SA performer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flurk
    • May 2003
    • 409

    #1

    SA performer

    Heeft iemand gebruikservaring met de SA performer set.
    Het gaat over 4x top (dubbel 15"+2") en 4 x sub met de SA proccessors en versterkers.
  • jakobjan
    • Jul 2002
    • 599

    #2
    Bel Prince/Tafkap die heeft er ervaring mee.. grote stapels tegelijk.

    Is het een set met 3 of 4 versterkers?/

    Klinkt hard, met een beetje eq werk ook wel goed.
    Jakob-Jan
    Lightjockey Beta tester
    Freelance Licht tekkie

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4516

      #3
      heel lang geleden over gespeelt. volgens mij bij een leids bedrijf.

      volgens mijn herrinering waren ze loodzwaar. Een nogal droog van klank.
      Wij vonden ze niet "mooi" maar hadden gelijk het probleem dat we er de vinger niet op konden leggen wat we er dan precies niet mooi aan vonden. (net als apogee trouwens)

      Ik vermoed nu dat wij van compressed beuksub houden en dat de bovenstaande setjes van het oude "hifigeluid op pa" idee uitgingen.

      SA behoorde bij de eersten die fullrange powered PA kasten maakten en ze claimden de eerste te zijn die daar ribbondrivers bij gebruikten. Het performersysteem is behoorlijk oud. En bevind zich in een veld waar de ontwikkelingen extreem snel zijn gegaan de laatste jaren.

      Dat type materiaal is daarom wat mij betreft in het schemergebied terecht gekomen.
      wel degelijk maar eigenlijk al weer tegroot en zwaar.
      wel goed van geluid maar niet meer topklasse
      mooi uit de afschijving maar wel een risico qua reserveonderdelen.

      Als het echt goedkoop is een goede koop. Maar reken wel je transport en sjouwhandjes mee qua butgettering.
      lekker belangrijk!

      Comment

      • flurk
        • May 2003
        • 409

        #4
        Is een set met 2 racks
        Ieder met 2 versterkers en proccessor.

        Comment

        • flurk
          • May 2003
          • 409

          #5
          Vroeger had ik de SR2A set van Renkus Heinz.Ongeveer zelfde opstelling maar met 2 topkasten en 1 dubbelle 18" sub.Kan je het qua klankkleur mee vergelijken?

          Comment

          • Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

            #6
            Originally posted by showband
            volgens mijn herrinering waren ze loodzwaar. Een nogal droog van klank.
            Het performersysteem is behoorlijk oud. En bevind zich in een veld waar de ontwikkelingen extreem snel zijn gegaan de laatste jaren.

            Dat type materiaal is daarom wat mij betreft in het schemergebied terecht gekomen.
            wel degelijk maar eigenlijk al weer tegroot en zwaar.
            wel goed van geluid maar niet meer topklasse
            mooi uit de afschijving maar wel een risico qua reserveonderdelen.

            Als het echt goedkoop is een goede koop. Maar reken wel je transport en sjouwhandjes mee qua butgettering.
            ... kan ik me ook wel in vinden. In de eerste series (erg) veel defecte ribbons wat later beter is geworden. Beetje een matte klank, niet goed, niet slecht, niet hard, niet te zacht ... wel te zwaar
            Kan me nog goed herinneren dat er 2 tops op de 2 subs getild moesten worden ... niet lachen. Die ampracks (2xPPA1200) gaan ook nergens over ... zo'n 90Kg voor 2x1200W

            Voor een leuk prijsje leuk om te hebben ja ... succes !
            Meer is minder, minder is meer

            Comment

            • jakobjan
              • Jul 2002
              • 599

              #7
              P26-2 nieuwprijs was destijds haast 100.000 guldentjes....

              Ik heb er regelmatig wat tenten mee gevuld, ook 1 van de delen van de set van prince heb ik eens mee gehad voor demo..

              Kasten zijn inderdaad loodzwaar, leuk voor disco maar voor live vind ik ze minder geschikt.
              Jakob-Jan
              Lightjockey Beta tester
              Freelance Licht tekkie

              Comment

              • hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

                #8
                SA staat voor 'Slechte Akoestiek' .

                Hier in het noorden zwerven nogal wat van die performer setjes rond maar ik ben er niet echt van te spreken.
                Ten eerste je hebt er erg veel van nodig om een beetje geluid te krijgen en dan nog krijg je er niet echt een 'vet' geluid uit.
                Kan best wezen dat dit vroeger tot het betere klassement behoorde, maar ik ben van mening dat het systeem tegenwoordig al lang achterhaald is...

                Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                Comment

                • Timo Beckman
                  • Jul 2006
                  • 1298

                  #9
                  Als de drivers van deze set op de zelfde manier beschermt worden als de set die ze ooit in Stairway hebben gehad zorg dan dat je voldoende gereedschap hebt om ze open te maken .
                  Even voor de goede orde ik heb geen idee wat voor type nummers de oude set had het was iig geen performer (?).
                  De eerste 2 a 3 jaar ging alles goed maar daarna begon het gelazer op de meest ongelegen momenten lagen de lampjes (halogeen (?))eruit en deze waren op zijn zacht gezegd lastig te bereiken .
                  Voor de rest qua klank was het redelijk ok alleen zijn ze op een gegeven moment over geschakelt op martin daar de importeur vlak om de hoek zit bij ze en elke keer naar hoorn op en neer was ook geen feest.

                  Comment

                  • Leks
                    • Oct 2007
                    • 330

                    #10
                    we hebben idd in het hoge noorden nog wat slingerende SA setjes
                    ik had het erg gisteren nog met een collega over ( je moet toch wat in de vrachtwagen vanaf den bosch naar grunn)
                    en we kwamen ongeveer op deze conclusie:

                    * je kan het niet vergelijken met RH
                    * het is prima voor Techno/electro "dj "dus( gaat hard & strak & niet kapot)
                    * binnen voor een band kan ook nog maar kost wat Eq werk
                    * ga er vooral niet buiten mee staan... dan is je geluid zo weg
                    * ook heb je buiten altijd sub tekort
                    * het is F*cking zwaar ( mede omdat je er veel van nodig hebt)
                    * en het is idd wat achterhaald, maar de ribbons klinken best leuk

                    oftewel voor meestal een dj en af en toe een band is het prima vooral als je het niet ver hoeft te verplaatsen (lees: huize maas,vismarkt, Groningen)
                    Nerd is geen belediging, het is een compliment.

                    Comment

                    • flurk
                      • May 2003
                      • 409

                      #11
                      OK. Ik weet genoeg.Zal er nog even over nadenken.
                      Mag voor mijn part een slotje op.
                      Last edited by flurk; 04-02-08, 09:29.

                      Comment

                      • R. den Ridder
                        • Sep 2000
                        • 1500

                        #12
                        Overigens zeg je dat er een 2" in zit..dan is het een door de verkoper zelf aangepaste set aangezien performers naar mijn beste weten altijd zijn uitgerust met ribbon-drivers.
                        Als die ribbon er niet in zit is het ook maar de vraag of het filter is aangepast op de 2" die er in is gegaan.

                        Comment

                        • Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

                          #13
                          Originally posted by Leks
                          :

                          * je kan het niet vergelijken met RH eens
                          * het is prima voor Techno/electro "dj "dus( gaat hard & strak & niet kapot) NIET eens
                          * binnen voor een band kan ook nog maar kost wat Eq werk niet eens klen bamndje kan prima, ziet er alleen neit uit
                          * ga er vooral niet buiten mee staan... dan is je geluid zo weg eens
                          * ook heb je buiten altijd sub tekort eens
                          * het is F*cking zwaar ( mede omdat je er veel van nodig hebt) mmmm,, ik denk nog na...
                          * en het is idd wat achterhaald, maar de ribbons klinken best leuk eens

                          afijn, sr2 was ook en electovoice DLXset, met RH-hoogdrivers, en vaak verkeerde versterkers

                          Comment

                          Working...