Behringer DCX2496 & Behringer 8024

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stefan90kauw
    • Jun 2005
    • 189

Behringer DCX2496 & Behringer 8024

Beste mensen,

In het effecten rack van onze band hebben we een Behringer DCX2496 en een Behringer 8024 hangen.

Het idee is om met de 8024 uit te ruizen en met de DCX2496 als cross-over te laten functioneren, tevens ook delaylijn en clusterlijn voor aansturing van eventueel een soundweb als die aanwezig is in een theater.

DCX2496 is nou een beetje aan het verstoffen in het Rack. Hij zit niet aangesloten en wordt niet gebruikt. Omdat we misschien veel beter geluid uit de speakers kunnen krijgen met deze cross-over ertussen lijkt het me toch verstandig hem te gaan gebruiken.

Nu heb ik begrepen van een 'collega' geluidstechniek (hij is ruim 40, ik ben 17), dat er wat nadelen zitten aan de DCX2496. Onder andere dat de XLR outputs niet helemaal lekker waren en dat er binnenin iets van een kabel zit die vervangen zou moeten worden voor betere kwaliteit.

Nou wil ik dan het volgende doen:
    - XLR's vervangen
    - Kabel vervangen
    - 8024 aansluiten voor uitruizen (Alvorens naar de DCX2496 te gaan)
    - Kijken voor een simpel, goedkoop 2e hands laptopje voor het aansturen van de DCX2496 en evt de 8024)

Is het van die 8024 eigenlijk wel een slim idee om die te gebruiken voor het uitruizen?

Wat zouden jullie met deze 2 apparaten doen (naast hard tegen de muur gooien en net zo lang stampen tot er niets meer van over blijft)
    Het is vrij low budget, dus we zullen het moeten doen met de opties die we hebben.

Bedankt!
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

DCX openmaken en de chinese constructie op sommige punten een beetje helpen met wat lijm/soldeerkunsten. Vooral de kabeltjes intern willen nog wel eens loslaten als je zo'n ding tegen de muur gooit en er op gaat stampen Verders is een laptopje mooi, maar noodzakelijk wil ik het niet noemen.

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

hmmm ... dcx2496 ... als het enkel de slechte contacten waren dan had het nog niet zo dramatisch geweest. Houd er rekening mee dat het ding op het meest ongelegen moment ermee ophoud of een eigen leven gaat leiden. Heb er onlangs in 1 week tijd 2 compleet op hol geslagen moeten vervangen. Driverack PA is met z'n 600 Euro incl. de meest goedkope budgetcontroller die echter wel behoorlijk betrouwbaarder is.

Als je het ding serieus betrouwbaarder wil hebben helpen fixes zoals "doorsolderen" en "vastlijmen" niet. Lees anders de diverse topics hier maar eens door.

Groeten en succes !
      Meer is minder, minder is meer

Comment

Working...