SM58 / SM58 Beta / SM58 Beta A

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

citaat:Geplaatst door sis

citaat:Geplaatst door marijn_666_7

leuke microfoontjes maar geef mij maar behringer of senheiser
    Pieeeeeeeeep , lacheuuu
    sis
    Bij sommige muziek schijnt het erbij te horen, dat piepen. Ideaal die behreding microfoons, je hoeft niet eens je fader omhoog te gooien om ze rond te laten zingen. Er naar kijken is al genoeg.
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• lifesound
      • Apr 2003
      • 1052

sja, ik zou het echt niet weten!
      Ik heb GELUKKIG nog nooit met behringer mics gewerkt. []

Comment

• cobi
        • Aug 2002
        • 1083

citaat:Geplaatst door lifesound

sja, ik zou het echt niet weten!
        Ik heb GELUKKIG nog nooit met behringer mics gewerkt. []
        mazzelpik
        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• geluidmoderator
          • Sep 2002
          • 152

Heren, dit is een goed en serieus topic geworden. Laten we het zo houden en niet met one-liners aan de gang gaan alsjeblieft,... onderbouw iets als je een mening hebt.

Ter herinnering: One-liners die niets toevoegen aan het topic worden verwijderd.
          Geluid moderator J&h Licht en Geluid forums

Comment

• giserke
            • Nov 2003
            • 456

Wij gebruiken de Neumann U87 voor zangopname, iemand betere sugesties?

Comment

• Mathijs
              Moderator
              • Aug 2002
              • 1353

Dan ben je goed bezig. Kan je nog vol op bewerken en voegt niks toe. Heerlijke mic. Het gaat hier alleen over Live microfoons en daar is een U87 nutteloos voor.

Comment

• giserke
                • Nov 2003
                • 456

citaat:Geplaatst door giserke

Wij gebruiken de Neumann U87 voor zangopname, iemand betere sugesties?
                Wij gebruiken deze U87 voor klassieke concerten om een solist te versterken, dan heb je geen vervorming en mag hij staan waar hij wil.
                Ook ideal om op concerten een klassieke stem te versterken en op te nemen terzelfde tijd.

Comment

• Andree
                  • Aug 2001
                  • 119

Ik gebruik mijn setje meestal voor spraak en soms een enkel zangroepje of musical op een school.
                  Dit jaar wil ik mijn microfoons (nu 6x koda en een draadloze akg) gaan vervangen. Omdat het nog steeds hobby is wil ik in de middenmoot blijven en denk aan 6 x sennheiser 845 (3 voor 239,-) en twee maal de draadloze 145 (per stuk rond de 449,-). (ook sennheiser omdat de importeur hier vlak bij in Almere zit) Denken jullie dat dit een goede keus is of zeggen jullie dat voor dit bedrag ik beter heel iets anders moet kiezen.

Graag jullie reacties

Andree
                  Het kan in Almere

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

neu, ik heb hetzelfde setje, en het bevalt mij prima.

Comment

• J.S. Coolen
                      • May 2008
                      • 254

Even wat leuks over de SM 58 de negen levens van de SM 58

Shure SM58 - Nine Lives Included
                      Account niet meer actief.

Comment

• speakertech
                        • Jan 2008
                        • 1697

Originally posted by J.S. Coolen
                        Even wat leuks over de SM 58 de negen levens van de SM 58

Shure SM58 - Nine Lives Included
                        Ik kan me nog herinneren hoe de concurrent de MD421 geîntroduceerd heeft.
                        Stel je een cirkel voor van ca 3m diameter met een zaagtandvormige bovenkant. Om de vijf tanden ofzo zat een straat tegel. Op één plaats was een speakertje gemonteerd. De nieuwe MD421 werd met een arm rondgesleept over de zaagtanden. Elke keer bij het speakertje stopte de rondgang even en hoorde je de tekst: " Dit is de nieuwe Sennh.............".
                        De gazen kap was reeds doorgesleten, maar de micro werkte nog zonder mankeren. Je kunt je afvragen, waarom de MD421 nooit zo populair on stage is geworden als de SM58, welke voor bijna elke zanger de ideale microfoon lijkt te zijn.

Speakertech
                        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• J.S. Coolen
                          • May 2008
                          • 254

Ik denk dat we dat altijd wel blijven houden, zonder benoemingsswaardige redenen, wint microsoft het van apple, VHS versus BETAMAX, Blue ray versus HIGHdvd (ofzoiets)

Op een gegeven moment kiezen bedrijven een bepaald merk als voorkeur, maar inderdaad wat nou precies de dieper gedachte is, zal zelfs voor de meest ervare marketing man een raadsel blijven.
                          Account niet meer actief.

Comment

• hugovanmeijeren
                            • Oct 2004
                            • 1436

Originally posted by speakertech
                            Je kunt je afvragen, waarom de MD421 nooit zo populair on stage is geworden als de SM58, welke voor bijna elke zanger de ideale microfoon lijkt te zijn.
                            Misschien omdat dat ding eruit ziet als een scheerapparaat en je hem met goed fatsoen niet vast kunt houden?

Qua klank en toepasbaarheid is het denk ik wel een van de gaafste microfoons die ik heb liggen.

Begrijp me niet verkeerd, ben echt een fan van de MD421, alleen begrijp ik wel waarom je die tegenwoordig niet vaak meer als zangmic tegen komt. Maargoed, kijk eens naar de gemiddelde jaren '70 live film opnamen van een willekeurige band, kans is denk ik wel 80% dat ze door een MD421 zingen.

Groeten Hugo
                            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• SoundOfSilence
                              • Mar 2007
                              • 766

Originally posted by hugovanmeijeren
                              ... Maargoed, kijk eens naar de gemiddelde jaren '70 live film opnamen van een willekeurige band, kans is denk ik wel 80% dat ze door een MD421 zingen.
                              Tja, zag recent de eeuwenoude reclame van "mooie blouse, nieuw?" weer, en daar werd een 441 gebruikt als interviewmicrofoon... i rest my case.

Maar idd. good-old-421 is één van de fijnste allround dynamische mics die er is.
                              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• SPS
                                • Mar 2004
                                • 1662

Misschien hebben de eigenwijze ongebruikelijke connectors (zeker de oude zwarte knollen) EN de afwijkende unieke -en dus geen reserve in je kissie....- statiefhouder ook niet bijgedragen aan de MD421's populariteit.

Werk er trouwens al mee sinds m'n eerste actieve geluidsjaren in de late sixties (ahum). Gebruikte toen zelfbouw microfoonvoorversterkers met een ECC85 in cascode schakeling. (Kathode 2 aan anode 1)

Paul
                                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...