Beginnersvragen yamaha mg124cx

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chamergo
    • Feb 2008
    • 2

Beginnersvragen yamaha mg124cx

Hallo allemaal,

Als beginnend techneut heb ik eens een boodschappenlijstje samengesteld wat een beetje in mijn budget past. Het is de bedoeling om op locatie opnamen te gaan maken van een wel heel bijzonder muziekinstrument, het draaiorgel.

Voor de mixer heb ik in gedachten de yamaha mg124cx. Ik kan er hier op het forum niet zo veel over vinden. Daarnaast twee Rode microfoons, type NT2a.

Op zich een redelijke lijstje, lijkt mij, maar ik ben een beginner. Daarnaast heb ik nog twee oudere sennheisers MD421 die ik ook daarbij ook wil gaan gebruiken. En hier komt dan het volgende probleem om de hoek kijken: de Rode's hebben natuurlijk fantoomspanning nodig, maar die is niet per kanaal inschakelbaar. Kan ik de Sennheisers ook met fantoomspanning gebruiken, of moet ik hiervoor een aanpassing doen?

Ik hoop dat er iemand is die mij eens uit de brand kan helpen met een zinnig verhaal. Een onzinnig verhaal vind ik ook leuk om te lezen, maar dan liever via de mail .

Alvast bedankt en groeten,

Marco
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

De Yamaha mixer heeft idd een fantoom schakelaar voor condensator mics, deze zet je aan en je kan gewoon dynamische mics en condensator mics door elkaar gebruiken.

Ja dus.

Staat ook in de handleiding van de Yamaha MG124CX
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• chamergo
      • Feb 2008
      • 2

Dank je wel, hiermee heb je me weer een stapje in de goede richting geholpen

Comment

• BJD
        • Oct 2007
        • 771

Je kunt in plaats van een mixer (en geluidskaart?) ook direct kiezen voor een geluidskaart met microfoonversterker en fantoom voeding. Zo duur zijn die tegenwoordig niet meer. Als je er meer mee wilt doen dan is de 124c of 124cx wel een leuk mixertje. Yamaha heeft deze mixertjes ook in USB variant, daar zit een PCM290x chip in van TI, waarmee je het stereosignaal kan opnemen. (dus niet elk kanaal apart)

Comment

Working...