Tja sm 58, ik heb ze ook bij me voor het geval dat ie gevraagd word, maar liever gebruiken wij de EV ND serie, super microfoon met veel meer output dan de sm 58 en mooier van klank, en dat sm 58 kapot kan gaan....daar weet ik alles van, maar een EV heb ik nog nooit kapot gehad ondanks zangers die er mee gooien en tegen hun hoofd ermee liggen te kloppen. Geef mij maar EV
SM58 / SM58 Beta / SM58 Beta A
Collapse
X
-
-
nou moet ik eerlijk toegeven dat we de beta 58 maar zelden gebruiken. We proberen altijd de micro te bieden die wordt gevraagd in de rider. En als er niets wordt gevraagd, wordt het gewoon een SM58.
Over smaak kunnen we eeuwig verder discussiƫren, en kwalitatief gezien zijn Shure mic's zeker ok. Maar uiteindelijk is het de man aan de knoppen die het goed doet klinken, of het nu met een SM58 of eendert wat is.
En qua stevigheid en hamer-compatibiliteit: ooit eens iemand letterlijk zien K.O. gaan door een SM58? I know i have... :-)
Groeten,
Beghin Didier
Ampli bvbaComment
-
Ja ja, Neumann KMS 105,
ben benieuwd wie die dingen verhuurt voor live gebruik,
( voor de gewone amateur bands dan)
zullen ze zeker ook wel een '62 strat in de verhuur hebben.[}]
Mixen is net als schilderen.
Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.Comment
-
De KK105 is natuurlijk ook een mogelijkheid, die worden voldoende verhuurt volgens mij, weet niet of dat dat hetzelfde kapsel is.
Maar het ging uiteindelijk over de 58 en de beta58. Kwalitatief (robuustheid) zit er geen verschil tussen, maar voor ieder doel is een microfoon te verzinnen. Neem wat JIJ lekker vindt klinken ofwel,... probeer het gewoon, da's de enige juiste weg voor jouw en/of voor de persoon die hem in de hand gaat houden.
Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfoComment
-
citaat:Geplaatst door Jeroen
De KK105 is natuurlijk ook een mogelijkheid, die worden voldoende verhuurt volgens mij, weet niet of dat dat hetzelfde kapsel is.
Maar het ging uiteindelijk over de 58 en de beta58. Kwalitatief (robuustheid) zit er geen verschil tussen, maar voor ieder doel is een microfoon te verzinnen. Neem wat JIJ lekker vindt klinken ofwel,... probeer het gewoon, da's de enige juiste weg voor jouw en/of voor de persoon die hem in de hand gaat houden.
Trouwens, het is heel leuk, een mic die goed klinkt met een breed frequentie gebied, en er zijn zat mic's die op het eerste gehoor (eerste check zonder muziek) beter klinken, maar met muziek erbij valt de stem door een 58beta altijd bijna vanzelf op zijn plaats in de mix.Spelingvouten onder voorbehout...Comment
-
Klopt, maar het heeft ook met het soort stem te maken en het volume van de stem waar een microfoon op reageert,... het moet wel kloppen met elkaar en daarom heeft soms een gewone 58 de voorkeur en soms de beta,... als we het alleen even bij Shure houden.
Een PL20 klinkt ook niet altijd even mooi,...Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfoComment
-
jaja
laat ik eens reageren....
Als je als bandje regelmatig op festivals speelt, haal je het vrij snel uit je hoofd om een andere zangmicrofoon te kiezen dan een SM58 of variant B58a (de B58 is wat mij betreft een mislukt produkt)
Waarom? alle monitors zijn standaard "rustig" ge-equed op een 58/58a/57a...
Alle gains van de zangkanalen zijn daarop ingesteld... En dan ga jij met je bandje het anders doen.... niet slim.
Een KMS-105 is een tegenhanger van B87a, alleen dan beter. Nog mooier maar 3x zo duur: KMS150 (ilse de lange, zuco103) te gekke microfoons, maar let wel op: heb je een hard podiumvolume: vergeet het. En laat ze niet vallen...
Het publiek gaat de a-b test die jij hebt gedaan niet horen, maar wel de hoeveelheid overspraak van podiumvolume (bekkens etc.) zeker als er meer zangcompressie nodig is, zoals bij minder ervaren zangers/essen.
Bij jazz countrymuziek, klassiek etc heb je nou eenmaal een veel grotere keuze in welke microfoon je kiest....
Andere opties zijn audix OM2 tm OM7 (zie je veel bij amerikaanse bandjes).
De OM7 heeft een zo heftige nierkarakteristiek dat je, als je de microfoon niet letterlijk opeet, weinig laagmidden , en dus warmte meer in de stem hebt...
Daar is de 58 weer wat onrustiger in datzelfde laagmidden, maar bij die audix moet je het er weer indraaien, en heb je bijna een soortgelijk effect uiteindelijk, inclusief bovengenoemde OM7-proximityeffect problemen...
In meeste gevallen heeft B58a/B57a mijn voorkeur. Behalve voor rap.
Het gaat er uiteindelijk om dat je de stem verstaanbaar weet te maken, en dus zodoende goed in de mix weet te leggen... Als er muziek word gemaakt, en er word goed gezongen, dan klinkt het goed....
muzikaal gezien heeft microfoontype geen invloed
Succes!!
knoppen en waarden :)Comment
-
citaat:Geplaatst door mr sound support
en dat sm 58 kapot kan gaan....daar weet ik alles van, maar een EV heb ik nog nooit kapot gehad ondanks zangers die er mee gooien en tegen hun hoofd ermee liggen te kloppen. Geef mij maar EV
b de sm58 werd al als hamer gebruikt om trussdelen uit elkaar te meppen..( vandaar de bijnaam : hamertje tik)
qua klank is ev nog steeds mijn favoriet, maar ja, dat gesoldeer met die kapsels...
poh, enne audix : zeer mooi, maar wegens niet op de rider van de grote jongens heeft apr (importeur n.b.) ze uit de verhuur gegooid)Comment
-
citaat:Geplaatst door Jag
citaat:Geplaatst door dokter dB
Nog mooier maar 3x zo duur: KMS150 (ilse de lange, zuco103).
is overigens wel een topband met echte artiesten!
Zeker het mic'en van de percussie is een leuke bezigheidLid van het Front tegen zijlichtComment
Comment