Welke 4x8 speakerprocessor ?
Collapse
X
-
De bss 9088ii is in principe een leuke processor alleen vind ik 3000 eurie een beetje duur ook al zit er een labtop bij met een kist.
Toen tm bss kwijt raakte hebben ze hun oude voorraad gedumpt voor ongeveer 2700 a 2800 eurie nieuw.
Het leuke van een soundweb is dat je je eigen processor kunt bouwen met een eigen interface. Duurt effe voor dat je daar handig in bent maar is goed te doen.
Klank matig zijn ze ok alleen niet meer van deze tijd zie bv de blu80/galileo/biamp etc.(deze zijn dan ook een beduidend stuk duurder dan de 9088ii)
Ze zijn verder redelijk betrouwbaar . Ik heb er half china duitsland en nederland mee getourt en eigenlijk 1 keer even een probleem mee gehad maar dat was gewoon aan uit zetten en weer verder.
Ik hoor nog wel eens problemen met firmware en de batterij voor het geheugen maar heb dit zelf nog nooit mee gemaakt.
MZzl TimoComment
-
Om nu meteen 2 driverack 260's te gaan kopen wordt ook een dure hobby
Ik heb een 260 bij een klant van mij geinstalleerd en gisteren ben ik bezig geweest met sim om het eea door te meten.
Het geen mij direct op viel bij de eerste meeting op kanalen waar de 260 gebruikt wordt is fase problemen op het laag en hoog vanuit de processor Dit zie je bij elke processor maar in dit geval was het meer dan verwacht.
De xta x-over (main pa) had dit ook maar in veel mindere mate dan de 260 (op de blu 80 zie ik het zelfde maar ook in veel mindere mate als met de 260)
Mocht je interesse hebben dan heb ik een screenshot van het fase gedrag van de 260 vs xta 224 . Ik hoor het welLast edited by Timo Beckman; 17-01-08, 17:37.Comment
-
Heb gewoon het gevoel dat de Xilica DCP3060 beter is qua geluid, processing dan de DBXjes in dezelfde prijsklasse en een schoner en beter geluid produceert in het algemeen.DBX is van Harmann-Kardon (oa JBL), dus Amerikaanse klanksmaak?
Mensen die aan het piekeren zijn zou ik gewoon adviseren om beide processors te vergelijken ! Wie weet de beste oplossing ??Comment
-
Ik was inmiddels al vrijwel zeker van Xilica, en iedere posting die erbij komt maakt mijn keuze makkelijker.
Ik heb nog niemand nadelen van de Xilica zien typen
Na carnaval ga ik de beslissing nemen!
Mvg
Jack
Nou 1 nadeel kan ik je noemen maar dat is dan als je niet gebruik maakt van een laptop. Als je bij de instellingen van 20KHZ naar 20HZ manueel terugmoet dan draai je je suf en adviseer ik je om een akkuschroevendraaier mee te nemen en hem 20 seconden linksom te laten draaien
Van dat draaien aan dat wieleke word je kierewiet. Verder niets dan lof van mijn zijde uit !Comment
-
@ Subbass: Opzich zal dit niet zo vaak voorkomen, maar dat is wel een nadeeltje inderdaad, ik hoop maar dat de rest van de eigenschappen van het apparaat dit ruimschoots goed gaan maken.
Ik zal de manual bij gelegenheid eens raadplegen.
Mvg
JackPowered by AudioMadness....Comment
-
Comment
-
Nou er gaat niet zoveel gedronken worden, aangezien ik heel carnaval en de dagen ervoor en erna moet werken om het geluid bij m'n klanten rond te krijgen.
En dit jaar weer 4 dagen ca. 14 uur per dag ga draaien in een café.
De processor moet natuurlijk ook nog betaald worden
Mvg
JackPowered by AudioMadness....Comment
-
Ik ga deze week mijn 260 vervangen door een xta 224. Ben dus zeker wel benieuwd naar het fase verschil tussen de twee. Als je de screenshot kunt mailen, graag!Om nu meteen 2 driverack 260's te gaan kopen wordt ook een dure hobby
Ik heb een 260 bij een klant van mij geinstalleerd en gisteren ben ik bezig geweest met sim om het eea door te meten.
Het geen mij direct op viel bij de eerste meeting op kanalen waar de 260 gebruikt wordt is fase problemen op het laag en hoog vanuit de processor Dit zie je bij elke processor maar in dit geval was het meer dan verwacht.
De xta x-over (main pa) had dit ook maar in veel mindere mate dan de 260 (op de blu 80 zie ik het zelfde maar ook in veel mindere mate als met de 260)
Mocht je interesse hebben dan heb ik een screenshot van het fase gedrag van de 260 vs xta 224 . Ik hoor het welComment
-
Dat uploaden naar mijn space heb ik geprobeerd maar daar blijft niet veel van over qua beeldLast edited by Timo Beckman; 24-01-08, 09:10.Comment
-
Comment

Comment