verschil tussen l-acoustics of master blaster sp3

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jefboers
    • Jan 2008
    • 4

verschil tussen l-acoustics of master blaster sp3

dag iedereen

op onze carnavalswagen hadden wij vorig jaar een set van master blaster sp 3

dit waren 4 basboxen sp3 en 4 tops sp3

dit jaar hebben we op de carnavals wagen l-acoustics

dit zullen 4 x sb28 worden en 8 x arcs worden

nu is de vraag wat is het verschil tussen deze 2 sets

kwa geluid,vermogen, dus welke set zal meer kva moetten hebben en hoeveel ongeveer

vorig jaar bij de masterblasters hadden we max 7 kva getrokken

alvast bedankt

groetjes jef
  • bogaert-y
    • Nov 2006
    • 53

Veel meer power lijkt me dat toch

Comment

• G_D
      • Sep 2006
      • 46

Originally posted by jefboers
      dag iedereen

op onze carnavalswagen hadden wij vorig jaar een set van master blaster sp 3

dit waren 4 basboxen sp3 en 4 tops sp3

dit jaar hebben we op de carnavals wagen l-acoustics

dit zullen 4 x sb28 worden en 8 x arcs worden

nu is de vraag wat is het verschil tussen deze 2 sets

kwa geluid,vermogen, dus welke set zal meer kva moetten hebben en hoeveel ongeveer

vorig jaar bij de masterblasters hadden we max 7 kva getrokken

alvast bedankt

groetjes jef
      Voor het vermogen: Hangt er allemaal vanaf wat voor versterkers er bij komen...

Over de speakers: groot verschil is dat de ARCS een horizontale spreiding heeft van 22,5° wat dus betekent dat je minimaal 2 kasten en op een carnalvalswagen zeker meer kasten naast elkaar nodig hebt op een goede spreiding te krijgen.
      Last edited by G_D; 14-01-08, 18:22.

Comment

• G.flater
        • Dec 2007
        • 35

SP3 systeem is een actief-powered systeem, maar helaas met frontloaded laagkasten.. Wat in de openlucht niet érg ver zal drukken.

L acoustic ken ik daarintegen niet..
        "Ik stuur onvervormd +45Db uit, en jij?.."

Comment

• FOHans
          • Jan 2008
          • 3

Originally posted by G.flater
          SP3 systeem is een actief-powered systeem, maar helaas met frontloaded laagkasten.. Wat in de openlucht niet érg ver zal drukken.

L acoustic ken ik daarintegen niet..

La coustic is amerikaans, wil mee doen op de prof markt, veel mee gewerkt.
          Het is het net niet !! Zal ook nooit niks worden.

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Originally posted by FOHans

La coustic ken ik niet, L acoustics wel.

L acoustics is Frans en de pioneer op het gebied van Line-arrays zoals we die nu kennen. Zij maken geweldig klinkende systemen die wereldwijd in het topsegment gebruikt worden. Ik vermoed dat je het over een andere fabrikant hebt dan deze Hans!?

@Jef Hoeveel de set af gaat nemen hangt vooral af van welke en hoeveel versterkers erachter hangen. Tevens is het iets dat de verhuurder je met alle plezier zal vertellen. Mijn ervaringen met MasterBlaster zijn zijn niet super, her en der kleine setjes tegengekomen die ongedefinieerd en futloos klonken, Ik heb zo'n anderhalf jaar terug ook op een grote MB-set gewerkt en daar heb ik de meest bizarre correcties met de EQ moeten uitvoeren en dan nog kon ik wat er uit kwam niet herkennen als MUZIEK. Aan de andere kant zijn die exact monitors dan wel weer handige dingen :P . ARCS-sets heb ik zelf nooit mee gewerkt, maar wel prima horen klinken.
            Last edited by sparky; 03-02-08, 11:50.
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

8 arcs op een carnavalswagen ? das kindermishandeling voor de kids die langs de optocht staan...

we hebben vorig jaar met 4 msl-2en en 4 usw's op een wagen gestaan...de wagens vlak ervoor en erna konden de installatie uitzetten..

Comment

• noot
                • Nov 2005
                • 37

Euh... FOHans
                Niet roepen als je niet weet waar je het over hebt..... Heb ook nog effe gegoogeld en kan niks vinden over wat jij hier zegt, dus lijkt me sterk dat je hier veel mee gewerkt hebt. Bewijs me anders het tegendeel anders maar.

@ jeffboers
                Als je SB 28 krijgt zul je er ook een LA8 amp rack bij krijgen. Deze trekt (als ik het goed heb) ongeveer 11A.
                Weet niet wat voor amps je bij de ARCS krijgt maar aan de hand van de specs daarvan kun je gaan rekenen wat je nodig hebt aan agregaat vermogen.

Comment

• salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

De bekende 'klepel' nog niet gevonden zeker...

Ik denk zeker dat de ARC van L acoustics veel beter presteren dan de SP3 set.
                  Volgens mij is de SP3 een 'echte' horn loaded systeem ook in het laag en da's niet zo'n mooie weergever...

@FOHans.. La coustic, Hmm... Heb je foto's ofzo??

Dave, uit het Pers overgoten Aruba...
                  [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

Originally posted by salsa
                    De bekende 'klepel' nog niet gevonden zeker...

Ik denk zeker dat de ARC van L acoustics veel beter presteren dan de SP3 set.
                    Volgens mij is de SP3 een 'echte' horn loaded systeem ook in het laag en da's niet zo'n mooie weergever...
                    SP3 systeem is niks horn loaded. Voor de tops zijn er twee ffrontloaded keuzes:
                    SP3-60: 2 x 12" + driver
                    SP3-90: 15" + 10" + driver

En de subs die er bij horen zijn ook gewoon frontloades 3 x 15"

Wederom de welbekende klepel ???

Comment

• dokter dB
                      • Nov 2003
                      • 1535

@ mark hij heeft niet helemaal ongelijk!
                      Er bestaan een heleboel typen sp3 topkasten om de verwarring groter te maken.

Longthrowset:
                      15" lowmidhoorns (in SP3 formaat) icm totaal hornloaded 2x10/2x1.5 top.
                      Die toppen zijn er dan in 45 en 90 graden. verhouding is 2 lowtjes tegen 1 top. Geloof dat ze niet meer gemaakt worden alleen...

Verder zijn er inderdaad
                      360 :2x12"/2"
                      390 (15"/10"/1" 15" loopt mee met sub) en 390D (15" doet lowmid, kast gaat dus stuk harder)

er zijn alleen geen SP3 Hornsubs.

Nou jongens succes met deze discussie verder waar ik me verder totaal niet in meng
                      Last edited by dokter dB; 06-02-08, 12:37.
                      knoppen en waarden :)

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

klo en klepel, EAW heeft een tijd lang LAnogwat spul tegen budgetprijzen in de markt gezet, om de onderkant van de makt te bedienen.

Is geen vergelijk met, of samenwerking met Lácoustic....

Comment

• MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

Originally posted by dokter dB
                          @ mark hij heeft niet helemaal ongelijk!
                          Er bestaan een heleboel typen sp3 topkasten om de verwarring groter te maken.

Longthrowset:
                          15" lowmidhoorns (in SP3 formaat) icm totaal hornloaded 2x10/2x1.5 top.
                          Die toppen zijn er dan in 45 en 90 graden. verhouding is 2 lowtjes tegen 1 top. Geloof dat ze niet meer gemaakt worden alleen...

Verder zijn er inderdaad
                          360 :2x12"/2"
                          390 (15"/10"/1" 15" loopt mee met sub) en 390D (15" doet lowmid, kast gaat dus stuk harder)

er zijn alleen geen SP3 Hornsubs.

Nou jongens succes met deze discussie verder waar ik me verder totaal niet in meng
                          Ik moet je nog gelijk geven ook, ik was die oude serie SP3 helemaal vergeten, maar hij bestaat nog wel natuurlijk.

Comment

• berolios
                            • Sep 2005
                            • 1538

La coustic is amerikaans, wil mee doen op de prof markt, veel mee gewerkt. Het is het net niet !! Zal ook nooit niks worden.
                            Sorry... ik had vandaag niet zo'n heel goed humeur... maar lig nu toch al een paar minuten te rollen van het lachen... thanks FOHans !!!
                            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• jefboers
                              • Jan 2008
                              • 4

nouw carnaval is allang afgelopen, en ik moet zeggen l acoustics zijn egt hard en een heele vette bas

op youtube zijn een hoop filmpjes gemaakt door ons maar met egt een brakke microfoon (aleenmaar kraak)
                              YouTube - opstelle in genhout
                              @rubke staan al deze filmpjes

volgend jaar weer, en wie weet nog meer enof v-dosc (als dat maar kon)

we hebben echt genoten van deze set 8 arcs en 4 sb 28 versterkers 4 x 2500 watt x2,
                              (maximale voor boxen kwamen we makkenlijk aan) @ 30 ampere waneer de bass kwam.
                              de arregraat 18 kva trok het net dus volgend jaar een grote arregraat. niemand kwam over ons heen

groetjes

Comment

Working...