Kleine mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Probleem wat ik met K1's heb is de staat waarin de meesten zijn die ik tegenwoordig nog tegenkom. Heb ook gereisd met een K2 waarbij elke week wel weer wat anders uitviel. Maarja K1 is modulair dus zou wat steviger moeten zijn dan dat.

Je lijkt je vooral te focussen op oude tafeltjes met naam, maar realiseer je dan wel dat die wel eens behoorlijk versleten zouden kunnen zijn en serieus onderhoud nodig hebben of binnen niet al te lange tijd gaan hebben. (potmeters, faders, condensators) En er ook nog weleens afgeragd uit willen zien, maakt ook geen beste indruk bij klanten en gasttechnici.

Overigens noemt Sissy met de Onyx tafels ook geen slechte mogelijkheid hoor, doe ook regelmatig presentaties op een Mackie (en op een Venice en op Soundcraft enz. enz. blablabla) En dat bevalt prima, heb ook een VLZpro in mn studiootje op zolder staan en dat gaat ook allemaal naar tevredenheid.
    Last edited by sparky; 10-02-08, 12:47.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• relax
      • Aug 2007
      • 106

Hier voor diverse kleine toepassingen die ik tegenkom een Mackie 1604 VLZ, erg weinig brom / ruis en voldoende mogelijkheden. Kost niet de hoofdprijs en als ik het goed heb staat er nu weer 1 op marktplaats.

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Tja, om eerlijk te zijn spreekt die hele Mackie serie mij een beetje tegen. Maar daar kan ik ook gigantisch naast zitten.

Die Mackie's hebben een ingebouwde voeding, zijn niet modulair en worden in China gemaakt... Vooral dat laatste zit mij niet helemaal lekker.

De DDA heb ik een aantal weken terug al eens in handen gehad, die tafel is werkelijk waar smetteloos. Maar kan natuurlijk ook wel door ouderdom problemen gaan opleveren.

Het klopt inderdaad dat ik vooral wat oudere tafels noemde omdat daar al meer gebruikerservaringen mee zijn. Bij nieuwe tafels is dat soms wat moeilijker dan met tafels die zich al bewezen hebben zeg maar...
        Maar in principe sta ik voor alles open.

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

Hugo, je hebt in alle verhelen tegen mackie gelijk:
          Voeding is ingebouwd, niet modulair en ze komen uit china.

Echter, ik heb hier een mackie 1602 liggen van een jaar of 12 oud, al eens voor een poederblusser accident gereconditioneerd, heel veer verhuurd en mishandeld en er zit geen ruisje, kraakje of probleempje aan.

Inmiddels ook ervaring met de nieuwe mixers en hoewel ik moet toegeven dat ik hievan natuurlijk nog niet kan zeggen of deze net zo oud worden (puur vanwegen het feit dat ze nog niet lang genoeg gemaakt worden om dat te kunnen zeggen) kan ik zeggen dat ik alleen maar positieve ervaringen heb met de mixers van Mackie..

Ik geef SIS dan ook gelijk in zijn advies. goede mixer voor fatsoenlijk geld.
          Ga er in ieder geval eens even een bekijken.
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• ikweetvannix
            • Oct 2006
            • 66

Yamaha MG bakken zijn niet echt denderend, tenzij je van veel ruis, brom, kraak en andere ellende houdt...

Heb nu zelf een klein Soundcraft EPM 8 tafeltje voor d'r bij Nog geen problemen mee gehad. oerdegelijk, lekkere grote knoppen en schuiven
            "Speakons in je oren..."

Comment

• martijn verkerk
              • Nov 2005
              • 300

dda interface zijn goede tafels vooral 2ehands
              soundcraft K1 zijn storingtafels (soundcraft eigen) veel onderhoud en de 2e handsjes gaan met een reden weg!
              soundcraft delta ook erg fijne tafels zijn nog modules voor te krijgen (kleine modificatie)
              GB,yamha mg, A&H, venice tja je moet er van houden
              maar echt goede 19" tafels zijn er jammergenoeg bijna niet

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Originally posted by martijn verkerk
                maar echt goede 19" tafels zijn er jammergenoeg bijna niet
                Tja, daar liep ik ook een beetje tegenaan... Vreemd eigenlijk, zien de pro merken daar geen markt in ofzo?

De DDA tafel die ik gezien had is helaas verkocht, dus dat gaat over...

Ik ga de Mackie zeker eens bekijken, dus wie weet. Ik ga in ieder geval eerst nog eens rondkijken, wie weet ook nog even naar een Venice kijken, maar dan moet die wel betaalbaar zijn.

In ieder geval bedankt voor de reacties,

Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

Sinds een paar weken ook gebruiker van de Soundcraft EPM8, toepassing meestal SM58 met een ipodje ofzo, met carnaval voor het eerst mee aan het spelen geweest en positief verrast.

Degelijke constructie, geen wiebelende potmeters, goede toonregeling en vooral goedkoop voor het gebodene. rackoren moet je er wel zelf bijkopen.
                  voldoende aansluitmogelijkheden (hoef je geen 23 verloopjes mee te sleuren..ook prettig) en ondanks dat hij compact toch goed werkbaar voor iemand met redelijk dikke vingers.

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Hugo, ga zeker eens de ONYX proberen.
                    Ergens kan je wel een demo krijgen , je zal verrast zijn door zijn kwaliteit .
                    Zoals Olaff al aangaf, korte ( kleine )faders, maar ze werken prima + het zijn op dit moment de enige tafels die geen uitval hebben , dit op alle gebied ...
                    Stof genoeg om na te denken, denk ik zo maar even
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4516

ik zou eerder de mackie dan de venice nemen. Qua degelijkheid en bouwmethode ontlopen die elkaar amper. Qua prijs echter....

Ben zelf al vanaf dag een tevreden gebruiker van mackie spul.
                      Mijn oudste tafeltje (orginele 1201) is zeker 15 jaar oud en werkt prima.
                      lekker belangrijk!

Comment

• 4uss
                        • Aug 2005
                        • 578

Originally posted by ikweetvannix
                        Yamaha MG bakken zijn niet echt denderend, tenzij je van veel ruis, brom, kraak en andere ellende houdt...
                        Mee eens, wij hebben er 2 (MG16/6FX en MG12/4), en de FX van die 16/6 is echt heel slecht, ongelofelijk veel ruis, maar voor de rest is het ook niet denderend. Het voelt goedkoop, het reageert goedkoop en het klinkt goedkoop... Het is handig voor de hele kleine dingetjes, maar ik ga er hoe dan ook geen bandjes op mixen.

Comment

• SPS
                          • Mar 2004
                          • 1662

Dynacord CMS1000 geen optie? Klinkt echt heel goed, plus veel functionaliteit. Is natuurlijk niet de goedkoopste.....

Paul.
                          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

Originally posted by SPS
                            Dynacord CMS1000 geen optie? Klinkt echt heel goed, plus veel functionaliteit. Is natuurlijk niet de goedkoopste.....

Paul.
                            K'weet het, heb er zelf één + de effecten zijn zeer goed bruikbaar, ook de toonregeling doet het echt goed .
                            Alleen de prijs hé, is vrij duur .
                            sis
                            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• flash-a-new-generation
                              • Nov 2006
                              • 228

ik vind de soundcraft tafels fijn klinken. de Delta of de K1 of de M serie klinken zeer fijn voor het geld. als je een robuste tafel wil hebben zou ik gaan voor de Delta.. makkelijk te onderhouden en klankmatig zeer fijn. de M-serie van soundcraft klinkt ook fijn maar deze vind ik iets minder robuust opgebouwd..

maar soundcraft, dat is de aanrader!!
                              EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• MusiQmaN
                                • Sep 2006
                                • 328

Originally posted by 4uss
                                Mee eens, wij hebben er 2 (MG16/6FX en MG12/4), en de FX van die 16/6 is echt heel slecht, ongelofelijk veel ruis, maar voor de rest is het ook niet denderend. Het voelt goedkoop, het reageert goedkoop en het klinkt goedkoop... Het is handig voor de hele kleine dingetjes, maar ik ga er hoe dan ook geen bandjes op mixen.
                                Ik gebruik al meer dan 2 jaar een mg8 fx naar volle tevredenheid.

Het voelt zeker niet onstevig aan, is tour proof, de effecten zijn fijn, er is een geborgde power aansluiting en heeft geen ruis.
                                Drummer en techniek freak.

Comment

Working...