Monitor Eq aanschaffen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Het zal en kwestie van tijd zijn, vooral omdat juist qua formaat en functionaliteit die kleine digimixers bij uitstek voor dit soort kleine klussen geschikt zijn.

Er staat trouwens ook een 4-voudige ashly protea op marktplaats voor 500 euro
    2HE digitale EQ, heb de analoge ashlys regelmatig gehad, maar ben niet bekend me deze digitale. Heb hier wel eens wat forummers gehoord die er niet zo over te spreken waren qua interface.
    Last edited by sparky; 24-02-08, 17:56.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

DLP in Waawijk is de importeur in NL van Alto. Zij kunnen je verder helpen. Prijslijst staat ook op hun site. DLP Light and audio

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

Originally posted by Outline
        DLP in Waawijk is de importeur in NL van Alto. Zij kunnen je verder helpen. Prijslijst staat ook op hun site. DLP Light and audio
        dat wist ik inmiddels. Alleen als ik bij hen kom met ervaringsvragen dan zullen die toch allemaal een kant opgaan, richting hun portmonnee.

Zal zeker van de week even contact opnemen met DLP, alleen al omdat er toch wel een stel interressante producten tussen zitten.
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Outline
          • Feb 2006
          • 1434

Gaf alleen even een hint in de richting van waar je het kan krijgen...

Doe Jan & Jan maar de groeten!

Comment

• Jeroen
            • Aug 2000
            • 1021

Originally posted by Watt Xtra
            Juist belachelijk wat een bedrag zeg voor een dergelijk apparaat.
            Hoezo belachelijk bedrag voor zo'n dergelijk apparaat!?! Heb je er wel eens mee gewerkt? Gaan eens shoppen voor een GOEDE EQ,... ben je ook niet onder de 1000 euro klaar en dan heb je niet alle toegevoegde practische mogelijkheden van de EQ Station. Een XTA 2 x 30bands kost 1645 bruto = 822,50 per kanaal.

822.50 x 8 = 6580,00 Zo gek is die station niet qua prijs.[FONT=TTE1B49820t00][/FONT]
            Zeg dan gewoon dat het buiten je budget ligt,... en dat wat de EQ Station kost buiten proporties is tegenover de rest van je apparatuur maar kraak niet iets af op basis daarvan.
            Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• Jeroen
              • Aug 2000
              • 1021

Originally posted by sparky
              Ik wil toch nog even een lans breken voor de digitale optie. Ik begrijp het argument dat mensen met een basale kennis van livegeluid een show moeten kunnen draaien, ik hoor en zie het dagelijks, vooral in het facilitair-AV en tape-act-circuit. Maar ik denk dat het niet digitaal willen gaan toch voor een groot gedeelte uit vooroordelen en koudwatervrees bestaat. Als iemand een band kan leren mixen met 4 groepen monitors, dan moet het geen enkel probleem zijn om digitaal te leren werken, zo moeilijk is het niet.

Toch is het om deze redenen dat ik op aardig wat plekken een analoog bakje met een klein rekje outboard zie staan terwijl dat buiten die reden om niet de handigste of financieel aantrekkelijkste optie is. Nog een nadeel is dat een hele catagorie technici op deze manier simpelweg niet in aanraking komt met digi-tafels, waardoor zij er ook niet mee leren werken, waardoor hun opdrachtgevers weer geen digitaal aanschaffen...

En dan is het cirkeltje rond.

Nogmaals, iemand die een band leert mixen kan dat ook digitaal leren, het is een gewoon kwestie van willen.
              Er zijn verschillende digitale tafel discussie hier op het forum en mijn standpunt blijft. Het heeft niet met koudwatervrees te maken, het heeft niets met niet willen leren te maken.

Een digitale tafel heeft voor mij alleen het voordeel dat het compact is en dat alles erin zit. Nu kan ik een hele waslijst opsommen over waarom IK voorlopig niet met een digitale tafel op pad wil/kan maar die redenen staan al in eerdere topics en aangezien het hier gaat om EQ's (die ik wel graag digitaal zie zoals de EQ Station) hou ik me wat dat betreft op de achtergrond. Ik snap sowieso niet waarom je over digitale tafels begint?

Comment

• Berend
                • Feb 2006
                • 85

@ Jeroen:
                Anders verwoord: tc eq station qua prijs misschien beetje overkill als het gaat om kroegjes ed..??

keep it cool
                Last edited by Berend; 07-03-08, 16:35.
                dusssss.........

Comment

• Jeroen
                  • Aug 2000
                  • 1021

Dat klinkt ook meteen een stuk vriendelijker vind je niet?

Ik vond de opmerking nogal ehmmm,... laat ik het zo zeggen,... hij was niet op z'n plaats. Het is een prima product voor een goede prijs, de prijs is alles behalve belachelijk, maar inderdaad niet voor een bandje die in een kroeg speelt.

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

Originally posted by Jeroen
                    Dat klinkt ook meteen een stuk vriendelijker vind je niet?

Ik vond de opmerking nogal ehmmm,... laat ik het zo zeggen,... hij was niet op z'n plaats. Het is een prima product voor een goede prijs, de prijs is alles behalve belachelijk, maar inderdaad niet voor een bandje die in een kroeg speelt.
                    mijn uitspraak moet je ook niet geheel nemen zoals het staat, is meer in trand met de rest van mijn verhaal...
                    Apparaat zal best goed wezen, ook voor de prijs, echter totaal niet economisch verantwoordt voor mij Ook in verband zien met de rest van de apparatuur.

Niet alles letterlijk nemen natuurlijk..
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

Working...