aansluitkabel t.meter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • world sound
    • Jan 2007
    • 77

aansluitkabel t.meter

Hoi heb me afgelopen weekend een mpaa1 gekocht ookwel the t.meter genoemd nu zit er een aansluitkabel bij voor de labtop maar ik heb niet zo'n aansluiting op mijn labtop (9 pins male).
    Kan ik dit oplossen met een verloopstekker of op een andere manier ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
  • G_D
    • Sep 2006
    • 46

Na wat zoeken op internet kwam ik op dit:
    RS-232

Er zijn verloopjes naar USB:
    Last edited by G_D; 17-02-08, 22:36.

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

Originally posted by G_D
      Na wat zoeken op internet kwam ik op dit:
      RS-232

Er zijn verloopjes naar USB:
      Kundenwahl ken ik niet, maar Sweex heeft 'm ook (en dat merk is zo'n beetje overal te koop, volgens mij zelfs in de Media Markt). Werkt als een tierelier, de mijne heeft al heel wat XTA's ingeregeld (met een beetje mensenhandhulp).

Comment

• Leks
        • Oct 2007
        • 330

ff stomme vraag: ( die moeten er ook zijn)

werk dit verloopje op alle com poorten? ( ik meen mijn te herinneren dat er ladingen protocollen zijn voor Com signaal)

het gaat mij specifiek om het afregelen van een Citronic "line array" met in gebouw processor

iemand ervaring? of moet ik het gaan proberen? ( zo duur kan zo'n verloopje niet zijn)

leks
        Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Dit werkt zolang de communicatie volgens het RS232 protocol verloopt en de signalen ONGEVEER juist zijn van niveau (in theorie + en -12 Volt maar dat haalt tegenwoordig bijna geen enkele poort meer...).
          Deze oplossing werkt dus niet als men handmatig "met de data- en stuurlijntjes gaat spelen".
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• ikweetvannix
            • Oct 2006
            • 66

Zelf zou ik voor zoiets kiezen: MOXA NPort 5150 --- 1-port RS-232/422/485 Serial Device Servers

Heerlijk apparaatje, wlan ap'tje eraan, lekker draadloos met je laptopje het handeltje inregelen (beestje praat rs232 en rs485, ideaal voor XTA, en eigenlijk al het andere )
            "Speakons in je oren..."

Comment

• Carl
              • Nov 2000
              • 907

De NPort is inderdaad een prima ding, werkt goed, net als de vergelijkbare (OEM??) Lantronix/Blackbox/ etc...
              Kost alleen een keer of tien zoveel, een USB naar comport kabeladapter koop je vanaf € 15,00 of daaromtrent, ik betaal zo'n € 135,00 netto ex. voor een Lantronix dacht ik. (is al weer even geleden) Maar het kan dan ook meer inderdaad. RS422/485 is best handig voor de diverse doosjes. (Kan misschien ook voor DMX?????????)

Comment

• ikweetvannix
                • Oct 2006
                • 66

Het kost zelfs nog meer als je het geheel draadloos maakt, maar dit heeft wel enorme toegevoegde waarde dat jij draadloos je systeem kan inregelen, lekker met je laptopje door de zaal lopen
                "Speakons in je oren..."

Comment

• world sound
                  • Jan 2007
                  • 77

bedankt voor jullie reacties heb inmiddels een verloopstekker gehaald naar usb en hij doet het perfect.

Comment

Working...