Shure SLX met UR

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

Originally posted by joe

ecoflex-10 vs aircell-7 op 7,5m scheelt 0,5 dB, niet echt veel dus.

Marco
    Hoi Marco, mag ik vragen waar je deze info vandaan hebt? graag met een url
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• joe
      • Jan 2003
      • 446

Hey Shure fan,

Ik reken mijn antenne pad en frequentie plan altijd zelf uit en bekijk dus welke antenne/boosters/kabels/splitters/combiners ik nodig heb om het systeem zo optimaal mogelijk te laten werken, (mocht dat nodig zijn).
      Daardoor heb ik van veel apparatuur en kabels alle gegevens.
      kwestie van meten en manuals lezen

ps. die 0,5 dB verschil is op 800MHz

marco
      Last edited by joe; 15-01-08, 18:55.

Comment

• shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

nu kan ik hier ook wel op ingaan maar daar heb ik helemaal geen zin in omdat iedereen toch zijn gelijk wil halen. (bijna tegenwoordig koste wat het kost)

onderaan de pagina

Ecoflex10

Comment

• Outline
          • Feb 2006
          • 1434

Even tussendoor: Probeer eens een KSM9 oid in een A/B-vergelijk met een Shure UHF-R en Sennheiser ontvanger. Bij nieuwe Sennheiser's Pilot uitzetten in menu en even handmatig op de Shure-frequentie afstellen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Comment

• joe
            • Jan 2003
            • 446

Hey, je hebt een tabelletje gevonden.

Ik snap je laatste post alleen niet echt, als ik iemand gekwetst heb, sorry.

Groeten,
            Marco
            Last edited by joe; 16-01-08, 00:46.

Comment

• martijn verkerk
              • Nov 2005
              • 300

Originally posted by Outline
              Even tussendoor: Probeer eens een KSM9 oid in een A/B-vergelijk met een Shure UHF-R en Sennheiser ontvanger. Bij nieuwe Sennheiser's Pilot uitzetten in menu en even handmatig op de Shure-frequentie afstellen.

mag ik vragen wat hier het nut van is??
              compounders zijn totaal verschillend dus beetje raar dit te doen

Comment

• shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

Originally posted by joe
                Hey, je hebt een tabelletje gevonden.

Ik snap je laatste post alleen niet echt, als ik iemand gekwetst heb, sorry.

Groeten,
                Marco
                je hebt mij niet gekwetst hoor, dus daar zijn geen misverstanden over.

maar wat je wel kunt zien aan de tabel is dat aircell een soort veredelde versie is van de rg58,

Comment

• joe
                  • Jan 2003
                  • 446

Gelukkig

Ecoflex 10 en 15 zijn ook hele goede kabels (beter zelfs dan de aircell) en vooral bij zenders (inear / intercom) of lange lengtes komen ze heel mooi van pas.

Maar zeg nou zelf vind jij 0,5 dB verschil op 7,5m 800MHz nou echt zo veel
                  Ik vind het dus eigenlijk meer een kleine broertje van de ecoflex dan dat het op een rg58 lijkt.

Comment

• Brinky
                    • Jun 2005
                    • 104

Originally posted by Outline

Waarom dan perse een KSM9? je bedoeld gewoon een UR2 HH?
                    kan dat dan op sennheiser's? ik zet m'n vraagtekens erbij, vooral omdat UHF-R op kanaal 60 en 61 zitten...
                    Don't give me that shit!!

Comment

• MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

Shure UR en ook Sennheiser 3000/5000 is in ongeveer alle frequentiebanden wel verkrijgbaar, dus zeker niet alleen in kanalen 60 en 61. De bandbreedte van UR is al groter dan deze twee kanalen.

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Originally posted by martijn verkerk
                        mag ik vragen wat hier het nut van is??
                        compounders zijn totaal verschillend dus beetje raar dit te doen
                        Nou, als je de moeite nam om het te proberen zou je een enorm klankverschil horen ten nadele van de UR-ontvanger. Het lijkt wel of daar, in vergelijking met een Sennheiser (EM500 in mijn geval), een deken overheen ligt. De Sennheiser heeft een mooier, voller laagmid en is stukken frisser in het hoog. Dan ga je je toch afvragen waarom je zo'n (bruto) 4000euro neerlegt als een Sennheiser die ongeveer 1/7 daarvan kost stukken lekkerder klinkt!

Comment

• Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

Originally posted by Brinky
                          Waarom dan perse een KSM9? je bedoeld gewoon een UR2 HH?
                          kan dat dan op sennheiser's? ik zet m'n vraagtekens erbij, vooral omdat UHF-R op kanaal 60 en 61 zitten...
                          Heb het zelf met UR2 HH met KSM9 en Beta87 geprobeerd.

En nee, geen 3000 of 5000's nodig! EW'tjes gaat ook prima. Het enigste wat je hoeft te doen is de Pilot-tone in het menu van de Sennheiser-ontvanger uit te zetten en alles even op dezelfde frequentie te zetten. Alles zit hier rondom de 800MHz, kanaal 63.

Duidelijk genoeg, heren?

BTW: heb het nog niet andersom geprobeerd. Kan zo snel de Pilot-tone-functie op een UR niet vinden (zit er volgens mij niet op).
                          Last edited by Outline; 16-01-08, 22:19.

Comment

• MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

Ik blijf het een rare vergelijking vinden. Shure UR beoordelen op kwaliteit door het te laten samenwerken met Sennheiser EW.

De draadloze systemen worden als totaal ontwikkeld en zo moet je ze dus ook bekijken lijkt mij. Als een systeem minder klinkt op een andere ontvanger is dat geen reden om het minder goed te vinden. Shure UR is het systeem beoordeel het dan ook als systeem en vergelijk het met wat je wilt,Sennheiser EW of 3000 of ......

Ik zie hier het nut totaal niet van

Comment

• Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

Of je leest niet goed of je snapt de grap gewoon niet...

De grap is namelijk dat een UR-HANDHELD namelijk STUKKEN BETER klinkt op de (goedkopere) Sennheiser-ONTVANGER dan op de Shure-ONTVANGER.
                              Last edited by Outline; 20-01-08, 23:27.

Comment

Working...