Masterproef Examen > Tijdcode

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jorg
    • Oct 2007
    • 28

Masterproef Examen > Tijdcode

Hallo Allemaal,

De komende maanden gaan wij voor school een Masterproef opstellen. Wij willen een voorstelling geven volledig op tijdcode. Dit houd in dat we een band op tijdcode willen laten spelen, en daarnaast zelf een licht/beeld show ontwerpen in tijdcode.

Momenteel zijn wij druk bezig met Researchen naar tijdcode. Aangezien wij zelf er nog niet in thuis zijn zouden we jullie om wat tips en trucks willen vragen zoals welke apparatuur we nodig hebben, en wat we het beste wel/niet kunnen doen. Hopelijk hebben jullie wat tips voor ons.

Groet, Jörg
    Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!
  • Steve89
    • Dec 2005
    • 120

Hallo!
    Ten eerste even een vraag: welke tijdcode wil je gebruiken? Midi Tijdcode, Smpte tijdcode?

Hier nog een link met topic over beide tijdcodes.

Suc6!

Comment

• ikweetvannix
      • Oct 2006
      • 66

Wat mijn voorganger al zegt: Midi? Smpte? Wordclock?
      "Speakons in je oren..."

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Originally posted by ikweetvannix
        Wat mijn voorganger al zegt: Midi? Smpte? Wordclock?

Wordclock is geen tijdcode...

Ik heb er nooit iets mee gedaan, maar MIDI Time Code lijkt me wijs, aangezien zowel Computers, Synths, Mixers en Lichttafels al snel over MIDI beschikken. De meest praktische optie lijkt me een DAW als bron voor MTC en clicktrack voor de drummer te gebruiken. bijkomend voordeel is dan dat je de muziek eerst op kunt nemen waar je vervolgens de show op programmeert, tijdens repetities met de band en de uiteindelijke show laat je de opgenomen tracks dan natuurlijk weg, of niet natuurlijk n=bij tegenvallende prestaties van de muzikanten . een pakket als Nuendo, kan ook het afspelen van het Videomateriaal op zich nemen. Uiteindelijk krijg je dus de computer die video, MTC, clicktrack en eventueel wat audiotracks/samples uitstuurt. Drummer heeft de clicktrack op zn koptelefoon of Inears, Lichttafel ontvangt MTC en de Mixer eventueel ook nog, alhoewel ik daar voorzichtig mee zou zijn, het aangeven van Tempi voor de effecten is misschien wel mogelijkheid.

Nou, zoiets dus..
        Last edited by sparky; 07-02-08, 20:09.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Jorg
          • Oct 2007
          • 28

Originally posted by sparky
          Wordclock is geen tijdcode...

Ik heb er nooit iets mee gedaan, maar MIDI Time Code lijkt me wijs, aangezien zowel Computers, Synths, Mixers en Lichttafels al snel over MIDI beschikken. De meest praktische optie lijkt me een DAW als bron voor MTC en clicktrack voor de drummer te gebruiken. bijkomend voordeel is dan dat je de muziek eerst op kunt nemen waar je vervolgens de show op programmeert, tijdens repetities met de band en de uiteindelijke show laat je de opgenomen tracks dan natuurlijk weg, of niet natuurlijk n=bij tegenvallende prestaties van de muzikanten . een pakket als Nuendo, kan ook het afspelen van het Videomateriaal op zich nemen. Uiteindelijk krijg je dus de computer die video, MTC, clicktrack en eventueel wat audiotracks/samples uitstuurt. Drummer heeft de clicktrack op zn koptelefoon of Inears, Lichttafel ontvangt MTC en de Mixer eventueel ook nog, alhoewel ik daar voorzichtig mee zou zijn, het aangeven van Tempi voor de effecten is misschien wel mogelijkheid.

Nou, zoiets dus..
          Nuttige informatie! Dank u! Onze bedoeling was ook al om Midi te gaan gebruiken vanwege de redenen die jij ook noemt. Heeft er iemand tips als het gaat om gebruik van welke lichttafel/software etc?

Heel erg bedankt alvast!

Comment

• Steve89
            • Dec 2005
            • 120

Originally posted by Jorg
            Nuttige informatie! Dank u! Onze bedoeling was ook al om Midi te gaan gebruiken vanwege de redenen die jij ook noemt. Heeft er iemand tips als het gaat om gebruik van welke lichttafel/software etc?

Heel erg bedankt alvast!
            Welke tafel.. tjah, wat is je budget daarvoor? En waar kun je allemaal mee werken?
            Ik heb zelf goede ervaringen met de Grand MA en de Hog 3 met MTC.
            Vanavond ook nog een show van Within Temptation gezien die volledig op tijdcode liep op een HOG 3.

Comment

• Jorg
              • Oct 2007
              • 28

Een budget is er niet naar mijn weten. Mijn teamgenoot is GrandMa operator, dat zou dus een goede optie kunnen zijn. Bij ons op het werk hebben we sindskort een Yamaha LS9-32, die naar mijn weten ook Midi ondersteund?

Heeft er iemand nog suggesties voor goede programmeer software? Ik denk dat dit uiteindelijk toch wel het belangrijkste onderdeel word.

Comment

• Mathijs
                Moderator
                • Aug 2002
                • 1353

Voor de software kan je gewoon cubase nemen.
                Hierin kan je zowel voor licht, geluid als beelden tracks in aanmaken die precies verteld wat ze moeten doen.

Maar eerlijk is eerlijk:
                Dit is geen tijd code show....
                Midi kan je in de daw volledig programmeren. Elke bron los.
                Dit heeft dus nog weinig met tijd code te maken.
                In mijn ogen heb je een tijd code master (LTC) en daar hang je apparatuur aan die er achteraan hobbelen.
                Bijvoorbeeld een multi track, lichtafel etc.

Comment

• Jorg
                  • Oct 2007
                  • 28

Ik vroeg net af hoe alle apparatuur word aangesloten? Word alles vanuit de PC uitgestuurd, of zit er nog speciale apparatuur tussen die het omzet naar bepaalde data?

Comment

Working...