bereik van 7-9Khz. Door het filter scheelt het geloof ik 1dbv. Dit alles in het achterhoofd hebbende,... kleine kans dat je dit verschil echt hoort. Wanneer je een 57 een keer goed laat vallen heeft hij ook alweer een hele andere karakterestiek.

/EDIT: Daar heeft een 58 natuurlijk ook last van

Hey Jeroenimo, jij ook al hier.....

Effe voor de goede gang van zaken, er is dus wel DEGELIJK meer verschil tussen een 57 en een 58, de kapsels zijn anders, zelfs in diameter, de trafo's zijn anders, de behuizing is anders, de speekselfilters zijn anders, de 58 heeft een korf, die de 57 niet heeft, en de gehele karakteristiek van de mic is dus volledig anders.
      hang er maar eens een analyzer aan, dan weet je precies wat ik bedoel.
      Maar ff terug on topic, idd is de Sennheiser een hele mooie mic voor een trompet, een 57Beta ook, lekker helder, zonder al te veel laagmidden, wat een 58 wel heeft, sennheiseer clips werken ook prima, al heeft de gemiddelde trompetter er een hekel aan dat zijn beker afgedempt wordt, door de clip, met andere woorden, er zijn HEEL veel meer wegen die naar Rome leiden.
      Ik zou zeggen, als je alleen de keus hebt tussen een 57 en een 58, gewoon lekker de 57 gebruiken.
      Overigens, ook een mooie condensator is goed bruikbaar hoor, zeker in combinatie met een perspex reflectieplaat. Het grote voordeel is dat je dan niet zo erg gebonden bent aan de afstand tussen trompet en mic, zolang het ding maar naar de mic gericht is.
      Enfin, doe je ding, enneh, Groetjes,

Chris

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Als de topicstarter daar NA 9 JAAR(!!!) nog niet achter is dan heeft hij toch een verkeerd vak gekozen vrees ik.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Jeroen
          • Aug 2000
          • 1021

Originally posted by laserguy
          Als de topicstarter daar NA 9 JAAR(!!!) nog niet achter is dan heeft hij toch een verkeerd vak gekozen vrees ik.
          D'r zijn waarschijnlijk meer mensen die dit interessant vinden,... denk ik.
          Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Wij gebruiken een SM57 of een 57beta met klankschaaltje er rond, is veruit de beste oplossing

Comment

Working...